AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #1 Skrevet 20. juni 2020 Hei 😊 Jeg skal studere til høsten og har 80% obligatorisk oppmøte. Såvidt jeg vet er det noen uker praksis i året også. Blir da usikker på hvordan jeg kan kombinere deltidsjobb med studiene? Vil søke på en liten stilling i butikk. Men er det dumt av meg å søke på en slik jobb? Tenker siden butikken ikke har åpent på kveldstid. Eller er dette helt ok å opplyse om studier på et eventuelt intervju? Anonymkode: 1fb45...c18
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #2 Skrevet 21. juni 2020 Hei! Ja, du må opplyse om studiet på intervju, så kan de ta en vurdering på om du likevel er aktuell til stillingen. Ville nok heller søkt på en jobb der du kan jobbe kveldstid, for å kunne kombinere det. Du vil ikke kunne ha faste dager i jobben hvis den er på dagtid. Utover det er det absolutt en fordel å jobbe ved siden av studiet vil jeg si, det ser bedre ut på CV, og det er ikke sååå travelt å være student. Anonymkode: e4cea...b21
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #3 Skrevet 21. juni 2020 Absolutt en fordel å jobbe ved siden av studiene. I min bransje forventes det nærmere A-snitt dersom man ikke har jobbet. Men det funker overhodet ikke på en jobb som bare har dagvakter, med mindre du kan jobbe helger. Min uke så sånn her ut under studiet: Mandag, onsdag og fredag 07-13:30 Undervisning/lesesal. 14:00-20:30 Jobb Tirsdag og torsdag 07-19:00 lesesal/undervisning Og så jobbet jeg i tillegg annenhver lørdag. Det var hektisk, men gikk helt fint. Trente eller var med venner på kvelder. Anonymkode: f6fa4...945
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #4 Skrevet 21. juni 2020 Enklest å jobbe kvelder/helger ved siden av studier. Anonymkode: 4e5ad...b5f
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #5 Skrevet 21. juni 2020 Dagjobb høres vanskelig ut å få til. Jeg jobbet på restaurant, helger + en kveld i uka. Anonymkode: e5f27...111
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #6 Skrevet 21. juni 2020 Jeg er student og har mye obligatorisk oppmøte. Det som jeg har funnet ut passer meg best, er en jobb i helsesektoren. Der har jeg hver tredje helg fast, og kan ta på meg ekstravakter når jeg har tid til det. Anonymkode: 4c477...5c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå