AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #1 Skrevet 21. juni 2020 Hei! Lurte på om noen av dere vet om hvis far til barnet er student når baby kommer, vil han da ikke kvalifisere seg til foreldrepenger/foreldrepermisjon, slik at hans del av permisjonen blir flyttet over til meg? Isåfall, vil dette påvirkes hvis han har en deltidsjobb ved siden av studiet? Vi ønsker nemlig ikke å bremse han i studieløpet, så det beste hadde vært om jeg heller fikk lenger permisjon. Anonymkode: 1bc9f...4fc
Kassiopeia8 Skrevet 21. juni 2020 #2 Skrevet 21. juni 2020 Dersom han ikke har inntekt ved siden av studiene så kvalifiserer han ikke til foreldrepenger, og du får alt. Jeg kjenner noen som var i samme situasjon, og da måtte mannen slutte i sin deltidsjobb lenge før fødsel. For at deltidsjobb skal kvalifisere til foreldrepenger for mannen din må han ha jobbet de siste 6 av 10 mnd og han må tjene minst 49 929kr i løpet av et år. Det er jo ikke så mye, så det skal kanskje ikke så mye til å tjene denne summen! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå