AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #1 Skrevet 21. juni 2020 Hvis alle som skriver "liker turer i skog og mark"....faktisk hadde vært så glad i gå i marka så hadde det vært fullt i skogen 😆😆😆. Sitat fra Språkteigen i dag søndag 21.juni på NRK P2. De tar for seg kontaktannonsespråket, i gjenhør med en sak fra 2006. Eksempler fra klisjeer og sjablonger i tekster i kontaktannonser: "Det sies at jeg er snill" "Utseendet mitt har aldri skremt noen" "Mannemann" Anonymkode: c0254...fb8 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #2 Skrevet 21. juni 2020 Det ER fullt i skogen. Anonymkode: 8dd2e...c21 22
FrankDrebin Skrevet 21. juni 2020 #3 Skrevet 21. juni 2020 "Tar gjerne et glass vin i godt selskap" er også en klassiker. 4
Jegerikkeminskyld Skrevet 21. juni 2020 #4 Skrevet 21. juni 2020 Å dømme etter køa man går i hvis man skal på skogs- eller fjelltur her jeg bor så overdriver de ikke. 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #5 Skrevet 21. juni 2020 Jeg liker å ligge på sofaen og se Netflix og fotball. Samt spille dataspill. Hadde man skrevet slik hadde det blitt enda mer umulig, så da blir det friluftsliv og toppturer man må skrive om 😀 Anonymkode: ed228...720 6
Antiviruset Skrevet 21. juni 2020 #6 Skrevet 21. juni 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis alle som skriver "liker turer i skog og mark"....faktisk hadde vært så glad i gå i marka så hadde det vært fullt i skogen 😆😆😆. Sitat fra Språkteigen i dag søndag 21.juni på NRK P2. De tar for seg kontaktannonsespråket, i gjenhør med en sak fra 2006. Eksempler fra klisjeer og sjablonger i tekster i kontaktannonser: "Det sies at jeg er snill" "Utseendet mitt har aldri skremt noen" "Mannemann" Anonymkode: c0254...fb8 Hadde skogen vært full da? Er du og disse NRK kisene fulle? Men fra den kanten kan man ikke forvente mye lenger. Vi bor i et ekstremt langstrakt land. Det er 24 timer i døgnet,7 dager i døgnet, 365 dager i året. Fordel alle disse som liker turer i skog og mark utover hele det brettet, og du vil knapt merke at de er der ute De aller fleste som liker turer i skog og mark gjør dette et noen ganger i uken. De mest interesserte hver dag. Men de late som sitter hjemme i sofaen og spiller døgnet rundt er misunnelige fordi mange liker friluftsliv. Sitt hjemme du, men hvorfor må du furte så mye over dette Så er det noen fakere. Men jeg kan i løpet av et par dater finne ut hvem disse er. For en som liker friluftsliv er det veldig lett, ser med en gang hvem som liker dette og driver mye med det. Det er bare å se på skoene de går på tur med 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #7 Skrevet 21. juni 2020 Jeg er ingen turgåer og er ærlig på det. Noe som ikke har vært noen hindring. Da tiltrekker jeg meg de som er som meg, men kan bli litt for mange av de som bare sitter hjemme og spiller også. Noe jeg heller ikke er så interessert i. Ønsker meg de som ikke har friluftsliv som hovedinteresse, men som liker å oppleve ting og komme seg ut. Uten at det må bety at opplevelser = toppturer og skigåing. Anonymkode: 26be5...8d6 6
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #8 Skrevet 21. juni 2020 10 minutter siden, Antiviruset skrev: Hadde skogen vært full da? Er du og disse NRK kisene fulle? Men fra den kanten kan man ikke forvente mye lenger. Vi bor i et ekstremt langstrakt land. Det er 24 timer i døgnet,7 dager i døgnet, 365 dager i året. Fordel alle disse som liker turer i skog og mark utover hele det brettet, og du vil knapt merke at de er der ute De aller fleste som liker turer i skog og mark gjør dette et noen ganger i uken. De mest interesserte hver dag. Men de late som sitter hjemme i sofaen og spiller døgnet rundt er misunnelige fordi mange liker friluftsliv. Sitt hjemme du, men hvorfor må du furte så mye over dette Så er det noen fakere. Men jeg kan i løpet av et par dater finne ut hvem disse er. For en som liker friluftsliv er det veldig lett, ser med en gang hvem som liker dette og driver mye med det. Det er bare å se på skoene de går på tur med TS her. Friluftsliv har hatt jevn vekst siden 2006 antagelig. Og det har alltid vært populært i Norge. Og det er veldig positivt. Det som Språkteigen tar for seg er som nevnt kontaktannonsespråket. At vi skjuler oss bak klisjeer. Vi skriver det vi tror fører til interesse. For min egen del så er jeg forsåvidt ikke lat. Men heller ikke misunnelig på de som liker friluftsliv. Jeg har kommet til at jeg matcher bedre med de som setter kulturopplevelser først. Med friluftsliv som en nummer-to-interesse. Anonymkode: c0254...fb8 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #9 Skrevet 21. juni 2020 38 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ingen turgåer og er ærlig på det. Noe som ikke har vært noen hindring For menn er dette en hindring. Menn er helt nødt til å skrive om friluftsliv for å i det hele tatt ha sjans. Enten det eller være veldig kjekk Anonymkode: ed228...720 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #10 Skrevet 21. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: For menn er dette en hindring. Menn er helt nødt til å skrive om friluftsliv for å i det hele tatt ha sjans. Enten det eller være veldig kjekk Anonymkode: ed228...720 Ikke de jeg søker. Anonymkode: 26be5...8d6 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #11 Skrevet 21. juni 2020 40 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke de jeg søker. Anonymkode: 26be5...8d6 Nei, menn du er jo bare én. Et enormt flertall av Tinderkvinner prioriterer friluftsliv, styrketrening og reising, og skal en mann som nesten aldri får noen matches ha noen sjanse, har han ikke råd til å ekskludere dem. Anonymkode: 4fc3e...daa 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #12 Skrevet 21. juni 2020 En ser jo på profilbildet hva som er foretrukket livsstil, hvis du er mye i marka er en jo veltrent og slank. Kultur og konserter blir litt det motsatte. Anonymkode: e4ede...99c
Antiviruset Skrevet 21. juni 2020 #13 Skrevet 21. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, menn du er jo bare én. Et enormt flertall av Tinderkvinner prioriterer friluftsliv, styrketrening og reising, og skal en mann som nesten aldri får noen matches ha noen sjanse, har han ikke råd til å ekskludere dem. Anonymkode: 4fc3e...daa Du kan ikke lyge på deg interesser som du ikke har! Hvor tror du det før hen? 4 dater og avslørt og på hodet og ræva ut fortere en Erna spiser en bolle! De har ikke noen sjanse med å lyge på seg interesser de ikke har. De har tapt uansett. Og det er langt ifra alle som driver på med dette uansett. Det er fult ut muligheter for andre å finne partnere som ikke liker turer som hovedinteresse iallefall. Klart liker du bare å sitte hjemme foran en pc, spise, drite og sove ? Ja da sliter du stort med å finne en som matcher deg. Men hva med å faktisk prøve noe annet da? Neida jeg må bare sitte i min mørke sorte hule og furte for at ingen andre kryper inn dit. Hjelpes 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #14 Skrevet 21. juni 2020 1 time siden, Antiviruset skrev: Hadde skogen vært full da? Er du og disse NRK kisene fulle? Men fra den kanten kan man ikke forvente mye lenger. Vi bor i et ekstremt langstrakt land. Det er 24 timer i døgnet,7 dager i døgnet, 365 dager i året. Fordel alle disse som liker turer i skog og mark utover hele det brettet, og du vil knapt merke at de er der ute De aller fleste som liker turer i skog og mark gjør dette et noen ganger i uken. De mest interesserte hver dag. Men de late som sitter hjemme i sofaen og spiller døgnet rundt er misunnelige fordi mange liker friluftsliv. Sitt hjemme du, men hvorfor må du furte så mye over dette Så er det noen fakere. Men jeg kan i løpet av et par dater finne ut hvem disse er. For en som liker friluftsliv er det veldig lett, ser med en gang hvem som liker dette og driver mye med det. Det er bare å se på skoene de går på tur med Hvordan mener du at du kan se det på skoene eller utstyret til de på tur? Jeg feks er glad i turer i skogen, gidder ikke gå rundt i teknisk tøy likevel. Anonymkode: 5032f...714
Antiviruset Skrevet 21. juni 2020 #15 Skrevet 21. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: En ser jo på profilbildet hva som er foretrukket livsstil, hvis du er mye i marka er en jo veltrent og slank. Kultur og konserter blir litt det motsatte. Anonymkode: e4ede...99c Så man kan ikke spise god mat på turene man går? Joda de fleste er nok over snittet godt trent for det gjør turene i bratt terreng så mye lettere og behageligere. Men at alle er atleter er bare tull! Da må du over på treningstudioet for å finne disse. Noen kilo for mye, vant til å bevege seg en del? Gjør ikke turer i skog og mark til noe som helst problem. Tvert imot, alt er bedre en å sitte i ro hjemme i godstolen. Skal man gå toppturer? Mye det samme, du trenger ikke være veldig godt trent for det heller, du bruker da bare en time eller to mer på selve turen du går, og vet du hva? Du får da se mer og oppleve mer en de som jager opp til toppen og ned igjen bare for treningen sin del.
