Gå til innhold

Å sove i samme seng som foreldrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt at en 12, snart 13-åring, sover i samme seng som foreldrene?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Æsj!

Anonymkode: ec627...0d6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Æsj? Det var da også en kommentar..

tenker det kan komme an på? 
sett en skummel film, da kan det være trygt å sove en natt eller to med foreldrene.

men permanent samsoving i den alderen er spesielt. 

Anonymkode: f5e29...39a

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Det er svært unormalt at en ungdomsskole elev sover i samme seng som foreldre.

Anonymkode: 7e030...c91

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du lager veldig mange rare tråder...

Anonymkode: a109a...b40

• Liker 9
Skrevet

Trodde du snakket om et barn under barneskole alder her, eller til nød de første årene på barneskolen som kom inn i foreldrene sine seng hvis de feks ble redde på natta..

Ser at du mener en i begynnelsen av tenårene, og det å sove i samme seng som foreldtene er ikke normalt. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Æsj? Det var da også en kommentar..

tenker det kan komme an på? 
sett en skummel film, da kan det være trygt å sove en natt eller to med foreldrene.

men permanent samsoving i den alderen er spesielt. 

Anonymkode: f5e29...39a

Æsj var kommentaren til dette utsagnet.

Anonymkode: ec627...0d6

Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du lager veldig mange rare tråder...

Anonymkode: a109a...b40

Ja vel, og hvorfor bryr det deg? Det er da ikke min feil at mange av de jeg omgås med er litt vel rare... Jeg skjønner ikke hvorfor du orker å kommentere engang!

Endret av Banankaka04
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an pp

Anonymkode: 5c175...a94

AnonymBruker
Skrevet

X-Kjæresten min insiterte på at datteren på 10 skulle sove i samme seng. Hun sover i samme seng med moren også. Jeg nektet å overnatte hos han når datteren var der. Det er noe grunnleggende feil å sove alene i en seng mens partneren din sover med et så stort barn. Denne datteren har aldri sovet i eget rom. 

Anonymkode: 96ef9...5da

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Deg igjen... med ennå en tråd som er diskutert opp og ned i mente. Igår var det x-mann som handlet mat til x og barna og jeg tipper mye mer anonymt?  Hva er det du vil oppnå? Patetisk.

Anonymkode: 98a09...a89

• Liker 3
Skrevet

Du vet vel at det ikke er normalt? 

Eneste jeg kan tenke meg er en god grunn til dette er hvis man f eks skal overnatte et annet sted og det ikke er nok senger. Jeg kunne f eks også booket et dobbeltrom på hotell for meg og datteren min. Dette hadde vært ok for et par dager. 

Og selvsagt ved meget alvorlig og gjerne livstruende sykdom. 

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Deg igjen... med ennå en tråd som er diskutert opp og ned i mente. Igår var det x-mann som handlet mat til x og barna og jeg tipper mye mer anonymt?  Hva er det du vil oppnå? Patetisk.

Er det ikke lov å spørre om det er normalt at broren sin, som snart er tenåring, sover i samme seng som foreldrene sine? Jeg er bare bekymret for ham, og ønsker ikke at han skal bli mobbet når han begynner på ungdomsskolen... Hva er det som plager deg så mye ved det?

Endret av Banankaka04
  • Liker 3
Skrevet
24 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Du vet vel at det ikke er normalt? 

Eneste jeg kan tenke meg er en god grunn til dette er hvis man f eks skal overnatte et annet sted og det ikke er nok senger. Jeg kunne f eks også booket et dobbeltrom på hotell for meg og datteren min. Dette hadde vært ok for et par dager. 

Og selvsagt ved meget alvorlig og gjerne livstruende sykdom. 

Hvordan skulle jeg vite at det ikke er normalt når jeg ikke er vant til noe annet? Jeg skjønner selvfølgelig at det ikke er veldig normalt, men jeg visste ikke hvor unormalt det var, men nå har jeg fått svar på det...

AnonymBruker
Skrevet

Min 10-åring sover i senga mi. Hver vår dyne.

Anonymkode: cc0da...31b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en i nær krets som sov i sengen med mor til hen var 14... Mange faktorer som spilte inn på det, men mor og barn klarte aldri å klippe navlestrengen. Vedkommende er i dag voksen og ekstremt uselvstendig og hjelpeløs. Avhengig av mor til alt. 

I dette tilfellet var som sagt ikke samsovingen den eneste faktoren, men den var et symptom. 

Barn som er bikket 10 år skal ønske å være selvstendig. De skal ønske å være på eget rom. En 13 åring som vil sove med foreldre er ikke normalt. 

Anonymkode: 0c6da...d5d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Banankaka04 skrev:

Er det ikke lov å spørre om det er normalt at broren sin, som snart er tenåring, sover i samme seng som foreldrene sine? Jeg er bare bekymret for ham, og ønsker ikke at han skal bli mobbet når han begynner på ungdomsskolen... Hva er det som plager deg så mye ved det?

For det første så sa du ikke det. For det andre så hadde jeg spurt familien om det og spurt lillebroren din om han syns det var greit. Det er vel ingen på skolen som trenger å vite at han sover med foreldrene sine. Det kan jo være helt greit hvis det er stor seng og alle syns det er ok. Så for noen er det normalt, for andre helt utenkelig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

X-Kjæresten min insiterte på at datteren på 10 skulle sove i samme seng. Hun sover i samme seng med moren også. Jeg nektet å overnatte hos han når datteren var der. Det er noe grunnleggende feil å sove alene i en seng mens partneren din sover med et så stort barn. Denne datteren har aldri sovet i eget rom. 

Anonymkode: 96ef9...5da

Kanskje datteren hadde problemer og trengte den tryggheten? Jeg sov selv med mine foreldre en lang, lang periode i den alderen. Hos mamma sov jeg med henne, og min stefar la seg på annet rom. Hos pappa sov jeg med han. Pappa fikk en dame som prøvde å proteste på liggesituasjonen, hun ble rimelig kjapt satt på plass av pappa heldigvis! Dumt at du ikke klarer å være en inkluderende stemor. 

Anonymkode: d3b3b...ddd

• Liker 3
Skrevet

Trenger ikke være noe katastrofalt det.         I andre kulturer kan dette være normen. Spesielt hvis man ikke har plass eller penger til at hver og en har eget soverom. 
Hvis både barnet og foreldrene får sove godt og syns det er greit, ser jeg ikke det store problemet. Jeg tipper jo dette barnet en dag vil gå lei av foreldrene og sove for seg selv da. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...