AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #1 Skrevet 21. juni 2020 Hva tenker dere foreldre om å la årets snart 2.klassinger kjøre rundt på elsparkesykkel? Jeg og mannen min snakker mest om ulemper. Vi mener sidesynet ikke er nok utviklet, at det er lett de tenker først på seg selv om ikke hvordan sykle rundt andre på fortauet. Vil de tenke på at de som går kanskje ikke hører dem? Hvor fort vil barnet kjøre forbi andre? Vil barnet kunne være fare for seg selv og andre i trafikken? Man må følge trafikkregler, og det kan man vel ikke vente at en 7åring skal kunne. Det går også fort med vanlig sykkel, men ikke 20 km/t når som helst og hvor som helst. Hva tenker dere? Anonymkode: a2a41...39b
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #2 Skrevet 21. juni 2020 Trygg trafikk anbefaler 12 år, utleiefirmaer kjører 18 år for å leie elsparkesykler. Tviler sterkt at "alle i klassen har", er vel den mest brukte unnskyldning gjennom årene.. Så jeg ville ventet, unger tenker ikke konsekvenser slik eldre ungdom/voksne gjør, noe som kan bidra til skumle tilfeller i trafikk f.eks.. Anonymkode: 9432a...d51 24
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #3 Skrevet 21. juni 2020 Hadde selvsagt aldri gitt el-sparkesykkel til en 7åring. Anonymkode: 35946...031 17
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #4 Skrevet 21. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere foreldre om å la årets snart 2.klassinger kjøre rundt på elsparkesykkel? Jeg og mannen min snakker mest om ulemper. Vi mener sidesynet ikke er nok utviklet, at det er lett de tenker først på seg selv om ikke hvordan sykle rundt andre på fortauet. Vil de tenke på at de som går kanskje ikke hører dem? Hvor fort vil barnet kjøre forbi andre? Vil barnet kunne være fare for seg selv og andre i trafikken? Man må følge trafikkregler, og det kan man vel ikke vente at en 7åring skal kunne. Det går også fort med vanlig sykkel, men ikke 20 km/t når som helst og hvor som helst. Hva tenker dere? Anonymkode: a2a41...39b Jeg tenker at dagens barn er for beskyttet og har godt av å lære å håndtere litt sånt. Anonymkode: 15a2e...1ab 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #5 Skrevet 21. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at dagens barn er for beskyttet og har godt av å lære å håndtere litt sånt. Anonymkode: 15a2e...1ab Men igjen, vokst opp på gård hvor jeg hadde 150 ccm allerede som 4 åring. Anonymkode: 15a2e...1ab
Kvalitet Skrevet 21. juni 2020 #6 Skrevet 21. juni 2020 Kan dere sjekke opp med andre foreldre i klassen og/eller venner? Enig i at 7 år høres ungt ut, samtidig kipt om det virkelig er sånn at «alle andre har» 6
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #7 Skrevet 21. juni 2020 9-åringen min ønsker seg også det, men det er totalt uaktuelt. Det synes de fleste foreldrene i klassen hans også, nesten alle ønsker seg det, men kun 2 stk har. Anonymkode: 09523...d46 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #8 Skrevet 21. juni 2020 «Alle i klassen» betyr som regel en eller to i den alderen, avhengig av hvor stor klassen er... Anonymkode: 3d092...cfb 6
Loff77 Skrevet 21. juni 2020 #9 Skrevet 21. juni 2020 12 år er vel en grei alder for sånt, en annen ting er jo att de har godt av å gå/løpe/sykle. Synes det er ille att særlig de overvektige barna i gata har fått slike som de bruker til absolutt alt 6
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #10 Skrevet 21. juni 2020 Er ungen moden nok til å kunne vurdere hvordan han trygt kan kjøre forbi små barn som kan være ustødige, hunder som som kan være svinsete, eldre som hører dårlig og som skvetter til feil side når han kommer forbi? Anonymkode: 3eb95...c44
Humle Brumle Skrevet 21. juni 2020 #11 Skrevet 21. juni 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at dagens barn er for beskyttet og har godt av å lære å håndtere litt sånt. Anonymkode: 15a2e...1ab Handler om liv og helse her. Kan fort bli livsfarlig det her altså. Ikke lærerikt hvis barnet blir alvorlig skadd eller iverstefall dør. 3
GammelKaktus Skrevet 21. juni 2020 #12 Skrevet 21. juni 2020 Hadde aldri kjøpt en elektrisk sparkesykkel til en sjuåring, om hele skolen hadde hatt så hadde ikke mitt barn fått en. Muligens når han er 13 hvis han vil ha, men foreløpig synes han det er litt meningsløst med en sparkesykkel som går av seg selv, det er jo en "sparke"sykkel...😆 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #13 Skrevet 21. juni 2020 Vår 6 åring prøvde en. Da røk begge fortennene😬 9 åringen har full kontroll. Får kun bruke den på laveste fart og ikke når det er våt veg. Hadde nok drøyd det litt lenger om jeg visste hva vi gikk til Anonymkode: 301d1...7de 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #14 Skrevet 21. juni 2020 Hadde vært helt uaktuelt for min 7-åring i alle fall. Hun har ikke spurt heller, og hadde vel neppe turt å kjøre avgårde på en sånn. Men synes igrunnen det høres ut som en dårlig ide, ser utrolig mye uvettig kjøring på elsparkesykler av ungdommer, og kan vel ikke forvente at en 7-åring skal være mer fornuftig. Anonymkode: 40f6a...248 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #15 Skrevet 21. juni 2020 Nei, det er så mange unger som aldri burde hatt el sparkesykkel, vanlig sykkel holder. Har flere ganger opplevd at de nesten kjører ned meg på tur med hunden, og de kommer så fort at de lett skremmer hunden. Da kan hunden hoppe mot dem, og med 30kg blir det fort fall. La ungen bli eldre og mer moden før han får det. Anonymkode: d9e2b...233 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #17 Skrevet 21. juni 2020 En 7-åring har ikke noe på elektrisk kjøretøy å gjøre om hen ikke er passasjer! De kan ingenting om trafikk og har ingen forståelse av fart, at andre ikke ser dem, at fotgjengere ikke hører dem osv. Får barnet ditt på 7 lov å sykle og sparke alene i trafikken? Håper du er klar over risikoen det innebærer... Dessuten: hvorfor sette barna i ytterligere passivitet enn de allerede er? De sitter stille på skolen og hjemme med iPaden. La dem bruke kroppen når de skal flytte seg fra A til B. Anonymkode: af172...c0a 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #18 Skrevet 21. juni 2020 Nei til elsparkesykkel!!! Jeg synes de kjører så fort, med null kontroll til tider! Jeg og min 4 åring har vært cm fra å bli meid ned av nabogutten minst to ganger. Han er 10 år og hard på gassen.. Den siste gangen måtte han ta en skarp sving og det endte med at han falt av el-sparkesykkelen. Han fikk stor flenge i lår/kne og deler av styret på sykkelen ble ødelagt. Hva ville skjedd om min fireåring ble truffet av sykkelen i så stor hastighet? Ville hun overlevd? Anonymkode: c5834...4ed 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #19 Skrevet 22. juni 2020 På 21.6.2020 den 5.47, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at dagens barn er for beskyttet og har godt av å lære å håndtere litt sånt. Anonymkode: 15a2e...1ab Er bare at de 7-åringen kjører inn i i full fart ikke har så godt av det... Og ikke 7-åringen selv heller kjørt på av en bil på full fart gjennom et kryss... Er ikke snakk om å lære å håndtere det på et jorde i ødemarka uten folk eller biler antar jeg. Anonymkode: 368a7...a39 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå