Gå til innhold

De som ikke tar et nei for et nei

Anbefalte innlegg

Gjest Tobias Juul Grythe
Skrevet

Hvorfor er det noen som ikke klarer å respektere et nei egentlig? Både når det er snakk om sex og forhold. De bare må gjøre det likevel/presse seg på ellers raser verden deres sammen eller hva er greia? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan man ikke si nei? Hva mener du?

Anonymkode: 77e46...756

AnonymBruker
Skrevet

mentale problemer sikkert

Anonymkode: 052af...66d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mangel på empati

Narsistiske trekk

Behov for å dominere

Anonymkode: de625...84d

• Liker 2
Gjest Tobias Juul Grythe
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man ikke si nei? Hva mener du?

Anonymkode: 77e46...756

Jo men det er noen som ikke tar et nei for et nei uansett hvor mye nei en sier.

Skrevet (endret)

Jeg tror det ofte beror på uvitenhet, umodenhet og en holdning til at "det er lov å prøve seg". Kanskje til og med at det er nødvendig å prøve seg, flere ganger, fordi "jenter er slik". Skal liksom spille kostbare. 

Mest utbredt hos unge og uerfarne gutter, men dessverre også hos noen voksne menn. 

Kommer aldri til å glemme tråden om hun som ble presset til sex, til hun ikke lenger våget å stå på "Nei!" (som allerede var sagt  mange ganger, og også fulgt opp med fysisk språk på at det ikke var greit), og flere menn, SKREMMENDE MANGE, mente at det ikke var et overgrep, fordi hun hadde sluttet med å si nei til slutt. At menn "må få lov til å prøve seg" og "må presse litt for å få sex". 

Hun sluttet med å si nei av redsel for voldtekt og større ubehag ja! 

Jeg har selv opplevd dette, og det er forferdelig. Man er alene med en mann, i en sårbar situasjon, og da kan man komme til et punkt hvor man ikke lenger våger å si eller vise "Nei!", selv om man ABSOLUTT IKKE ønsker sex. 

At unge gutter kan trå feil her er ille nok. At voksne menn ikke forstår hvilken fysisk og mental makt de har ovenfor en kvinne i sårbar situasjon, ELLER rett og slett utnytter det.... da er de like mye voldtektsmenn som dem som angriper ukjente kvinner i parken! 

Endret av Trolltunge
  • Liker 7
Gjest Tobias Juul Grythe
Skrevet (endret)
10 minutter siden, Trolltunge skrev:

Jeg tror det ofte beror på uvitenhet, umodenhet og en holdning til at "det er lov å prøve seg". Kanskje til og med at det er nødvendig å prøve seg, flere ganger, fordi "jenter er slik". Skal liksom spille kostbare. 

Mest utbredt hos unge og uerfarne gutter, men dessverre også hos noen voksne menn. 

Kommer aldri til å glemme tråden om hun som ble presset til sex, til hun ikke lenger våget å stå på "Nei!" (som allerede var sagt  mange ganger, og også fulgt opp med fysisk språk på at det ikke var greit), og flere menn, SKREMMENDE MANGE, mente at det ikke var et overgrep, fordi hun hadde sluttet med å si nei til slutt. At menn "må få lov til å prøve seg" og "må presse litt for å få sex". 

Jeg har selv opplevd dette, og det er forferdelig. Man er alene med en mann, i en sårbar situasjon, og da kan man komme til et punkt hvor man ikke lenger våger å si eller vise "Nei!", selv om man ABSOLUTT IKKE ønsker sex. 

At unge gutter kan trå feil her er ille nok. At voksne menn ikke forstår hvilken fysisk og mental makt de har ovenfor en kvinne i sårbar situasjon, ELLER rett og slett utnytter det.... da er de like mye voldtektsmenn som dem som angriper ukjente kvinner i parken! 

Ja det er helt grusomt, og det skjer gutter og menn også. Finnes jenter og kvinner som ikke tar et nei for et nei. Det er ikke lov uansett kjønn.

Endret av Tobias Juul Grythe
Skrevet (endret)
12 timer siden, Tobias Juul Grythe skrev:

Ja det er helt grusomt, og det skjer menn også. Finnes jenter og kvinner som ikke tar et nei for et nei. Det er ikke lov uansett kjønn.

Det er sant! 

Likevel har dere menn oftere et fysisk overtak, med mindre dere er veldig fulle eller ruset. Først da er dere like sårbare. 

Det var visshet om at jeg ikke hadde en dritt å stille opp med om han dro det så langt som å ta meg med makt, og redselen for hvor smertefullt, ydmykende og ødeleggende det ville bli, som gjorde at jeg til slutt ikke våget å si nei lenger. 

Hadde jeg hatt en fysisk mulighet til å verne meg hadde jeg nok brukt den. 

Du har uansett rett, det er feil, galt og skal ikke skje, uansett kjønn, og menn kan nok også komme i vanskelige klemmer fordi de egentlig kan og kanskje burde bruke sin fysiske styrke, men så er det likevel mentalt umulig for dem. Fordi slikt gjør man bare ikke mot kvinner, det er grunnfestet i dem. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 3
Skrevet
21 minutter siden, Trolltunge skrev:

sier man nei og sier ja etterpå da er det ikke voldtekt. sier man nei og blir tvunget gjennom vold eller bruk av våpen til å si ja er det voldtekt

Skrevet
2 minutter siden, sukker89 skrev:

sier man nei og sier ja etterpå da er det ikke voldtekt. sier man nei og blir tvunget gjennom vold eller bruk av våpen til å si ja er det voldtekt

Psykisk vold er også vold. 

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, Trolltunge skrev:

Psykisk vold er også vold. 

er å mase psykisk vold ? 🤣 da er vell alle kvinner voldelige isåfall

Skrevet
18 minutter siden, sukker89 skrev:

Å mase er ikke psykisk vold, med mindre det trigger en redsel. 

Redselen for å bli voldtatt for eksempel. 

Redselen for at om du ikke gjør hva kona sier tar hun med seg barna, flytter langt bort, og vil gjøre alt i sin makt for å gjøre det vanskelig for deg å treffe dem. 

Redsel for at om du ikke gjør og sier det rette kan middagen plutselig suse i veggen. 

Redsel for at å ikke gjøre det den andre krever vil føre til verre konsekvenser, psykisk og/eller fysisk, enn å bare gjøre noe, selv om man absolutt ikke egentlig vil. 

Redsel er nøkkelordet. 

Setter man noen i en situasjon der de ikke lenger kan eller våger å stå opp for seg selv er det psykiske vold. 

• Liker 4
Skrevet

Mange menn blir provoserte av tanken på at man ikke er tiltrukket og ønsker å pule dem. En måte å få utløp for frustrasjonen på er å voldta dama, spesielt hvis man er i en situasjon der man lett kan slippe unna med det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, sukker89 said:

Kunne du likt å få en gagball i kjeften så du ikke kunne si nei og bli tatt i ræva av en svææær pikk? :) Jeg vet du ville likt det ;)

Anonymkode: 2b958...4ea

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, det finnes påtrengende jenter, men jeg har aldri vært "fanget" ute på byen og vært engstelig for hvordan jeg skal komme meg hjem eller kikket ned  og lurt på hvor gode skoene er å løpe i.

Man skal helt tilbake til grunnskolen for at jeg skal erindre hvordan det var å stå ovenfor en person som, hvis vi var alene, ville kunne gjort absolutt hva han ville med meg.

Endret av MuffinStud
  • Liker 3
Skrevet

Noen har bare lært seg at nei ikke skal respekteres hvis det står i vegen for det man vil ha. Det passer i begrepet hensynsløshet, i alle fall hvis det følger truende adferd med på kjøpet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De har nok lært det fra oppveksten: mas nok så får du ja til slutt.... 

Anonymkode: 3e20c...907

Gjest Tobias Juul Grythe
Skrevet
På 22.6.2020 den 1.38, StovnerJune skrev:

Mange menn blir provoserte av tanken på at man ikke er tiltrukket og ønsker å pule dem. En måte å få utløp for frustrasjonen på er å voldta dama, spesielt hvis man er i en situasjon der man lett kan slippe unna med det.

Det er nok sant. Er det sånn for damene også? Blir provoserte? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...