AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #1 Skrevet 20. juni 2020 Ikke misforstå, jeg mener på ingen måte å nedsnakke vernepleierstudiet for jeg vurderer dette selv. Må man ha medikamentregning på vernepleierstudiet? Jeg er skoleflink men ikke spesielt flink i matte. Har et inntrykk av at karakterkravet er litt lavere enn på sykepleier? Jeg vurderer gå i Sandnes eller Kristiansand og ikke ved de aller største skolene. Anonymkode: 5e7cb...731
Gidavmeg Skrevet 20. juni 2020 #2 Skrevet 20. juni 2020 Vernepleie har samme medikamenteksamen som sykepleien. 7
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #3 Skrevet 20. juni 2020 Samme medikamentregning både vpl og spl. Men det er virkelig ikke vanskelig matte, man må bare ha forståelse for hva det blir spurt om. :) Anonymkode: 29afd...52a 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #4 Skrevet 20. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke misforstå, jeg mener på ingen måte å nedsnakke vernepleierstudiet for jeg vurderer dette selv. Må man ha medikamentregning på vernepleierstudiet? Jeg er skoleflink men ikke spesielt flink i matte. Har et inntrykk av at karakterkravet er litt lavere enn på sykepleier? Jeg vurderer gå i Sandnes eller Kristiansand og ikke ved de aller største skolene. Anonymkode: 5e7cb...731 Jeg fikk 2 i matte og hadde ikke problemer med medikamentregningen. Det handlet bare om å finne en god formel og et system, samt fornuft. Anonymkode: b5233...503 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #5 Skrevet 21. juni 2020 Men har ikke vernepleien de samme karakterkravene i norsk og matte som sykepleien har fått? Anonymkode: 944b9...487
herzeleid Skrevet 21. juni 2020 #6 Skrevet 21. juni 2020 På 20.6.2020 den 21.09, AnonymBruker skrev: Ikke misforstå, jeg mener på ingen måte å nedsnakke vernepleierstudiet for jeg vurderer dette selv. Må man ha medikamentregning på vernepleierstudiet? Jeg er skoleflink men ikke spesielt flink i matte. Har et inntrykk av at karakterkravet er litt lavere enn på sykepleier? Jeg vurderer gå i Sandnes eller Kristiansand og ikke ved de aller største skolene. Anonymkode: 5e7cb...731 Om du er noenlunde skoleflink bør så vidt jeg kan forstå begge studiene være overkommelige med tilstrekkelig innsats, så jeg ville mye heller fokusert på hva du har mest lyst til å jobbe som enn om det er enkelte mindre kneiker du må over 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #7 Skrevet 21. juni 2020 Samme medikamentregning, mindre medisinsk opplæring. Har inntrykk av at vernepleiere (er VPL selv) ikke får like mye bruk for det i praksis som sykepleiere. Har aldri måttet benytte meg av medikamentregning i praksis. Anonymkode: cba73...e1f 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #8 Skrevet 21. juni 2020 Medikamentregningsfaget er likt, men etter min mening (jeg er sykepleier) er ikke det på langt nær det vanskeligste faget på sykepleiestudiet. Vår eksamen i faget ble bedømt bestått/ikke bestått, og man måtte ha 100% riktig for å bestå. Men selve matten er ikke voldsomt vanskelig hvis du kan pluss/minus/gange/dele og prosentregning. Du må kunne regne ut dråpehastighet og holde hodet kaldt når man snakker om dose/styrke/mengde (og forstå forskjellen på disse). Fagene anatomi, sykdomslære og klinisk sykepleie syns jeg var mer utfordrende. Anonymkode: a1314...796
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #9 Skrevet 21. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Samme medikamentregning, mindre medisinsk opplæring. Har inntrykk av at vernepleiere (er VPL selv) ikke får like mye bruk for det i praksis som sykepleiere. Har aldri måttet benytte meg av medikamentregning i praksis. Anonymkode: cba73...e1f Jeg er også vpl, og har begynt å jobbe på sykehjem. Endelig har jeg fått bruk for medikametregningen 😄 Anonymkode: 9c6ad...aec 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #10 Skrevet 22. juni 2020 Ganske dum overskrift, TS. Vernepleieutdanningen sliter nok som det er med fordommer og nedvurdering. Anonymkode: 54f55...1db 5
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #11 Skrevet 28. juni 2020 nå er vel kravet for å komme inn på vernepleie stort sett høyere enn for sykepleie, og minstekravene mener jeg er de samme. Medikament er også likt for begge deler. Men det er snakk om "5 delt på 2"- oppgaver typ, så det klarer du helt fint. Høres skremmende ut med 100% for å bestå, men jeg har nettopp tatt den og det er snakk om barneskolematte og ingenting å frykte. Jeg aner ikke hvordan vernepleiestudiet er, men sykepleien er virkelig ikke vanskelig så lenge man møter opp i forelesningene og engasjerer seg. Gå for det studiet du har mest lyst på, du:) Anonymkode: 02a57...26f 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå