Gå til innhold

«Litt i underkant med fostervann», jeg klarer ikke slappe av..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

36+6.

I går var vi på føden, i all hovedsak på grunn av at jeg har hatt høyt blodtrykk, og hodepine. Når vi da kommer på føden er CTG veldig fin, urinen var ikke noe å tenke så mye på, og blodtrykket var blitt litt lavere igjen. Men på ultralydsjekken ble det målt at jeg «kun» hadde 8dl fostervann. Slik jeg har forstått det, skal det ligge på 1L, og hadde jeg vært på 5dl eller under - ville jeg blitt satt i gang. 
jeg skal være ærlig å si at jeg er litt hypokonder, har litt helseangst, og nå klarer jeg ikke slappe av. Jeg tenker på alt som kan VÆRE galt, og alt som kan GÅ galt. Jeg vet jo jeg også at de hadde ikke sendt meg hjem hvis ting var kritisk eller ikke okei, men jeg er redd for alt som kan skje i løpet av en time. 
Er det noen som har solskinnshistorier, eller kan komme med gode og fine råd for å senke skuldrene litt?Jeg er så redd for at noe skal være galt med snuppen vår..

Anonymkode: 3dacb...83b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke så uvanlig å ha litt under literen?

• Liker 1
Skrevet

Mitt beste råd er å stole på fagfolk. Har de sendt deg hjem så har de nok det med visshet om at det er trygt. Mine opplevelser som gravid, og det har jeg vært 5 ganger, er at de er mer forsiktige enn de er bakoverlent. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde lite fostervann i mitt andre svangerskap, men som du sier, så blir du jo ikke sendt hjem om det er grunn til bekymring. Prøv å senke skuldrene. 

Anonymkode: 2a4f6...293

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde så lite fostervann at det ikke var noe vann å «ta,» når jordmor prøvde under fødselen. Hadde nok gått med det lenge, for jeg hadde liten mage. Alt gikk fint,  gjennomsnittlig baby😊

Anonymkode: 46b89...6f8

AnonymBruker
Skrevet

Har lite fostervann og stor baby selv. De har en grense de går ut fra og om de virkelig er redde for deg så sender de deg ikke hjem. 

Anonymkode: c64a0...b16

AnonymBruker
Skrevet

Førstemann - ble satt i gang pga lite fostervann i uke 41 og jeg måtte bli på sykehuset frem til fødsel pga fostervannet. Gikk tre dager før fødselen kom i gang, men normal fødsel og flott og frisk gutt.

Andremann - lite fostervann, men de var ikke bekymret. Fikk informasjon om at fostervann var vanskelig å måle fordi det kan gjemme seg i lommer etc når babyen er så stor og målingene kan dermed endre seg fra dag til dag. Ny normal fødsel og friskt barn.

Jeg ville stolt på fagfolk. Men plager det deg mye så ring og prat med din faste jordmor. Det hjalp meg mye når jeg var bekymret for både rødt kjøtt, lite bevegelse hos baby eller babyen hadde snudd seg. Jordmor var like tålmodig og kom med gode råd og gode ord hver gang ❤️

Anonymkode: 26ad7...97b

AnonymBruker
Skrevet

Hadde lite fostervann med første. Målte ukentlig fra uke 32 og ble satt igang uke 37.  Alt var helt topp med babyen, frisk og fin. De sender deg ikke hjem hvis de er bekymret. 
Hvis du allikevel tenker mye på dette og er stressa, ta en privat ul og be de måle fostervann hvis du ikke har fått henvisning. 

Anonymkode: c558a...80a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...