Gjest Oktavia Skrevet 4. juli 2005 #1 Skrevet 4. juli 2005 Jeg har klart det store å bli kjempeforkjølet og fått vondt i halsen nå midt på sommeren Det skal jeg nok klare å leve med, men jeg mister nesten stemmen også, og det er slitsomt når jeg jobber. Noen som har en vidunderkur for å beholde/få stemmen tilbake? -Oktavia-
Pleier Skrevet 4. juli 2005 #2 Skrevet 4. juli 2005 Endeste tipset jeg har til å beholde stemmen er, at du holder munn Altså bare snakk da du må og ikke noe mer. Ellers så dytt innpå med halspastiller. Honning i varm melk skal vist også være bra mot å miste stemmen. God bedring og lykke til
Gjest Oktavia Skrevet 4. juli 2005 #3 Skrevet 4. juli 2005 Takk for svar, Pleier Stod opp for ikke så lenge siden (jobber natt, og sover om dagen), og nå er stemmen så og si borte Skal på jobb igjen i natt, men kan jo ikke det uten stemme. Skulle helst hatt en superkur som hjalp nesten med en gang, men det finnes kanskje ikke? Flere som har tips? fra Oktavia, som er litt fortvilet
Gjest Madeline Skrevet 4. juli 2005 #4 Skrevet 4. juli 2005 Jeg har også mistet stemmen i forbindelse med forkjølelse flere ganger. Dessverre har jeg ikke funnet noen vidunderkur. Det beste var rett og slett å snakke minst mulig. Hvis jeg måtte snakke så prøvde jeg å hviske. Klarte jeg å spare stemmen så ble jeg temmelig bra i løpet av et døgn eller to. Hvis jeg derimot presset stemmen tok det mye lenger tid før jeg ble bra. God bedring. Det er ikke noe moro med sommerforkjølelser.
gaja Skrevet 4. juli 2005 #5 Skrevet 4. juli 2005 jeg syns honningkamfer hjelper. sikkert bare fordi jeg syns det smaker godt :oops:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå