AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #1 Skrevet 20. juni 2020 Siste halvåret er arbeidsmiljøet revet i filmer på jobben, halve avdelingen har fått fyken og resten har blitt fusjonert. Fått en ny sjef som driter i folk og som har hersketeknikk. Saken er at jeg tjener veldig godt og må nok ned minst 250k i lønn om jeg finner meg noe nytt. Det er dilemma det, vil bytte jobb men de penga holder meg igjen. What to do? Anonymkode: 51eea...c8f
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #2 Skrevet 21. juni 2020 Slik er dagens arbeidsliv, handlet om kun om tall og prestasjon. Du er en robot som skal yte, ikke et menneske. Du kan varsle lenger opp, men sjelden det hjelper. Alle bedrifter driter i arbeidsmiljøet. Derfor jeg stusser veldig over de som ønsker å gjøre karriere, bruke tiden på jobb. Leve for jobben, har vært der selv. Du for absolutt ingenting igjen for det, så tjen deg gode penger en kort periode. Så si opp jobben, få deg en deltid eller lignende. Men først bør du bruke 2årene på dagpenger som du har krav på, se på det som en ferie. Anonymkode: 4a8b4...078 6
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #3 Skrevet 21. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slik er dagens arbeidsliv, handlet om kun om tall og prestasjon. Du er en robot som skal yte, ikke et menneske. Du kan varsle lenger opp, men sjelden det hjelper. Alle bedrifter driter i arbeidsmiljøet. Derfor jeg stusser veldig over de som ønsker å gjøre karriere, bruke tiden på jobb. Leve for jobben, har vært der selv. Du for absolutt ingenting igjen for det, så tjen deg gode penger en kort periode. Så si opp jobben, få deg en deltid eller lignende. Men først bør du bruke 2årene på dagpenger som du har krav på, se på det som en ferie. Anonymkode: 4a8b4...078 Blir du ikke lei av å lire av deg dette tullet i alle trådene her inne? Anonymkode: c91b7...584 9
Fredelig Skrevet 21. juni 2020 #4 Skrevet 21. juni 2020 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så si opp jobben, få deg en deltid eller lignende. Men først bør du bruke 2årene på dagpenger som du har krav på, se på det som en ferie. Anonymkode: 4a8b4...078 Er dette et råd du vil gi alle som ønsker seg en lang ferie, eller er du ironisk? Uansett, som ærlig arbeidstaker på jobb 5 lange dager hver uke, har jeg ikke ønske om å sponse to års ferie til andre... Endret 21. juni 2020 av Fredelig 5
Loff77 Skrevet 21. juni 2020 #5 Skrevet 21. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slik er dagens arbeidsliv, handlet om kun om tall og prestasjon. Du er en robot som skal yte, ikke et menneske. Du kan varsle lenger opp, men sjelden det hjelper. Alle bedrifter driter i arbeidsmiljøet. Derfor jeg stusser veldig over de som ønsker å gjøre karriere, bruke tiden på jobb. Leve for jobben, har vært der selv. Du for absolutt ingenting igjen for det, så tjen deg gode penger en kort periode. Så si opp jobben, få deg en deltid eller lignende. Men først bør du bruke 2årene på dagpenger som du har krav på, se på det som en ferie. Anonymkode: 4a8b4...078 Ha ha makan til svada Norge hvor alt skal føles på og tilrettelegges. Å er du trist ja bli hjemme 1 år med full lønn du. Verdens mest gjennomregulerte og slappeste arbeidsmarked😀 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #6 Skrevet 21. juni 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir du ikke lei av å lire av deg dette tullet i alle trådene her inne? Anonymkode: c91b7...584 Dette er ikke tull, harde fakta. Anonymkode: 4a8b4...078
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #7 Skrevet 21. juni 2020 27 minutter siden, Fredelig skrev: Er dette et råd du vil gi alle som ønsker seg en lang ferie, eller er du ironisk? Uansett, som ærlig arbeidstaker på jobb 5 lange dager hver uke, har jeg ikke ønske om å sponse to års ferie til andre... Nei, du er jo naiv norsk borger som ikke forstår hvordan systemet fungerer. Anonymkode: 4a8b4...078
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #8 Skrevet 21. juni 2020 Jeg tenker at valget hadde vært enkelt for meg. Jeg valgte bort en karriere med dobbelt så høy lønn som jeg har nå. Valgte korte dager, fleksitid, trening i arbeidstiden, og muligheten til å være mer med barna mine, fremfor høy lønn. 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så si opp jobben, få deg en deltid eller lignende. Men først bør du bruke 2årene på dagpenger som du har krav på, se på det som en ferie. Anonymkode: 4a8b4...078 La oss si man skulle fulgt dette tipset. Da måtte man først gått 12 uker, altså tre måneder, uten inntekt. For det er så lenge venteperioden for dagpenger er når man skal få dagpenger. Har TS en inntekt på 700.000 kr, vil hun få 426.500 kr utbetalt i dagpenger i to år. Men hun må være villig til å ta arbeidsrettede tiltak. Hun må være villig til å ta enhver jobb, og flytte hvor som helst. Hun kan ikke reise noe sted, og heller ikke studere. Altså, hva for et liv er det? Anonymkode: 8913d...9c3 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #9 Skrevet 21. juni 2020 Si opp for å nave? Jeg vil gjøre noe meningsfylt i livet og bidra til fellesskapet. Det er slik landet vårt er skapt, at alle bidrar. Ha en arbeidsplass å gå til fyller hverdagen min, men er det verdt å fortsette i samme jobb når man begynner å mistrives? Gå ned 250k i året er mye, det er årslønna som stopper meg i å søke nye utfordringer.. Anonymkode: 51eea...c8f 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #10 Skrevet 21. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: La oss si man skulle fulgt dette tipset. Da måtte man først gått 12 uker, altså tre måneder, uten inntekt. For det er så lenge venteperioden for dagpenger er når man skal få dagpenger. Har TS en inntekt på 700.000 kr, vil hun få 426.500 kr utbetalt i dagpenger i to år. Men hun må være villig til å ta arbeidsrettede tiltak. Hun må være villig til å ta enhver jobb, og flytte hvor som helst. Hun kan ikke reise noe sted, og heller ikke studere. Altså, hva for et liv er det? Anonymkode: 8913d...9c3 Det siste du skriver er null problem, så lenge man søker på antall avtalt jobber slipper man noe pes fra nav. Surfer fint gjennom 2år, men må innom jobbsøkerkurset. Så ja, du kan fint ha ferie i 2år. De fleste har råd til 3mndr karantene. Vet om flere som har kjørt denne linja uten problemer. Men enig i det andre du skriver, få en deltidsjobb med masse fritid. Selv har jeg 50% nå, annenhver uke. Anonymkode: 4a8b4...078
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #11 Skrevet 21. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Si opp for å nave? Jeg vil gjøre noe meningsfylt i livet og bidra til fellesskapet. Det er slik landet vårt er skapt, at alle bidrar. Ha en arbeidsplass å gå til fyller hverdagen min, men er det verdt å fortsette i samme jobb når man begynner å mistrives? Gå ned 250k i året er mye, det er årslønna som stopper meg i å søke nye utfordringer.. Anonymkode: 51eea...c8f Det er jo ikke noe fellesskap å betale skatt til ingenting, vi lures hver dag i arbeidslivet. Anonymkode: 4a8b4...078
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #12 Skrevet 21. juni 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke noe fellesskap å betale skatt til ingenting, vi lures hver dag i arbeidslivet. Anonymkode: 4a8b4...078 Tuller du? Dette dreier seg om holdninger og hvordan vil det gå med velferdstilbudet i landet vårt om alle hadde hatt de holdningene du har? Jeg betaler skatt med glede, men ikke for noen skal utnytte systemet. Det er godt nav har et varslerskjema hvor man kan rapportere inn folk som svindler systemet. Anonymkode: 51eea...c8f 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #13 Skrevet 21. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det siste du skriver er null problem, så lenge man søker på antall avtalt jobber slipper man noe pes fra nav. Surfer fint gjennom 2år, men må innom jobbsøkerkurset. Så ja, du kan fint ha ferie i 2år. De fleste har råd til 3mndr karantene. Vet om flere som har kjørt denne linja uten problemer. Men enig i det andre du skriver, få en deltidsjobb med masse fritid. Selv har jeg 50% nå, annenhver uke. Anonymkode: 4a8b4...078 Null problem for deg, kanskje. Jeg får dagpenger nå, og synes det er et evinnelig mas å søke på fem jobber i uka. Man må linke til jobbene, kontaktperson, oppdatere i prosessen osv. Og frykten for å bli sendt på jobbsøkerkurs lurker konstant i bakhodet. Nei, å gå på dagpenger er virkelig ikke drømmen. Anonymkode: 8913d...9c3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #14 Skrevet 21. juni 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Blir du ikke lei av å lire av deg dette tullet i alle trådene her inne? Anonymkode: c91b7...584 Er du en som på magisk vis ser hvem som er bak anonymkodene? Anonymkode: 40944...c07
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #15 Skrevet 21. juni 2020 5 hours ago, Loff77 said: Ha ha makan til svada Norge hvor alt skal føles på og tilrettelegges. Å er du trist ja bli hjemme 1 år med full lønn du. Verdens mest gjennomregulerte og slappeste arbeidsmarked😀 I kommunal -og statlig sektor er det muligens lange og slappe dager på kontoret, men folk "på gulvet" i privat sektor må faktisk jobbe ganske hardt for lønna. Anonymkode: efda4...9ef
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #16 Skrevet 21. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Null problem for deg, kanskje. Jeg får dagpenger nå, og synes det er et evinnelig mas å søke på fem jobber i uka. Man må linke til jobbene, kontaktperson, oppdatere i prosessen osv. Og frykten for å bli sendt på jobbsøkerkurs lurker konstant i bakhodet. Nei, å gå på dagpenger er virkelig ikke drømmen. Anonymkode: 8913d...9c3 Tar deg 5-10min å finne 5 annonser på finn.no som du kan legge inn i aktivitetsplanen. Så bruker du samme tid på å legge de inn, er samme hva du søker på. 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Tuller du? Dette dreier seg om holdninger og hvordan vil det gå med velferdstilbudet i landet vårt om alle hadde hatt de holdningene du har? Jeg betaler skatt med glede, men ikke for noen skal utnytte systemet. Det er godt nav har et varslerskjema hvor man kan rapportere inn folk som svindler systemet. Anonymkode: 51eea...c8f NAV systemet fungerer ikke, er helt sprengt og ute av kontroll. Den dagen du forstår hvordan samfunnet er bygd opp vil du forstå mer, banksystemet og penger. Sentralbanker etc. Det er egentlig ikke lov å kreve inn skatt fra innbyggere. Største faren for oss i dag er eu og euro, samt globalister. Er bare snakke om tid før euron klapper sammen. Anonymkode: 4a8b4...078
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #17 Skrevet 21. juni 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Si opp for å nave? Jeg vil gjøre noe meningsfylt i livet og bidra til fellesskapet. Det er slik landet vårt er skapt, at alle bidrar. Ha en arbeidsplass å gå til fyller hverdagen min, men er det verdt å fortsette i samme jobb når man begynner å mistrives? Gå ned 250k i året er mye, det er årslønna som stopper meg i å søke nye utfordringer.. Anonymkode: 51eea...c8f Da jobber du og sparer penger der noen år, så har du råd til å gå ned i lønn om du fortsatt vil bytte jobb senere Anonymkode: e8632...479
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #18 Skrevet 21. juni 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: I kommunal -og statlig sektor er det muligens lange og slappe dager på kontoret, men folk "på gulvet" i privat sektor må faktisk jobbe ganske hardt for lønna. Anonymkode: efda4...9ef De beholder også jobben sin uansett hvor dårlig den gjøres. Se på politikere, bare får en annen stilling. Se på Anniken Hauglie.... Anonymkode: 4a8b4...078
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #19 Skrevet 21. juni 2020 Moren min byttet jobb pga uspiselig sjef. Hun gikk ned 200k i lønn men ble umiddelbart mer lykkelig og har etterhvert klatret opp i stilling og tjener nå det samme, selv om det tok noen år. Men hun ble mye gladere av å bytte jobb. Anonymkode: e89eb...47d
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #20 Skrevet 21. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tar deg 5-10min å finne 5 annonser på finn.no som du kan legge inn i aktivitetsplanen. Så bruker du samme tid på å legge de inn, er samme hva du søker på. Min aktivitetsplan har en veileder som jevnlig er inne og endrer på ting, så om jeg hadde søkt på masse tull ville de nok begynt å lure Anonymkode: 8913d...9c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå