Gå til innhold

Er alt normalt igjen i USA, ingen 1 meters regel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke bare leve litt? Jeg har i alle fall hatt en kjempefin vår og forsommer. Øker smittetallene må vi selvfølgelig ta grep, men så lenge de fortsetter å stupe ser jeg ikke vitsen? 

Anonymkode: fce16...121

Hvis du bor i Oslo har smittetallene økt siden mai.

Anonymkode: 6d90a...957

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

De siste ukene har vi vært ute med venner på arrangement, sammenkomster, middager. Det har vært sommeravslutninger på jobb, familiesamlinger i fjellet. Vi har vært på restauranter, og vinbarer, der alle sitter tett i tett. Og kontorene er åpne igjen, med åpent kontorlandskap, og møteaktivitet. Har til og med tatt noen helgeturer, med fly, i eget land. 

Likevel er smittetallet nesten 0. 

Hvorfor ikke bare leve litt? Jeg har i alle fall hatt en kjempefin vår og forsommer. Øker smittetallene må vi selvfølgelig ta grep, men så lenge de fortsetter å stupe ser jeg ikke vitsen? 

Vi er så heldige at vi har få koronatilfeller i Norge nå, på grunn av en rekke tiltak. Nøyaktig hvilke tiltak som er mest effektive, vet vi ikke, men det er garantert hensiktsmessig å:

- vaske hendene når man kommer på jobb eller hjem, etter å ha vært ute i det offentlige rom, med mulighet for smitte

- vaske hendene før man spiser

- unngå større ansamlinger av mennesker

Når vi har få smittetilfeller, er det selvsagt mindre risiko å samles i større grupper enn om smittetettheten hadde vært støre. Likevel skal det bare en enkelt superspreder til før vi igjen har en oppblomstring lokalt. Blir det flere slike oppblomstringer, er det ikke nødvendigvis så langt unna at vi er der vi startet i februar. Faren er absolutt ikke over!

Husk at på verdensbasis er Covid-19 i økning, og bare sist døgn døde over 1830 mennesker av sykdommen. På langt nær alle disse var "på dødens rand av alderdom" i utgangspunktet.

Anonymkode: c2b50...879

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men må man ikke være ansikt til ansikt da? Dråpene flyr jo ikke rundt

Anonymkode: 40beb...a01

Jo de "flyr" rundt midlertidig. I et inneklima bør man holde 5 meters avstand, men det er ikke alltid det hjelper heller om man går inn i en sky av dråper som henger igjen i lufta noen minutter. Bruk åndedrettsvern.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Iceman skrev:

Jo de "flyr" rundt midlertidig. I et inneklima bør man holde 5 meters avstand, men det er ikke alltid det hjelper heller om man går inn i en sky av dråper som henger igjen i lufta noen minutter. Bruk åndedrettsvern.

Skjønner. Er derfor flere hundre har blitt smittet på min lokale Rema 🙂  Eller kanskje ikke.

Anonymkode: 00ce4...fec

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner. Er derfor flere hundre har blitt smittet på min lokale Rema 🙂  Eller kanskje ikke.

Dette landet er oversvømt av uvitenhet. Regner med du kun leser kilder fra norske aviser, er det fordi du er for dårlig i engelsk? Hvis ikke:

https://report.ge/en/world/epidemiologists-coronavirus-spreads-on-the-distance-of-4-5-meters/

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Iceman skrev:

Dette landet er oversvømt av uvitenhet. Regner med du kun leser kilder fra norske aviser, er det fordi du er for dårlig i engelsk? Hvis ikke:

https://report.ge/en/world/epidemiologists-coronavirus-spreads-on-the-distance-of-4-5-meters/

Men hvorfor går ikke antall sykehusinnlagte oppover hvis viruset er så smittsomt?

Tenker vi sier at det er du som er uvitende og ikke skjønner noen ting når du baserer ditt syn på noe du leser på nettet og ikke virkeligheten i samfunnet...

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Iceman skrev:

Nå er det jo også fullt mulig å trekke egne logiske slutninger uten medias hjelp.
Tatt i betraktning alle som har befunnet seg i en avstand mindre enn 4-5 meter fra andre i de siste månedene skulle smittetallene vært enorme. Det er de ikke.

Anonymkode: 15cd5...409

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo også fullt mulig å trekke egne logiske slutninger uten medias hjelp.
Tatt i betraktning alle som har befunnet seg i en avstand mindre enn 4-5 meter fra andre i de siste månedene skulle smittetallene vært enorme. Det er de ikke.

Anonymkode: 15cd5...409

Innendørs ved hosting/nysing KAN det spre seg 4-5 meter. Det betyr ikke at ALLE blir det. Nå har vi og få smittede igjen i Norge i forhold til mange andre land men det kan fort blusse opp igjen.

AnonymBruker
Skrevet
På 21.6.2020 den 19.36, AnonymBruker skrev:

Og med "vi" mener du din type omgangskrets. De aller fleste er mye mer forsiktige, men det er vanskelig å telle hvor mange man ikke kan se.

Anonymkode: 6d90a...957

Jeg og mannen. Vi har ikke fysisk kontakt (klemming) med andre, ikke en gang foreldre. 

Men vi omgås mange andre, er mye ute og spiser, på reise, i kontorlandskap, og overholder samtidig absolutt alle regler. Nå kan man gjøre det aller meste. 

Dessverre er det mange som overdriver kravene, og med det ødelegger mye for seg selv da de heller kan være ute og leve tilnærmet som før. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Smitten har blusset kraftig opp igjen i Seoul, Sør Korea fordi folk var slappe med sosial distansering f.eks..

Det kan skje i Østlands-regionen i og rundt Oslo å sånn folk driver på nå..

Men ellers i store deler av landet tror jeg neppe det blir noe mer enn lokale utbrudd så spredt befolket og få smittet det er.

Anonymkode: 0c0ef...c67

• Opprett ny...