Gjest MVA-spørrer Skrevet 4. juli 2005 #1 Skrevet 4. juli 2005 Jeg vet jo at momsen skal betales først, uansett. Men hva når befraktere som Posten eller DHL har lagt ut for moms? Skal deres faktura da prioriteres på samme rekke som MVA direkte til skattedirektoratet? Problemstillingen er at jeg ikke har mulighet til å betale både MVA og diverse andre faktura innen forfall, så jeg må vite hvordan dette fungerer før jeg kan betale noe... Takk for hjelpen :-)
Gjest kan allt Skrevet 4. juli 2005 #2 Skrevet 4. juli 2005 Betal mva til skattedirektoratet først! ...og ring DHL osv og fortell dem når de kan forvente at du betaler fakturaen fra dem.
Gjest kan allt Skrevet 4. juli 2005 #3 Skrevet 4. juli 2005 Betal mva til skattedirektoratet først! ...og ring DHL osv og fortell dem når de kan forvente at du betaler fakturaen fra dem.
Gjest Eini Skrevet 5. juli 2005 #4 Skrevet 5. juli 2005 DHL har jo allerede betalt momsen for deg til skatteoppkreveren. Fakturaen du har mottatt fra DHL kan du se på som en hvilken som helst annen faktura fra andre vanlige kreditorer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå