Gå til innhold

Dyremishandlingsfestivalen starter i morgen...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En ting er jo at man spiser dyr vi ikke spiser her. Marsvin er delikatesse i noen land her er det kjæledyr. Samme er det jo med ku osv. At folk spiser dyr må vi bare godta, at folk ikke ser på hund som kjæledyr bør vi også godta. Tortur av dyr man skal spise derimot, bør vi ikke godta. Men vi bør faktisk da også forby mye av slaktingen i Norge, for den er også tortur. Levende kyllinger i strømbad? Stappfulle tilhengere der griser blir så redde at de biter hverandre? Men det er kanskje greit, siden det er i Norge?

Anonymkode: 3e723...623

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

En ting er jo at man spiser dyr vi ikke spiser her. Marsvin er delikatesse i noen land her er det kjæledyr. Samme er det jo med ku osv. At folk spiser dyr må vi bare godta, at folk ikke ser på hund som kjæledyr bør vi også godta. Tortur av dyr man skal spise derimot, bør vi ikke godta. Men vi bør faktisk da også forby mye av slaktingen i Norge, for den er også tortur. Levende kyllinger i strømbad? Stappfulle tilhengere der griser blir så redde at de biter hverandre? Men det er kanskje greit, siden det er i Norge?

Anonymkode: 3e723...623

Akkurat! Vi kan ikke sitte og kritisere andres land kultur, når vår egen matproduksjon er så råtten.

Anonymkode: 47a37...7ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Akkurat! Vi kan ikke sitte og kritisere andres land kultur, når vår egen matproduksjon er så råtten.

Anonymkode: 47a37...7ac

Men om man heller ikke støtter den norske kjøttproduksjonen da? Jeg er imot all kjøttproduksjon, men syntes det er greit nok å mene at det er ille med måten de gjør det på i Kina. Kanskje litt hyklersk ja, men det er fortsatt ille der altså. 

Anonymkode: 8b255...130

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

En ting er å spise hund, de må de for all del gjøre, men å mishandle dem så inn i helvete slik de gjør på denne festivalen (og ofte ellers) kunne de gitt en lang faen i. 

Anonymkode: d8ac9...0a7

Flaggermus er og greit at de spiser da? Skal ikke se bort ifra at det neste blir "hundepesten". Enten fra kinesere som spiser hunder eller fra vestlige som er litt for intim med disse skapningene.

AnonymBruker
Skrevet

En ting som provoserer meg noe inni granskauen er folk her i Norge som dytter i seg bacon, biff og kyllingnuggets som om det skulle vært brokkoli sitter her på sin høye hest og kritiserer kineserne for å spise bikkjer! Tror du at du er noe som helst bedre?? DU ER IKKE DET!! Om du tror baconet ditt ikke har lidd så har du så innmari feil. Baconet ditt led mellom 6 måneder og et par år, kjøteren på yulin led kanskje en uke. Baconet ditt ble gasset! Baconet ditt ble hengt opp ned, kanskje fremdeles i bevissthet(rundt 18% er visst fremdeles bevisste) og kuttes slik at de blør ihjel. Tror du at du er bedre?? Du er så ekstremt mye verre, du er bare for naiv til å tro det selv. Eller du velger å lukke ørene og øyene, når man lever med skylapper så fins ikke problemet. 

Anonymkode: 9e236...681

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
On 6/23/2020 at 1:03 AM, Iceman said:

Hunder spiser avføring, personlig unngår jeg å spise dyr som spiser avføring.

Kuer og griser vasser i avføring i fjøsene. Det er umulig at de ikke får noe inn i kjeften. Selv om man dytter unna møkk, så får dyra det alltid oppetter seg og det spruter fra andre fra betongen når de bæsjer og pisser. Kuer og griser er ikke rene og pene. 

20 hours ago, Catalina Culès said:

😭 Slike festivaler er bare ren ondskap, jeg forstår ikke at noen kan tillate det 😢

Det samme er slakteriene våre og måten vi river 3 dager gamle kalvene fra mødrene for å ta melken deres på. Tortur og massedreping av dyr skjer i dagens Norge. Hadde hundefestivalen vært i Norge hadde vi tillatt det også. Vi er ikke bedre enn at vi viderefører ondskapen i eget land. Vi er ikke et hakk bedre. Mange kinesere kritiserer vår hvalfangst (som er grotesk)

Anonymkode: 62061...92c

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kuer og griser vasser i avføring i fjøsene. Det er umulig at de ikke får noe inn i kjeften. Selv om man dytter unna møkk, så får dyra det alltid oppetter seg og det spruter fra andre fra betongen når de bæsjer og pisser. Kuer og griser er ikke rene og pene. 

Det samme er slakteriene våre og måten vi river 3 dager gamle kalvene fra mødrene for å ta melken deres på. Tortur og massedreping av dyr skjer i dagens Norge. Hadde hundefestivalen vært i Norge hadde vi tillatt det også. Vi er ikke bedre enn at vi viderefører ondskapen i eget land. Vi er ikke et hakk bedre. Mange kinesere kritiserer vår hvalfangst (som er grotesk)

Kan ikke sammenligne hvalfangst med å spise hunder, flaggermus og rotter med tanke på zoonotiske virus som kan krysse artene.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Iceman said:

Kan ikke sammenligne hvalfangst med å spise hunder, flaggermus og rotter med tanke på zoonotiske virus som kan krysse artene.

Man kan sammenligne mtp intelligens og lidelse. 

Skrevet

Ryddet for hatefullt innlegg, brukerdebatt og svar til dette.

Edie, adm.

AnonymBruker
Skrevet

Å spise hunder er jo for så vidt greit, men måten det gjøres på er et stort problem! 
Og det at det ikke er noen kontroll rundt sykdommer fra løshunder. 

Dere som mener at norsk kjøttproduksjon er tortur, har dere faktisk vært ute og sett selv, eller kommer dette fra en dokumentar der noen har filmet de værste stedene, gjerne i USA?

Jeg har vært mye i flere ku og grise fjøs, både melk og kjøttproduksjon, samt sett slakt. Alle stedene jeg har vørt har dyrene hatt det veldig bra, bøndene har være oppriktig glade i dyrene sine, og slakten har gått pent for seg. Fra min personlige erfaring tørr jeg å si at mye av norsk kjøtt og melkeproduksjon er veldig bra og dyrevennlig, selv om det alltid finnes unntak, hvor enkelte bønder ikke byrde fått lov til å drifte.

Anonymkode: b02af...7bf

• Liker 2
  • Opprett ny...