Gå til innhold

Brede gullrammer

Neket

Anbefalte innlegg

Hvor kan jeg få tak i brede gullrammer med mønster? Ala noe sånt som på bildet. 
Har trålet Finn, sjekket rammebutikk (1500-2500 pr bilde i 30X40) men str er litt vanskelig på bruktmarked og jeg kjenner jeg ikke er villig til å svi flere tusen på noe sånt. 
Skal ramme inn to bilder som er 30x40 på lerret. 

1CEC4993-4024-44AC-ABAD-69E45B00612E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva om du kjøper selve de listene som er brukt til rammen i rammebutikk eller hos leverandør, og at du sager til og setter sammen rammene selv?

Anonymkode: 7553b...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva om du kjøper selve de listene som er brukt til rammen i rammebutikk eller hos leverandør, og at du sager til og setter sammen rammene selv?

Har faktisk gjæringssag og greier, men har kun klart å Google meg frem til en butikk som solgte i metervis, mener det var 400 kr pr meter 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, Neket skrev:

Har faktisk gjæringssag og greier, men har kun klart å Google meg frem til en butikk som solgte i metervis, mener det var 400 kr pr meter 🤪

Du nevnte at str er vanskelig på brukthandel. Men om du kjøper for store rammer på fretex eller annen brukthandel, så kan du demontere rammene og lage de i den str du ønsker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du nevnte at str er vanskelig på brukthandel. Men om du kjøper for store rammer på fretex eller annen brukthandel, så kan du demontere rammene og lage de i den str du ønsker :) 

Samme tips som over, men sjekk også loppemarkeder når det er sesong for loppemarkeder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er alternativet. Men håpet å kanskje få to like, siden bildene hører sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, Neket skrev:

Det er alternativet. Men håpet å kanskje få to like, siden bildene hører sammen. 

Du kan jo være heldig å finne to like eller en kjempestor som har nok rammemateriale til å ramme inn 2 bilder :)

Se også på Finn.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan spraylakkere i gull om du finner rammer i annen farge, og bruke krakkeleringsspray eller krakkeleringsmaling for "gammel" effekt. 

Ville også sjekket på antikvariater, hender jo at de har slikt, og sikkert oftere enn på vanlige bruktbutikker og Finn.no

Anonymkode: 83e38...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 hours ago, AnonymBruker said:

Du kan spraylakkere i gull om du finner rammer i annen farge, og bruke krakkeleringsspray eller krakkeleringsmaling for "gammel" effekt. 

Ville også sjekket på antikvariater, hender jo at de har slikt, og sikkert oftere enn på vanlige bruktbutikker og Finn.no

Anonymkode: 83e38...288

Antikvariater selger bøker, jeg har ikke sett noen som også selger malerier (eller rammer).

Anonymkode: cd5a7...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjekk FINN for selgere som har mye gammelt, og som gjerne selger i kasser. Slektninger som tømmer et dødsbo vil ofte ikke ta seg bryet med å dokumentere alt. Jeg kjøpte en kasse med slike rammer som du viser for en måned siden. Det var egentlig ikke de jeg ville ha, men fikk kassen med 25 rammer for 200kr. De jeg ville ha var originale Jyden-rammer som gjerne koster 50kr/stk, og det var de som selger hadde annonse for. Kassen bare stod på gulvet i kjelleren der.

Anonymkode: 69218...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Neket skrev:

Hvor kan jeg få tak i brede gullrammer med mønster? Ala noe sånt som på bildet. 
Har trålet Finn, sjekket rammebutikk (1500-2500 pr bilde i 30X40) men str er litt vanskelig på bruktmarked og jeg kjenner jeg ikke er villig til å svi flere tusen på noe sånt. 
Skal ramme inn to bilder som er 30x40 på lerret. 

1CEC4993-4024-44AC-ABAD-69E45B00612E.jpeg

Sjekk ditt lokale loppemarked når de kommer igang igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...