Antiviruset Skrevet 21. juni 2020 #16 Skrevet 21. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan mener du at du kan se det på skoene eller utstyret til de på tur? Jeg feks er glad i turer i skogen, gidder ikke gå rundt i teknisk tøy likevel. Når du ser mennesker i joggesko og dongeribukse på fjellturer forstår du at de ikke har noe erfaring med disse, at de gjør det sjeldent og ikke tar seg råd til basis utstyr. Gå turer i Norge kan være risikofylt når du ikke har dette basis utstyret og godt tøy med i reserve om det kommer et raskt vær omslag. Mange plasser er det dårlig mobildekning også. Dette ser jeg ofte, og det stemmer hver gang. Jeg snakker ikke om teknisk tøy, men rett tøy, sko og litt utstyr til å klare seg om man får problemer.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #17 Skrevet 21. juni 2020 10 minutter siden, Antiviruset said: Du kan ikke lyge på deg interesser som du ikke har! Hvor tror du det før hen? 4 dater og avslørt og på hodet og ræva ut fortere en Erna spiser en bolle! De har ikke noen sjanse med å lyge på seg interesser de ikke har. De har tapt uansett. Og det er langt ifra alle som driver på med dette uansett. Det er fult ut muligheter for andre å finne partnere som ikke liker turer som hovedinteresse iallefall. Klart liker du bare å sitte hjemme foran en pc, spise, drite og sove ? Ja da sliter du stort med å finne en som matcher deg. Men hva med å faktisk prøve noe annet da? Neida jeg må bare sitte i min mørke sorte hule og furte for at ingen andre kryper inn dit. Hjelpes Nei, man må selvsagt også faktisk gjøre disse tingene. Anonymkode: 4fc3e...daa
GrønnNellik68 Skrevet 21. juni 2020 #18 Skrevet 21. juni 2020 50- 60 åringeer i sykkel utstyr.. huff... får flash back til reklamen... "daddy cool"... jeg har ikke sykkel en gang. Kunne kanskje skrevet liker å trene apostlenes hester innimellom... 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #19 Skrevet 21. juni 2020 Øh. Er det ingen av dere som vet hva det egentlig betyr? Skog og Mark er kode. SM. Anonymkode: 35098...e0d 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #20 Skrevet 21. juni 2020 Jeg vil gjerne ha en mann som liker å gå på tur. Men opplever at de fleste som beskriver seg som turmennesker virker så ekstreme, toppturer året rundt, løping, sykling osv. Ønsker meg en mellomting. Har hunder og er ute daglig, men like gjerne i marka som på fjelltur. Går på fjelltur for opplevelsen ikke for treninga. Opplever veldig sjelden at noen beskriver seg som en mellomting. Finnes det ikke noen som ikke driver ekstremsport, eller er festløve, eller gamer flere timer daglig 🤔 S & M, mange er ærlige på det, men de har gjerne ikke bilde og vil være anonym til man er blitt kjent. Anonymkode: 9bb50...f81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå