Thyra Skrevet 21. juni 2020 #21 Skrevet 21. juni 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke foreldre som sier at barnet mitt ikke liker å bli smurt med solkrem, så da dropper vi det... Det er foreldrenes ansvar å sørge for at barn smøres med solkrem, uansett hva barnet måtte mene. Og nei, UV-drakt erstatter på ingen måte solkrem! Barn har ingen forutsetninger for å forstå konsekvensene av å ikke smøre seg! Solbrenthet er en ting, hudkreft med i værste fall spredning, er helt forferdelig! Smør barna med solkrem!!! Anonymkode: 7fb36...4df Man trenger vel ikke å smøre med solkrem under uv-drakten?? Eller under klær generelt?? Det burde vel holde å smøre der huden er bar? 4
Thyra Skrevet 21. juni 2020 #22 Skrevet 21. juni 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei. Anonymkode: a1ec4...c96 Har ihverrfall aldri opplevd å bli brent gjennom klærne. 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #23 Skrevet 21. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke foreldre som sier at barnet mitt ikke liker å bli smurt med solkrem, så da dropper vi det... Det er foreldrenes ansvar å sørge for at barn smøres med solkrem, uansett hva barnet måtte mene. Og nei, UV-drakt erstatter på ingen måte solkrem! Barn har ingen forutsetninger for å forstå konsekvensene av å ikke smøre seg! Solbrenthet er en ting, hudkreft med i værste fall spredning, er helt forferdelig! Smør barna med solkrem!!! Anonymkode: 7fb36...4df Det er INGEN her som sier at barna ikke smøres med solkrem, ærlig alt! Anonymkode: bb7bc...df5 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #24 Skrevet 24. juni 2020 På 21.6.2020 den 0.43, AnonymBruker skrev: UV-drakt er skikkelig klamt og ubehagelig, og i tillegg er det ekkelt å gå med det våte stoffet klistet på kroppen etter man har badet. Jeg skjønner de med unger som blir ekstremt fort solbrent, men min unge har aldri vært solbrent, så helt uaktuelt å plage henne med å ha på en sånn drakt. Da vi var i Thailand da hun var 7 måneder endte jeg opp med å ha på henne en bambus-pysj på stranden når hun krabbet rundt i sanden, for å slippe solkrem (kjemikalier på så liten baby), for UV-drakta jeg hadde kjøpt for anledningen var helt ubrukelig. Varm, klam og gjorde henne utilpass, overopphetet og ga varme-utslett. Anonymkode: d6699...661 Dette er smak og behag. Jeg bruker selv ofte hel UV-drakt (f.eks når jeg padler SUP men gjerne også under bading) og synes det er mye mer komfortabelt enn mindre dekkende badetøy. UV-drakten tar av for evt. kald vind, skjermer kroppen mot sol osv. Den gjør det mer behagelig å være i og uet av vannet uansett om det er litt for kaldt eller litt for varmt i været. Unger ser ut til å ha de samme delte meningene, noen vil ha hel UV-drakt på seg hele tiden, mens andre helst vil gå nakne. Når det er sagt er det sikkert stor forskjell på forskjellige drakter også. Anonymkode: d26eb...037
Gjest Geirfuglen Skrevet 24. juni 2020 #25 Skrevet 24. juni 2020 Har en unge som blir fort brun og ikke brent, men siden jeg selv var lik og jeg likevel fikk føflekkreft i 30-årene velger jeg å beskytte ungen min med tøy i tillegg til solkrem. Det blir mye solkrem på sommeren, og det er greit at man slipper å bruke så enorme mengder, huden tar opp dette også. Bruker gjerne shorts og t-skjorte også, men opplever at UV-drakt er mer praktisk.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #26 Skrevet 24. juni 2020 Husker jeg kjøpte todelt uvdrakt. Da var det veldig lettvindt å ta av feks overdelen dersom han måtte ta matpause. Brukte det i bhg sammen med solhatt (helst caps med krage) fordi jeg ikke stolte på de ansatte sin smøring. Anonymkode: 3f48e...5ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå