AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #1 Skrevet 20. juni 2020 Hva slags forhold har du til naboene dine? Prates dere ofte? Henger med hverandre? Anonymkode: 4317e...306
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #2 Skrevet 20. juni 2020 Prates flere gangee i uka, drikker kaffe av og til. Bytter tjenester. Øl i ny og ne. Anonymkode: 13eae...6d4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #3 Skrevet 20. juni 2020 Slår av en prat når vi møtes utenfor boligen. Sender melding av og til om det har relasjon til boligen (bor i 4mannsbolig). Anonymkode: 3e2bc...0cd
Candiru Skrevet 20. juni 2020 #4 Skrevet 20. juni 2020 Hilser når vi sees ute. Litt jovialt snikksnakk. Pleier å gjemme meg for dem 🤣 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #5 Skrevet 21. juni 2020 Har mange forskjellige naboer 😅 To av dem er jeg ordentlig glad i og henger mye med på fritida, den tredje går jeg tur med i blant, den fjerde tuller jeg mye med over hekken og det hender vi flørter litt. Flere andre er jeg på hils med og vi skravler en stund når det passer seg sånn. Har mange av dem på sosiale medier også. Hyggelige, fine folk! Men har også et par «vanskelige», blant annet et creepy uføretrygdet par som har altfor mye fritid og elsker å spionere og følge med på alt og alle, har rare meninger om det meste, er generelt ekle og gir litt psyko-vibber. Er vel ca ingen i nabolaget som liker dem, og jeg unngår dem så godt jeg kan... Jatter bare med om jeg må, og det er vel den strategien de fleste bruker, har jeg observert. Ellers har jeg også flere naboer jeg knapt vet at eksisterer, har aldri hilst på dem og ville neppe kjent dem igjen om jeg skulle møtt dem et annet sted. Liker generelt å ha et vennlig forhold til naboene mine, men det er jo ikke alle man «klikker» like godt med. Anonymkode: 5f653...0b8
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #6 Skrevet 21. juni 2020 Har en på hver side, snakkes litt om vi møtes. Men lite, har ikke noe interesse av de som mennesker. Men greit å si hei. Man velger ikke sin nabo, annerledes i andre land med sosial kultur. Anonymkode: 08b22...0b7
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #7 Skrevet 21. juni 2020 Har masse naboer, men de hilser ikke. Det er generelt veldig dårlig naboskap her, folk er klikkete og falske og veldig opptatt av fasade. Bor på Sørlandet, ja. Ideelt sett hadde jeg flyttet en helt annen plass. Anonymkode: c308c...f26
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #8 Skrevet 21. juni 2020 Jeg har havnet i et tett bofellesskap hvor det stort sett nå for tiden er "kjerringer" i 70-80-årene og de har sin kjerringstil og skuler etter meg når jeg passerer. Har bodd her lenge, men ok yngre folk som passet sine egne saker og var mulig å ha litt samtaler med har flyttet (miljøet var bedre før) og nye har kommet, damene er stort sett enslige og har blitt gamle. Gjengmentaliteten med en selvskreven leder fenger tydeligvis. Alle skal like det samme, det finnes ikke et støvkorn som ikke de damene har lokalisert og fjernet, alt er perfekt, de har de samme "pene kjerringklærne og klipp hver åttende uke", kaffe og kake i solveggen hvor de har noen samlingsplasser som en må passere for å komme inn eller ut og jeg kjenner meg fanget. Rett og slett klemt inne og baksnakket veldig om fordi jeg ikke er av deres slag. Jeg trives ikke lenger. Anonymkode: 7189b...6d8
Banankaka04 Skrevet 21. juni 2020 #9 Skrevet 21. juni 2020 For å si det sånn, snakker jeg aldri med naboene mine... Jeg har snakket med nabokjerringa én gang, men det var ikke en hyggelig prat på noen som helst måte...
Ville91 Skrevet 21. juni 2020 #10 Skrevet 21. juni 2020 Vi er ganske private av oss, så holder kontakten med naboer til et minimum. Men er på god fot med alle.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #11 Skrevet 21. juni 2020 Bor på landet, med 50 - 100 meter mellom hvert hus. Treffer naboer i sommerhalvåret, når man er mye ute. Stikker innom hverandres hager på en kaffekopp. Har en god tone med alle 🙂 Anonymkode: 89ee8...b0b
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #12 Skrevet 21. juni 2020 Bor i rekkehus hvor alle har barn på samme alder som leker sammen, så jeg kjenner dem, men vi er ikke veldig nære. Det meste av kommunikasjonen handler om barna, type "Kan du sende Ola hjem?" eller "Vil Thea være med på stranda i morgen?" Men vi snakker sammen når vi treffer hverandre ute, og noen ganger tar vi en kaffe på terassen hos hverandre. Anonymkode: 431c4...83c
Gjest Aniita Skrevet 21. juni 2020 #13 Skrevet 21. juni 2020 Har bare hatt problemer med alle naboene mine siden jeg flyttet hjemmefra. Utrolig lytt i gamle bygårder i Oslo - hørte på festing, folk som støvsugde midt på natta, sang opera midt på natta, bjeffing av svære bikkjer kl 5 på søndagsmorgener, klage på røyking til meg, selv om det er innendørs osv...kom på døra mi hele tiden. Måtte flere ganger sende inn klage, og det er så innmari energikrevende og uhyggelig. Nå har jeg heldigvis bra naboer.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #14 Skrevet 21. juni 2020 Hvis du røyker innendørs er vel ikke du en drøm å ha som nabo da. Siver jo ut . Grøss. Anonymkode: b0061...02b 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #15 Skrevet 21. juni 2020 Nå bor jeg heldigvis i en gedigen blokk, og vet ikke engang hvem som bor i alle leilighetene i samme etasje. Passer meg utmerket! Sier hei til folk jeg møter i heisen, and that`s it 😄 Jeg har for det meste bodd i blokk og ikke forholdt meg til naboer, men bodde to år i en firemannsbolig før jeg flyttet til min nåværende leilighet. Det var skikkelig pyton! Fire leiligheter, en hyggelig nabo og to slitsomme. Vel,vel, en erfaring rikere, og nå skal jeg bo i blokk forever 😉 Anonymkode: 39b48...e80
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #17 Skrevet 21. juni 2020 Bor i rekkehus og alle i hele rekken her er veldig koselige. Noen ganger si man bare hei, andre ganger står vi og prater lenger. Ungene løper fra hage til hage og det er generelt veldig god stemning her. Anonymkode: d9d84...8bc 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #18 Skrevet 21. juni 2020 Bor i lavblokk og sier hei og smiler til de jeg evt møter i oppgangen. Aner ikke om det er naboer eller folk som er på besøk. Få leiligheter gjør at jeg sjelden treffer på noen og halleluja for det. De eneste jeg kunne tenkt meg en prat med er de over meg som kjører vaskemaskin med sentrifugering kl 4 om natten. Anonymkode: 370c3...ad1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #19 Skrevet 21. juni 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bor i lavblokk og sier hei og smiler til de jeg evt møter i oppgangen. Aner ikke om det er naboer eller folk som er på besøk. Få leiligheter gjør at jeg sjelden treffer på noen og halleluja for det. De eneste jeg kunne tenkt meg en prat med er de over meg som kjører vaskemaskin med sentrifugering kl 4 om natten. Anonymkode: 370c3...ad1 Hvorfor ringer du ikke på å klager? Ingen skal trenge å høre på det kl 4 om natta. Skal være stille fra kl 23. Anonymkode: 08b22...0b7 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #20 Skrevet 21. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ringer du ikke på å klager? Ingen skal trenge å høre på det kl 4 om natta. Skal være stille fra kl 23. Anonymkode: 08b22...0b7 Det er to leiligheter per etg og jeg vet ikke om det er den rett over meg eller den til høyre. Og så er jeg litt konfliktsky. Har tenkt å kontakte styret og be de sende ut en reminder på å overholde stilletidene Anonymkode: 370c3...ad1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå