Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å klikke av elendig service på trelasthandler. Er det bare jeg som ikke får hjelp? Er eimen av humaniora og surdeig så sterk rundt meg at jeg blir usynlig for ekspeditørene? Eller gjelder det alle kvinner? Jeg trenger å reparere ting innimellom, og det hadde vært så fint å få noen råd av noen som har litt kompetanse.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, vet ikke hva du opplever jeg? Har da selv vært å handlet på OBS bygg flere ganger med min mor f.eks, ikke noen problemer som jeg kan huske?

Anonymkode: 8ee5e...012

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må da være noe spesielt med byggvarehuset du bruker. 

Vi har pusset opp mye, men kan til dels lite. Innimellom handler jeg alene, innimellom med mannen, ofte vet vi knapt hva vi skal ha. 

Det er den samme, gode servicen og tålmodigheten uansett. I og med at det er jeg som snakker mest, og har bilder på telefonen, blir det til at de henvender seg til meg selv om mannen er med. 

Anonymkode: bf0ce...433

• Liker 4
Skrevet

Hmm.. De bruker å være hjelpsomme i butikken der de selger verktøy og maling. Det er der plankene er jeg ikke får hjelp.

Skrevet

Kanskje jeg bruker feil klær? Jeg har vært mange ulike steder, men greier ikke å få annet enn enstavelsesord ut av dem

AnonymBruker
Skrevet

Har du spurt om hjelp da?

Anonymkode: ea890...c84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har så og si aldri problemer med å få hjelp og i de få tilfellene er det fordi de er opptatt med andre kunder. Det er også lov å huke tak i en av de ansatte og si at du trenger hjelp. Det høres veldig spesielt ut at de ikke ønsker å hjelpe, hvilket firma er du hos? 

Anonymkode: 1460a...d7c

AnonymBruker
Skrevet

Her i byen kommer ikke betjeningen til meg, men de går til alle mennene som går inn. Har slutta å handle hos de. Går kun på nett. 

Jeg har pussa opp hele huset, nye vegger, gulv, trapper, fliser, rekkverk osv. Helt uten en mann! 

Anonymkode: 95efc...e05

• Liker 5
Skrevet

Ja. Først er det vanskelig å få kontakt med noen, og når jeg spør om noe får jeg ja/nei-svar. Jeg greier nesten ikke å få øyenkontakt. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Bruglen skrev:

Kanskje jeg bruker feil klær? Jeg har vært mange ulike steder, men greier ikke å få annet enn enstavelsesord ut av dem

Har du tatt bilder? Har du en minste formening om hva du skal ha?

Sist behøvde jeg plank for å erstatte et råttent veggbord. Da hadde jeg tatt bilde fra avstand, og tett på. Og hadde med alle relevante mål. Jeg fikk helt riktig plank - samt en god forklaring i hvordan jeg måtte løsne plank på siden for å få det til. 

Forstår jo at det blir svar i retning "hæ" om du verken vet hva du skal ha, eller har tatt bilder og mål som gjør at de forstår det selv. 

Når det gjelder antrekk: jeg varierer mellom 1) dresscode på jobb, så hender jeg møter i sort kjole, sminket og høye hæler. 2) treningsklær om jeg er tidlig ute en helg.  3) hverdagsklær i form av jeans og en hvit t-skjorte. Har aldri utgjort en forskjell. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her i byen kommer ikke betjeningen til meg, men de går til alle mennene som går inn. Har slutta å handle hos de. Går kun på nett. 

Jeg har pussa opp hele huset, nye vegger, gulv, trapper, fliser, rekkverk osv. Helt uten en mann! 

Når du handler på nett, får du ting fraktet til deg? Eller henter du selv?

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du tatt bilder? Har du en minste formening om hva du skal ha?

Sist behøvde jeg plank for å erstatte et råttent veggbord. Da hadde jeg tatt bilde fra avstand, og tett på. Og hadde med alle relevante mål. Jeg fikk helt riktig plank - samt en god forklaring i hvordan jeg måtte løsne plank på siden for å få det til. 

Forstår jo at det blir svar i retning "hæ" om du verken vet hva du skal ha, eller har tatt bilder og mål som gjør at de forstår det selv. 

Når det gjelder antrekk: jeg varierer mellom 1) dresscode på jobb, så hender jeg møter i sort kjole, sminket og høye hæler. 2) treningsklær om jeg er tidlig ute en helg.  3) hverdagsklær i form av jeans og en hvit t-skjorte. Har aldri utgjort en forskjell. 

Noen ganger er det utstyr til generell sløyd jeg trenger, og da har jeg ikke bilder. Men hadde vært greit med hjelp til å få ned fem meter lange planker som ligger høyt oppe

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Bruglen skrev:

Noen ganger er det utstyr til generell sløyd jeg trenger, og da har jeg ikke bilder. Men hadde vært greit med hjelp til å få ned fem meter lange planker som ligger høyt oppe

Hvilket byggevarehus bruker du? På f.eks. Byggmax er det lagt opp til at du skal klare deg selv, det er derfor det er billig å handle der. 

Anonymkode: 1460a...d7c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri vært på samme sted to ganger. Så Obs Bygg, Montér, Byggmakker i hvert fall. Hvis noen har gode erfaringer et sted i eller rundt Bergen, tar jeg gjerne imot tips.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Bruglen skrev:

Når du handler på nett, får du ting fraktet til deg? Eller henter du selv?

Blir sendt med posten. 

elektroimportøren.no har ofte gratis frakt, bestiller alltid fra de når det kommer (ledninger, varmeovner osv)

Samme er med MegaFlis. Handler som oftest stort hos de på black friday, bruker sommeren på å planlegge. De har gratis frakt hvertfall den dagen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig!!! Som kvinne kan jeg glemme å få hjelp til å handle på byggvarehusene her- unntaket er maling. I malingsavdelingen får jeg hjelp og service. Jeg er normalt kompetent og vet hvorfor en «totomfire» ikke er 2,4 tommer, og hvilke materialer som egner seg hvor. Men jeg-i likhet med de fleste andre kvinner klarer ikke å hente ut en 5 meters plank fra en høy hylle. Noen ganger trenger jeg bestillingsvare, andre ganger finner jeg ikke riktig produkt selv. Og jeg får heller ikke hjelp av betjeningen. Man er rett og slett «østrogenusynlig». Løsningen min et å låne en kompis. Jeg utstyrer han med lapp så handler han på mine vegne. Vi flirer godt begge to for han er upraktisk deluxe, og skjønner ingenting, men- han går hjelp med en gang han setter beina innenfor døren. 
velkomnen til 2020.....

Anonymkode: 5f618...b8f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Opplever akkurat det samme! Synes det er kjempefrustrerende. Vet ikke om det er fordi jeg er kvinne eller om det bare er generelt dårlig service..

Anonymkode: 3ba4a...461

AnonymBruker
Skrevet

Hihi, jeg pleier å få ekstra god hjelp på den lokale byggehandelen. Og bedre rabatter enn mannen min - uten å be om det... Litt usikker på om jeg utstråler noe spesielt nå som jeg skjønner at det bare er meg som opplever det sånn... 🙈

Anonymkode: e6038...b3d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hatt problemer på XLBygg her i hvert fall... Jeg går bort til fyren i kassen, sier hva jeg skal ha. I løpet av noen minutter har de lastet tingene i bilen/på hengeren min. Så sier jeg at det skal skrives på kontoen til min svogers firma og oppgir fornavnet mitt. Ferdig.

Anonymkode: 90dc9...037

• Liker 1
Skrevet

Huff.. 😂 Her er det motsatt. Kommer jeg som dame alene, får jeg mer hjelp enn mannen min. Han pleier å sende meg i stedet for å dra selv, for da får vi ting ferdig saget og fint buntet sammen - og ofte en bedre pris. Dette er på Monter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...