Gå til innhold

Etter utskrapning

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Uten lyst

Noen her som har hatt utskrapning som kan fortelle hvordan de har hatt det etterpå?

Jeg har liksom mistet lysten etter at jeg hadde en utskrapning. Noen ganger har jeg likevel hatt sex (for det er jo eneste måten å bli gravid igjen på :wink: ) Men jeg har egentlig ikke lyst og dessuten har jeg noen ganger følt litt smerte ved samleie. Dette hadde jeg ikke før utskrapningen. Smerten gjør igjen at jeg ihvertfall ikke ønsker sex!

Nå er det en god stund siden utskrapningen, så jeg burde være over det fysisk. Altså at alt er på plass igjen osv. selv om jeg ikke har fått mensen tilbake.

Det lurer jeg også på; hvor lang tid pleier det å ta før man får mensen tilbake?

Håper noen vil skrive om egne opplevelser her så jeg skjønner om jeg er unormal eller hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke noe om utskapning og sexlyst, men jeg kjenner flere som har blitt gravide med en gang etter. Kan det være årsaken til manglende mens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uten lyst

Graviditetstesten var negativ, så jeg tror ikke det. Føler nesten at det er bortkastet å prøve også fordi jeg ikke aner når jeg har eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trøste:

Underlig med smerte. Har dere prøvd å kose med masse glidemiddel. Kanskje du får lyst til sex, hvis du får oppleve at det kan være uten smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uten lyst

Ja, for jeg har en mann som er veldig hensynsfull og opptatt av å tilfredsstille meg. Men nå er det sånn at jeg blir helt dårlig av å tenke på sex. Har ikke lyst i det hele tatt. Og det er veldig trist med tanke på at vi alltid har hatt et kjempebra sexliv. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Uten lyst

Tror ikke det er noe fysisk galt. Det er kanskje en reaksjon på det jeg har vært igjennom? Det var derfor jeg ville skrive det her i håp om at andre som har vært igjennom en utskrapning kanskje kunne fortelle meg om sine erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odessa

Nå spørs det hva tid du hadde utskrapningen da og hvor langt du var på vei. Mye faktorer så spiller inn etter på. Jeg har selv hatt uskrapning etter en MA i uke 10. Hvis du har gledet deg til dette barnet og du mistet det så klar det er en påkjenning både fysisk og psykisk. Kroppen trenger tid til og komme seg igjen. Det er kanskje mye som svirrer i hodet ditt og i etterkant. Det er nok ikke noe gale med deg. Jeg ble trøtt og sliten eterpå og hadde ikke lyst til noen ting. Så lenge du har en mann som er forståelig så synes jeg ikke du skal ha sex bare for og glede han og ikke ha glede av det seg. kan dere ikke finne på andre ting så kanskje gleden kommer tilbake. Man kan fint kose uten sex. Hvis du har smerter så kan det og komme av at du ikke er tent nok eller du spenner deg. Hvis du har mye ubehag kanskje du skulle tatt turen til legen. Jeg holdt på i tre mnd med legesjekk pga smerter. I mitt tilfelle tok det vel opp mot 6 mnd før jeg hadde lyst i det hele tatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...