Gå til innhold

Jobb, feber, legevakt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Søndag formiddag og jeg har fått feber😝

Jeg har feber, hodepine, trøtt og vondt i musklene. Våknet i natt av at jeg var gjennombløt av svette. 

Nå lurer jeg på flere ting. Skal jeg kontakte legen? 
skal jeg vente og se til i morgen tidlig før jeg kontakter arbeidsgiver🤔
Vanligvis ville jeg ha ventet, men blir usikker på grunn av Korona. 

Hva råder dere meg til? 

Anonymkode: d49da...39e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring koronatelefonen! Du blir nok testet om du vil det, men det er godt mulig du får beskjed om å vente et par dager!

Anonymkode: b8f89...f2e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer ikke inn på legevakta med de symptomene eller inn til legen. Du ringer arbeidsgiver og spør hva hen mener. Du kan fint ringe i dag og spørre. 

Anonymkode: 9fb67...ef6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan også legge til, hvis det har noe å si, at i går kveld fikk jeg plutselig dotter i ørene. Holdt på å bli gal ! Etter å ha sovet så er det meste borte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

kontakt arbeidsgiver først. Du skal uansett ikke på jobb i morgen ettersom du skal være symptomfri en dag før du kommer på jobb. Bare å si ifra så fort som mulig. Så ville jeg kontakta koronatelefon i morgen om du ikke er så mye bedre eller utover dagen i dag om si skulle vi verre. 

Anonymkode: eb2ae...bc2

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du ringer arb.giver og gir beskjed om at du ikke kommer på jobb imorgen. Imorgen tidlig ringer du korona-telefonen eller fastlegen, og du vil få time til testing tirsdag (tidligst 48 timer etter symptomstart). God bedring!

Anonymkode: 4deaa...f19

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det som er, er at jeg var syk i begynnelsen av Mars også. Akkurat da Korona kom for fullt hit. Hadde feber, slapp, tørrhoste og tungpustet.Jeg ble ikke testet da fordi jeg ikke hadde vært i utlandet. Men jeg ble satt i karantene. 
Det å skulle kontakte lege eller arbeidsgiver nå igjen kjenner jeg på. Er redd de skal bli sinte. 

AnonymBruker
Skrevet

Arbeidsgiver kommer til å bli mer sur om du dukker opp på jobb og faktisk har korona og hele bedriften må i karantene.

Anonymkode: f387d...de2

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Lege blir ikke sint.

Anonymkode: f387d...de2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Come on. Vil du heller smitte leder, kolleger og kunder/brukere?

Anonymkode: 48436...abe

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ring sjefen din. Personen sier sikkert du skal være hjemme noe jeg håper du respekterer for alle andre. Men ring også legen! :)

Anonymkode: c0a91...99f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Sjefen blir nok 100 ganger mer sint om du kommer på jobb med feber i disse tider. Det er direkte farlig og uansvarlig.

Anonymkode: cc404...5d1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Be om å få teste deg, du skal testes med disse symptomene, hvis ikke lyver regjeringen. Jeg har testet positivt på antistoffer og hadde mye av de samme symptomene som du beskriver: hodepine, feber og den ekstreme svetten du beskriver. 

Anonymkode: 36e7d...f34

AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering:

Har fortsatt feber, og har sovet mye av dagen i dag. 28 grader ute og jeg lå under pledd inne. Nå har jeg stikking i magen i tillegg. 🙄

Har fått flere svimmelhetsanfall i dag også .

Arbeidsgiver ble kontaktet på dagen i dag. Han sa at jeg skulle komme i morgen hvis feberen er borte. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oppdatering:

Har fortsatt feber, og har sovet mye av dagen i dag. 28 grader ute og jeg lå under pledd inne. Nå har jeg stikking i magen i tillegg. 🙄

Arbeidsgiver ble kontaktet på dagen i dag. Han sa at jeg skulle komme i morgen hvis feberen er borte. 

Da bør du vise mer vett enn arbeidsgiver, og holde deg hjemme. God bedring!

Anonymkode: 00a66...176

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oppdatering:

Det er jo stikk i strid med «reglene». Ingen skal på jobb med symptomer av noe slag (må ikke være feber involvert) og man skal dessuten være hjemme minst en dag symptomfri.

det er også ganske entydig at med de symptomene du har skal du testes.

blir sjokkert over at folk ikke har fått med seg det der nå

Anonymkode: abf78...483

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Fortsatt feber, veldig vondt i hodet og vondt i kroppen. Har prøvd å kontakte legen, men kom ikke igjennom. Har derfor startet en e-konsultasjon.

Håper jeg blir testet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ringer du ikke direkte til legevakt? Det gjorde jeg i går, kommune utenfor Bergen. Datteren min fikk komme å teste seg der i dag formiddag. Hoster og er snufsete. Ingen feber etc. Ble likevel testet

Anonymkode: 51134...815

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal bli testet i morgen👍😊

Utføres testene på samme måte enda? Med vattpinne i munn og nese.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal bli testet i morgen👍😊

Utføres testene på samme måte enda? Med vattpinne i munn og nese.

Så bra! Lykke til og god bedring. Ja, det er fremdeles sånn de tester. 

Anonymkode: e3e52...eb6

• Liker 1
  • Opprett ny...