Gå til innhold

Kan han smitte når han ikke har symptomer lengre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten har vært dårlig de siste to dagene med feber,sår hals, slapp, press i hodet, svettet noe voldsomt osv. Sier han aldri har følt seg så rar før.

Han skal Corona testes over helgen, men i dag føler han seg fin så da driter han i det, sier han. 

Han sier at hvis det er korona han har hatt, så smitter han ikke når han ikke har symptomer lengre.

Jeg mener han bør teste seg uansett, og han blir pottesur når jeg sier det. 

Stemmer det at man ikke kan smitte hvis man ikke har symptomer? 

Anonymkode: 70976...b1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det stemmer ikke. Man kan være smittsom en tid etter at symptomene har gitt seg. 

Can a patient spread the coronavirus disease even after symptoms disappear?

People infected with COVID-19 can still infect others after they stop feeling sick, so these measures should continue for at least two weeks after symptoms disappear.

Visitors should not be allowed until the end of this period.

• Liker 2
Skrevet

Han bør absolutt teste seg uansett og holde seg isolert. 

AnonymBruker
Skrevet

Han skal på ferie med barna sine og da går ferien i vasken hvis han tester positivt, sier han.. Han mener han ikke har korona,og det kan hende men han bør teste seg likevel. 

Vi bor ikke sammen så jeg blir ikke rammet, men for mennesker rundt han er det jo fint å vite om han er positiv eller ei. 

Ts 

Skrevet

Hvis det er korona han har/hadde symptomer på så vil det slå ut på en test selv om det har gått noen dager siden symptomene ga seg. Han får bare bli pottesur, men du burde vise han hva WHO og forskningen sier. Det er veldig viktig at folk ikke går rundt og smitter andre nå,  særlig når det kan unngåes! 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han skal på ferie med barna sine og da går ferien i vasken hvis han tester positivt, sier han.. Han mener han ikke har korona,og det kan hende men han bør teste seg likevel. 

Vi bor ikke sammen så jeg blir ikke rammet, men for mennesker rundt han er det jo fint å vite om han er positiv eller ei. 

Ts 

Så han vil risikere å spre korona til barna sine og andre rundt på ferien da? 😱 For en holdning!   Hvis han ikke har det så kan han jo dra med god samvittighet om testen er negativ.

• Opprett ny...