AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #1 Skrevet 20. juni 2020 Jeg har en flott svigermor. Men enkelte ting hun gjør irriterer meg grønt. Hun har veldig lyst å bade barna når hun er her . Men hun vasker de jo ikke. Tar en dråpe dusjsåpe i vannet (vi bruker nøytral på barna) og lar de bare sitte der. Gnikker ikke på skitne området som armer eller håret. Jeg synes de er like klissete fra solkrem og med bleielukt etter hun har badet de. Jeg har snakket med henne men hun sier at mye at hun har heller litt såpe i vannet enn å gnikke såpe på huden De blir like rene da mene hun. For mye såpe er ikke bra sier hun. Jeg er uenig. Såklart pøser ikke på med såpe i bøtte og spann, men vasker armer, bein , hår, bleieområdet. Barna lukter ikke vondt og resterav sand, solkrem osv er borte Jeg mener at når man ikke lukter ren etter å ha dusjet, er man ikke ren. Så hvem har rett her ? Jeg eller svigermor? Barna er 8 mnd og 2 år. Anonymkode: 53373...fc1 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #2 Skrevet 20. juni 2020 Jeg vet ikke hva som er rett, men jeg er enig med deg. Her bader barna mest fordi de syns det er gøy, også vasker jeg og dusjer de når vannet begynner å bli kaldt. Anonymkode: eea82...4a5 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #3 Skrevet 20. juni 2020 Dette hadde jeg ikke brukt en kalori over å irritere meg over. Her har jeg en svigermor som gjerne har ommøblert hele huset og ryddet inne i baderomsskapet og vasket undertøyet vårt om jeg er hjemmefra. Det blir jeg irritert over. Ungene kan hun gjerne vaske som hun vil. Anonymkode: 419e3...589 32
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #4 Skrevet 20. juni 2020 Vet ikke hvem har rett, jeg bruker ikke såpe i det hele tatt på min 1,5 åring 🤷 Brukte litt før, men sluttet da hun kunne finne på å drikke av vannet 😬 og fann vel egentlig ut at det ikke var nødvendig, huden er plettfri og det lukter aldri vondt. Bader annenhver dag. Håret brukte jeg lenge shampo på, men merker faktisk ingen forskjell etter at jeg sluttet, annet enn at håret holder seg fint lengre (vasker det ca 2 ganger i uka nå). Konklusjon min; jeg synst ikke det gjør noe. Bare barna koser deg når hun bader de. Men hva som er rett? 🤷 Anonymkode: b99de...ada 12
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #5 Skrevet 20. juni 2020 Du trenger ikke lage en tråd på kg for å vite at barna ikke blir rene av å bare la de sitte i vannet. Selvfølgelig må de vaskes ordentlig med en klut hvis de ikke kan gjøre det selv, eller dusjer under rennende vann. Trenger ikke lukte blomster, men de skal være rene etter et bad. Anonymkode: e8425...ef1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #6 Skrevet 20. juni 2020 Du har rett om renslighet, men jeg synes ikke du har rett til å si noe. Så lenge du selv kan vaske ungene dagen etter gjør Det da ingenting med litt kattevask i ny og ne. De har det sikkert kjempekoselig på badet 😊 Anonymkode: 13ed3...65f 7
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #7 Skrevet 20. juni 2020 Du har rett. Ungene ser jo ikke ut på denne tiden av året (i alle fall i de varme delene av Norge). Solkrem mikset med sand/vann/fruktsaft/matrester 😂 Jeg bruker ikke mye såpe på min heller, men litt i badevannet, klut der hun er mest skitten,så dusjer hun til slutt. Ingen blir rene av å bløtelegges i egen skitt. Men jeg tror ikke jeg hadde orket en krangel med svigermor for det. Anonymkode: 10f4e...ba8 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #8 Skrevet 20. juni 2020 Man blir ikke ren av å bade. Ja, man kan gi barnet en klut og la dem holde på, men man bader jo i egne døde hudceller, avføringsbakterier og det som verre er. Men man heller oppi litt såpe, lar dem leke og ha det moro, og når man er ferdig heller man ut vannet og dusjer dem ordentlig. Anonymkode: 9d4c4...3df 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #9 Skrevet 20. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man blir ikke ren av å bade. Ja, man kan gi barnet en klut og la dem holde på, men man bader jo i egne døde hudceller, avføringsbakterier og det som verre er. Men man heller oppi litt såpe, lar dem leke og ha det moro, og når man er ferdig heller man ut vannet og dusjer dem ordentlig. Anonymkode: 9d4c4...3df Ekstra viktig nå mtp solkremen og varmen.. Også bruker man mild såpe, ikke for mye. Anonymkode: 9d4c4...3df 1
minister-mio Skrevet 20. juni 2020 #10 Skrevet 20. juni 2020 Du kan jo vaske de ordentlig når du vasker de. De tåler et bad uten vask en gang i blant. 7
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #11 Skrevet 20. juni 2020 Tenker at du kan la svigermor kose seg med å bade dem på sin måte, også får du vaske dem ordentlig når du gjør det. Det er vel ikke så ofte hun bader dem? Er vel ikke krise om de ikke er 100% rene noen ganger. Anonymkode: 295c3...a16 16
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #12 Skrevet 20. juni 2020 Bader hun barna så ofte at dette faktisk er et problem? Anonymkode: e9651...e5d 14
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #13 Skrevet 20. juni 2020 Kan du ikke bare dusje ungene når de er ferdige med badet da? Dette hadde jeg ikke brukt tid og energi på, jeg regner med at du er den som bader/dusjer barna 9/10 ganger, så den ene gangen i blant tar ikke ungene dine skade av å ikke bli gnidd og gnukka på Jeg hverken gnir eller gnukker på min heller, hun bader i såpevann fordi hun synes det er veldig gøy, også dusjer hun etterpå, og skyller av seg alt såpevann. Anonymkode: 416be...b40 6
Gjest Villfisker Skrevet 20. juni 2020 #14 Skrevet 20. juni 2020 Tror ikke det. Selv bader jeg aldri, fordi jeg da føler man bader i egen dritt, mens dusjen spyler det av.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #15 Skrevet 20. juni 2020 Det kommer litt ann på... Kommer lillemann skitten etter lek i barnehagen må vi bruke såpe og skrubbe litt 😅 var det en rolig dag eller hjemne hvor vi ikke leker i sandkassen går fint med badingvi vann med såpe... Jeg hadde ikke kranglet om det med svigermor 🤷♀️ Anonymkode: 43bb3...425 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #16 Skrevet 20. juni 2020 Tenker at de må vaskes med klut ja. Ser ikke for meg at de blir ordentlig rene i valker og underlivet av å bare sitte i et badekar. Anonymkode: 736d0...93e 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #17 Skrevet 20. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette hadde jeg ikke brukt en kalori over å irritere meg over. Her har jeg en svigermor som gjerne har ommøblert hele huset og ryddet inne i baderomsskapet og vasket undertøyet vårt om jeg er hjemmefra. Det blir jeg irritert over. Ungene kan hun gjerne vaske som hun vil. Anonymkode: 419e3...589 Er det et problem at hun vasker undertøyet deres? Det er jo også noe å bli irritert over 🤷♀️ Anonymkode: 1cbc2...5e1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #18 Skrevet 20. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det et problem at hun vasker undertøyet deres? Det er jo også noe å bli irritert over 🤷♀️ Anonymkode: 1cbc2...5e1 Har ikke noe videre behov for at svigermor skal gjøre det, nei. Anonymkode: 419e3...589 8
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #19 Skrevet 20. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke noe videre behov for at svigermor skal gjøre det, nei. Anonymkode: 419e3...589 Burde heller være takknemlig for at hun hjelper til. Anonymkode: 1cbc2...5e1
Maleficenta Skrevet 20. juni 2020 #20 Skrevet 20. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette hadde jeg ikke brukt en kalori over å irritere meg over. Her har jeg en svigermor som gjerne har ommøblert hele huset og ryddet inne i baderomsskapet og vasket undertøyet vårt om jeg er hjemmefra. Det blir jeg irritert over. Ungene kan hun gjerne vaske som hun vil. Anonymkode: 419e3...589 Hun vasker dem jo ikke rene. Er vel det som er problemet her 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå