AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #1 Skrevet 21. juni 2020 Jeg har ingen rynker ellers i ansiktet, men begynner å få under øynene. Hvordan forebygger/behandler jeg dette? Man kan vel ikke ta retinol under øynene? Anonymkode: b64e4...a2a
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #2 Skrevet 21. juni 2020 Spis sunt, drikk mye vann, bruk solkrem/ solbriller, og i tillegg - godta at man etterhvert får rynker Anonymkode: ddf1d...38e 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #3 Skrevet 21. juni 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spis sunt, drikk mye vann, bruk solkrem/ solbriller, og i tillegg - godta at man etterhvert får rynker Anonymkode: ddf1d...38e Takk for et fullstendig unødvendig og irrelevant svar. Anonymkode: b64e4...a2a 3
Djungelvrål Skrevet 21. juni 2020 #4 Skrevet 21. juni 2020 Man kan visst bruke retinol under øynene men ikke helt opp mot selve øyet og man bør kanskje bare bruke det 1-3 ganger i uken og legge vanlig øyekrem over når retinolen har trukket inn. Jeg bruker The Ordinary sin retinoid under øyet men bruker den sparsommelig og bare noen få kvelder i uka.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #5 Skrevet 21. juni 2020 tear trough filler fikser det og botox og solkrem forebygger og fikser også Anonymkode: 42e83...16a 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #6 Skrevet 21. juni 2020 Man kan godt bruke retinol, men pass på å ikke bruk for sterk. Man kan bli sår og tørr. Jeg bruker også vaselin som "nattkrem" under øynene. Vet at mange sikkert syns det sikkert er rart, men det funker faktisk helt fantastisk. Anonymkode: bfb04...0d3
Hjertefisk Skrevet 21. juni 2020 #7 Skrevet 21. juni 2020 Elixir har en øyekrem med litt retinol. Har brukt den litt innimellom på vinteren/høsten. Ca 1-3 ganger i uken. Bruker jeg den for ofte blir jeg litt tørr og sår. Har så langt ikke sett noen resultater, men så er det vel slik med retinol at det kan ta laaaaang tid før man ser noen forbedringer. Ofte ser man ikke store forbedringer. Man blir kanskje litt mindre rynkete enn man ellers ville blitt i forhold til alder. Har brukt den i 2 år. Jeg er 32. Selv fokuserer jeg mest på fukt. Hvis huden har nok fukt så blir linjene mindre, da mange av de linjene jeg har er typiske tørrhets-linjer. Har fuktserumet til La Roche Posay (liker dette bedre en The Ordinary sitt) + fuktighetskrem + en fuktmaske en natt i blandt. Det hjelper. Må tilføye at AB # 38 sitt svar absolutt ikke er urelevant, men heller ganske så viktig. Drikk nok med vann og bruk solkrem er noe av det absolutt viktigste man kan gjøre for å unngå rynker. Selv om det høres så enkelt ut at det blir irriterende. Spesielt det med å bruke solkrem. For solen er nr 1 årsak til rynker. Kroppen fungerer også mye bedre når den er hydrert. Hud og hår er ofte siste prioritet når kroppen skal utføre alle sine funksjoner, men spiser man riktig og får i seg nok vann og stresser mindre så blir disse delene av kroppen også prioritert. Jeg tror forøvrig at dette kan være en bra behandling å teste ut. https://www.hudspesialisten.no/behandlinger/injeksjonbehandling-mot-rynker/ Skal prøve det selv når jeg blir litt eldre og rynkete.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #8 Skrevet 21. juni 2020 Tilfør nok fuktighet til den sarte huden under øynene. Det er lett å få mer rynker om huden blir tørr, eller du bruker feil krem. Siden du ikke har rynker ellers, antar jeg at du er relativt ung. Viktig å ikke bruke for tykk krem under øynene når man er ung, det kan ha motsatt effekt. Botox kan hjelpe, da lammes de musklene som skaper rynker. Jeg bruker konsekvent øyekremer med gelekonsistens, fordi de tar bort tørrhetsrynker, trekker fort inn og ikke legger seg tungt under øynene. Clarins, clinique er greie merker og ikke så dyrt. Fillers under øynene er ikke for alle, da kan du risikere å få mindre øyne. Anonymkode: 0d8db...b56
Djungelvrål Skrevet 21. juni 2020 #9 Skrevet 21. juni 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tilfør nok fuktighet til den sarte huden under øynene. Det er lett å få mer rynker om huden blir tørr, eller du bruker feil krem. Siden du ikke har rynker ellers, antar jeg at du er relativt ung. Viktig å ikke bruke for tykk krem under øynene når man er ung, det kan ha motsatt effekt. Botox kan hjelpe, da lammes de musklene som skaper rynker. Jeg bruker konsekvent øyekremer med gelekonsistens, fordi de tar bort tørrhetsrynker, trekker fort inn og ikke legger seg tungt under øynene. Clarins, clinique er greie merker og ikke så dyrt. Fillers under øynene er ikke for alle, da kan du risikere å få mindre øyne. Anonymkode: 0d8db...b56 Hvilken fra Clarins anbefaler du? Min erfaring er at øyegeleer er bra men kan være litt vanskelige å legge concealer over fordi det "baller" seg litt. Må bruke concealer fordi jeg har blålilla ringer.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #10 Skrevet 21. juni 2020 49 minutter siden, Hjertefisk skrev: Elixir har en øyekrem med litt retinol. Har brukt den litt innimellom på vinteren/høsten. Ca 1-3 ganger i uken. Bruker jeg den for ofte blir jeg litt tørr og sår. Har så langt ikke sett noen resultater, men så er det vel slik med retinol at det kan ta laaaaang tid før man ser noen forbedringer. Ofte ser man ikke store forbedringer. Man blir kanskje litt mindre rynkete enn man ellers ville blitt i forhold til alder. Har brukt den i 2 år. Jeg er 32. Selv fokuserer jeg mest på fukt. Hvis huden har nok fukt så blir linjene mindre, da mange av de linjene jeg har er typiske tørrhets-linjer. Har fuktserumet til La Roche Posay (liker dette bedre en The Ordinary sitt) + fuktighetskrem + en fuktmaske en natt i blandt. Det hjelper. Må tilføye at AB # 38 sitt svar absolutt ikke er urelevant, men heller ganske så viktig. Drikk nok med vann og bruk solkrem er noe av det absolutt viktigste man kan gjøre for å unngå rynker. Selv om det høres så enkelt ut at det blir irriterende. Spesielt det med å bruke solkrem. For solen er nr 1 årsak til rynker. Kroppen fungerer også mye bedre når den er hydrert. Hud og hår er ofte siste prioritet når kroppen skal utføre alle sine funksjoner, men spiser man riktig og får i seg nok vann og stresser mindre så blir disse delene av kroppen også prioritert. Jeg tror forøvrig at dette kan være en bra behandling å teste ut. https://www.hudspesialisten.no/behandlinger/injeksjonbehandling-mot-rynker/ Skal prøve det selv når jeg blir litt eldre og rynkete. For min del var det irrelevant, fordi jeg selvfølgelig drikker vann, spiser sunt, bruker solkrem og solbriller, og spørsmålet mitt var rettet mot hva man konkret kan gjøre. Og det at jeg problematiserte hvorvidt man kunne bruke retinol under øynene tilsier jo at jeg ønsker svar i den retningen - og ikke «drikk vann».. Veldig takknemlig på alle svar som sier at man kan bruke retinol under øynene da, for da skal jeg teste ut det. Jeg soler meg for øvrig ikke, og jeg har en naturlig fet hud, så jeg er på ingen måte tørr. Den behandlingen så interessant ut. Anonymkode: b64e4...a2a 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #11 Skrevet 21. juni 2020 56 minutter siden, Hjertefisk skrev: Elixir har en øyekrem med litt retinol. Har brukt den litt innimellom på vinteren/høsten. Ca 1-3 ganger i uken. Bruker jeg den for ofte blir jeg litt tørr og sår. Har så langt ikke sett noen resultater, men så er det vel slik med retinol at det kan ta laaaaang tid før man ser noen forbedringer. Ofte ser man ikke store forbedringer. Man blir kanskje litt mindre rynkete enn man ellers ville blitt i forhold til alder. Har brukt den i 2 år. Jeg er 32. Selv fokuserer jeg mest på fukt. Hvis huden har nok fukt så blir linjene mindre, da mange av de linjene jeg har er typiske tørrhets-linjer. Har fuktserumet til La Roche Posay (liker dette bedre en The Ordinary sitt) + fuktighetskrem + en fuktmaske en natt i blandt. Det hjelper. Må tilføye at AB # 38 sitt svar absolutt ikke er urelevant, men heller ganske så viktig. Drikk nok med vann og bruk solkrem er noe av det absolutt viktigste man kan gjøre for å unngå rynker. Selv om det høres så enkelt ut at det blir irriterende. Spesielt det med å bruke solkrem. For solen er nr 1 årsak til rynker. Kroppen fungerer også mye bedre når den er hydrert. Hud og hår er ofte siste prioritet når kroppen skal utføre alle sine funksjoner, men spiser man riktig og får i seg nok vann og stresser mindre så blir disse delene av kroppen også prioritert. Jeg tror forøvrig at dette kan være en bra behandling å teste ut. https://www.hudspesialisten.no/behandlinger/injeksjonbehandling-mot-rynker/ Skal prøve det selv når jeg blir litt eldre og rynkete. Retinol kan man ikke bruke kun i sesong, den må brukes konstant over lang tid for å ha effekt. Anonymkode: 6d6d5...da4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #12 Skrevet 21. juni 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tilfør nok fuktighet til den sarte huden under øynene. Det er lett å få mer rynker om huden blir tørr, eller du bruker feil krem. Siden du ikke har rynker ellers, antar jeg at du er relativt ung. Viktig å ikke bruke for tykk krem under øynene når man er ung, det kan ha motsatt effekt. Botox kan hjelpe, da lammes de musklene som skaper rynker. Jeg bruker konsekvent øyekremer med gelekonsistens, fordi de tar bort tørrhetsrynker, trekker fort inn og ikke legger seg tungt under øynene. Clarins, clinique er greie merker og ikke så dyrt. Fillers under øynene er ikke for alle, da kan du risikere å få mindre øyne. Anonymkode: 0d8db...b56 Jeg er 35, så jeg føler meg ikke så ung. Men jeg er relativt ung i forhold til noen som er 50. Jeg vet egentlig ikke hvor mye rynker som er vanlig, men jeg begynner i hvert fall å se mine første nå. Jeg har naturlig fet hud, så tror det har hjulpet litt. Jeg vet ikke om jeg tørr fillers enda, men er Botox fillers? Jeg har egentlig bare brukt min vanlige krem over hele ansiktet, inkl. øynene. Det er kanskje det som er problemet? Anonymkode: b64e4...a2a
Hmmmmmm Skrevet 21. juni 2020 #13 Skrevet 21. juni 2020 Matryxel fra The ordinery. Den kan man ha på hele fjeset inkl under øynene. Fantastisk produkt, spør du meg. Jeg ser forskjell på før jeg startet og etter. Søk en opp på YouTube.
Djungelvrål Skrevet 21. juni 2020 #14 Skrevet 21. juni 2020 6 minutter siden, Hmmmmmm skrev: Matryxel fra The ordinery. Den kan man ha på hele fjeset inkl under øynene. Fantastisk produkt, spør du meg. Jeg ser forskjell på før jeg startet og etter. Søk en opp på YouTube. Brukte opp en hel flaske av matrixyl og så overhodet ingen forskjell, men brukte det ikke så nær øyet da.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #15 Skrevet 21. juni 2020 35 minutter siden, Hmmmmmm skrev: Matryxel fra The ordinery. Den kan man ha på hele fjeset inkl under øynene. Fantastisk produkt, spør du meg. Jeg ser forskjell på før jeg startet og etter. Søk en opp på YouTube. Hvilken aktive ingredienser har den? Anonymkode: 6d6d5...da4
Hmmmmmm Skrevet 21. juni 2020 #16 Skrevet 21. juni 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken aktive ingredienser har den? Anonymkode: 6d6d5...da4 Matrixyl er et kraftfullt peptid serum, med så mye som 10%, pluss Ha Som gir fukt. Peptid skal booste hudens kollagen produksjon. Er ingen ekspert, så google er bra å ha
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 21. juni 2020 #17 Skrevet 21. juni 2020 (endret) . Endret 11. november 2023 av Nasse Nøff ❤
addict Skrevet 22. juni 2020 #18 Skrevet 22. juni 2020 Jeg har tippet 30 nå og tar botox rundt bryn for å åpne, sinnarynkebehandling og skal ha tear through-filler under øynene. Ønsker ikke botox under øynene eller noe som påvirker smilet mitt i den grad, men har søkk under øynene og er naturlig blå der. Det kommer også til å hjelpe på smilerynkene, selv om det ikke er grunnen til at jeg gjør det 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå