Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har vært bråk i gata de siste 20 minuttene. Vet ikke hvem det er, tør ikke se ut vinduet.. eh.. men det er to menn og en dame høres det ut som. Tror de har fest, hører folk rope hadet og noen andre stemmer. De krangler veldig høylytt! Plutselig skrattler han høyt eller roper mother fucker! Og andre ting.

akkurat nå mens jeg skriver ropte en nabo til dem om de kunne dempe seg. Jenta sa unnskyld og prøver å hysje på de andre. Det er kanskje litt bedre nå. Hva gjør man i sånne situasjoner når man ikke tør rope det selv. Ringe politiet?

Anonymkode: 50b47...b84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, man kan ringe politiet for sånt! Har de tid kan de kjøre en tur innom å gi beskjed til vedkomne😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte ringe politiet i natt fordi naboen på andre siden av gata starta festen etter 00.00 med musikken på fullguffe. De spilte musikk for halve byen. Politiet hadde fått flere klager og var på vei. Har ikke noe i mot at naboen fester, men en mellomting er greit.

Anonymkode: ae518...817

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier ikke å gjøre noe, folk flytter seg jo vanligvis etterhvert. Kanskej bråkte de bare litt mens de ventet på noen og skulle dra fra festen, eller ventet på taxi. Så lenge det ikke høres ut som noen er i fare så bryr jeg meg ikke (isåfall hadde jeg sett ut for å sjekke om alt var i orden). Tenker du må ha litt høyere toleransegrense. 

Anonymkode: 9318f...98f

Skrevet

Du må tåle litt lyder fra andre mennesker! Sånn er det om sommeren i byer, hvis det eskalerer eller varer i time etter time, kan du jo ringe politiet. 

Skrevet

Ikke morro når det er slik. Ofte er dette bråket skapt av typer man egentlig ikke ønsker noen relasjon til heller. 

Har selv vært på besøk i et nabolag der fester ofte gikk over styr og festdeltagerne ofte var verbalt tøffe mot folk som valgte å si fra at dette ikke er greit. Politiet er også ikke alltid til stede og det vet jo disse bråkebøttene og dermed kan fortsette sin hensynsløse ferd. 

Jeg ruslet ut på trappa for å si fra og fikk i retur at jeg ikke trengte å bry meg. Hele nabolaget her hører dere sier jeg så vennligst slutt og jeg hører dette skjer ofte. Det er barn i gata her også så vis litt hensyn. Det er greit med fest, men ikke slik dere holder på. Da kom han verste ruslende bort mot meg. Jeg gikk inn og han begynte med å hamre på døren. Jeg sa fra til huseieren her at nå gjør vi det på min måte. Du åpner døra og jeg henter fyren inn og du låser døra etter oss slik de andre ikke kommer inn. 

Han åpnet døra og før bråkmakeren fikk summet seg hadde jeg fått et godt tak i ham og dro ham inn i gangen for så døra ble lukket bak oss. Jeg kneet ham en gang også før han endte i gulvet. Han lå nå på gulvet og hadde tydelig vondt. Dama i huset kom fra kjøkkenet med en kniv i hånden for hun laget mat. Jeg sa jeg trengte denne kniven for å delt fyren og lagt ham i fryseren. 

Så øynene til han på gulvet at alvoret gikk innover ham nå.

Som du hører så er det fortsatt ingen på døra her så det er ikke sikkert noen vil savne deg heller sier jeg bare for å smøre det ekstra godt inn. Han skjønte at han hadde tapt her og ba om å få slippe. Heretter blir det ingen flere fester her i gata sa jeg. Naboene liker ikke det sier jeg. Så fikk han rusle ut verandadøren med tydelige smerter i det ene beinet. 

Det ble veldig stille lenge fra den kanten lang tid etter. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...