AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #1 Skrevet 21. juni 2020 Blir helt utslått av disse tablettene, er det normalt? Hvor lang tid tar det før disse virker? Fortsatt samme plager, brukt de i 10 dager. Anonymkode: cfd98...43d
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #2 Skrevet 21. juni 2020 Kjøp Telfast i stedet, de er også reseptfrie. For meg funker Zyrtec bare når jeg har fått insektstikk (vanlig myggstikk hovner opp til størrelse som en halv golfball...), ikke mot pollenallergi. Og så anbefaler jeg en tur til legen for allergitesting og resept slik at tablettene blir billigere. Anonymkode: b9866...fea 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #3 Skrevet 21. juni 2020 Jeg anbefaler også Telfast. Bedre virkning og ingen trøtthet for meg i hvert fall. Zyrtec derimot, er det motsatte, derimot, funker omtrent som et narkosemiddel men gjør ingenting med allergi. Anonymkode: 4fb9f...127
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #5 Skrevet 21. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Blir helt utslått av disse tablettene, er det normalt? Hvor lang tid tar det før disse virker? Fortsatt samme plager, brukt de i 10 dager. Anonymkode: cfd98...43d Hadde du tretthet som symptom på allergi før du tok zyrtec? For å være trett og utmattet er en helt standard allergireaksjon, som ingen piller egentlig funker godt mot. De er mer rettet mot «fysiske» og letthåndterbare plager som snue, kløe, rød hud, hovenhet etc. Så er ditt allergisymptom «trett» så må du oppsøke spesialist for å få ting på resept. Anonymkode: 9b38f...69d 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #6 Skrevet 21. juni 2020 Jeg blir også helt slått ut av de, verst til å begynne med, men jeg har gått på disse i flere år og er fremdeles trett og sliten. Men for egen del er det disse som gir best effekt. Har prøvd andre som ikke skulle gi tretthet, men de virker ikke like bra på meg, så vi er forskjellige. Anonymkode: 4d52f...313 1
Sirah Skrevet 21. juni 2020 #7 Skrevet 21. juni 2020 Jeg blir også helt satt ut av Zyrtec. Prøv et annet merke som flere sier. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #8 Skrevet 21. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde du tretthet som symptom på allergi før du tok zyrtec? For å være trett og utmattet er en helt standard allergireaksjon, som ingen piller egentlig funker godt mot. De er mer rettet mot «fysiske» og letthåndterbare plager som snue, kløe, rød hud, hovenhet etc. Så er ditt allergisymptom «trett» så må du oppsøke spesialist for å få ting på resept. Anonymkode: 9b38f...69d Enkelte allergitabletter gjør at man blir trøtt. Det er ikke uten grunn at man gir allergimedisin som angstdempende.... Anonymkode: 1a84a...157 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #9 Skrevet 21. juni 2020 Jeg hat fått zyrtec på blå resept grunnet allergi mot bjørk og gress. Sliter med allergisk øyekatarr og neseplager, bruker også øyedråper. Jeg var ikke så utslått før jeg begynte på zyrtec. TS Anonymkode: cfd98...43d
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #10 Skrevet 21. juni 2020 Jeg blir trøtt av cetirizin (som er virkestoffet i zyrtec blant annet), men når jeg tar dem over lengre perioder går det over. Jeg tar dem ca 3 timer før jeg legger meg for at jeg sover gjennom det verste. For min del har jeg like god effekt av å bruke antihistaminholdig nesespray, og bruker derfor det i stedet. Anonymkode: 003bf...e98
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #11 Skrevet 21. juni 2020 Jeg har brukt Telfast og Aerius i mange år (hver for seg). Men så fikk jeg så veldig kløe i øynene og byttet da til Cetirizin som har fungert mye bedre. Jeg ble trøtt den første uken, etter det så merker jeg det ikke. Tar de morgen og kveld. Jeg bruker også Dymista nesespray og Opatanol øyedråper mot allergien. Men det finnes flere typer allergitabletter, så det beste er å dra til legen og be om et annet alternativ. Anonymkode: cfe52...4cb
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #12 Skrevet 21. juni 2020 Ca. 10% blir trøtte av Zyrtec. Jeg er også en av de heldige. Greier nesten ikke holde øynene oppe når jeg har tatt de. Anonymkode: 7f027...5d4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #13 Skrevet 21. juni 2020 Jeg ble også trøtt og sløv og fikk vite at det er pga pollenallergi og legen skrev ut Aerius til meg og er ikke verken trøtt eller sløv lenger. Men vet ikke om Aerius er på resept?? Anonymkode: 29c52...1fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå