Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så jeg skal begynne på videregående skole igjen og lurte på om det er noe studentrabatt for meg? Skal kanskje flytte til Eigersund og det står på nett at det ikke er periodebillett tilgjengelig? Skal jeg betale 150 kr hver dag for reise til og tilbake? 

Anonymkode: 308a5...2f4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får jo dekt reisebillett av staten hvis du bor langt unna. Alle borteboere på vgs får det. Du kan ikke kjøpe studentbillett pga at du er elev og ikke student. 

Anonymkode: c7fe6...097

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får jo dekt reisebillett av staten hvis du bor langt unna. Alle borteboere på vgs får det. Du kan ikke kjøpe studentbillett pga at du er elev og ikke student. 

Anonymkode: c7fe6...097

Jeg flytter sammen med foreldrene mine, så jeg vet ikke om det gjelder for meg da?

AnonymBruker
Skrevet

Så da får jeg verken studentrabatt eller reisestipend? 

Skrevet

Jeg fikk studentbevis på VGS, men detta var 2012/2014. Kan hende det har endra seg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, gladjenta96 skrev:

Jeg fikk studentbevis på VGS, men detta var 2012/2014. Kan hende det har endra seg

Hm, tror du det er riktig det denne siden sier?

https://www.atb.no/billettkontroll/kan-elever-pa-videregaende-skole-bruke-studentbillett-article11831-1037.html#faq-article_9

fordi der står det at elever også kan ha studentbevis. Jeg har vært inne på Vy sine sider, men det er jo ingen periodebillett tilgjengelig

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Guile skrev:

I Rogaland er det "Kolumbus" som styrer takstene for lokaltrafikken. Som elev på vgs har du rett til studentrabatt. 

https://www.kolumbus.no/Billetter/rabattoversikt/

Tusen takk for svar og god helg 😊

AnonymBruker
Skrevet

Okei, enda et spørsmål: hvor mye må jeg betale med tanke på soner fra Egersund til Bryne? Det står at det regnes som tre soner fra Egersund til Forus, men ville bare være ekstra sikker?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, enda et spørsmål: hvor mye må jeg betale med tanke på soner fra Egersund til Bryne? Det står at det regnes som tre soner fra Egersund til Forus, men ville bare være ekstra sikker?

Ser ut til at det er tre soner å reise fra Egersund til Bryne, da det er Egersund, Dalane og Jæren. Jeg klarer ikke å finne pris på nettsidene til Kolumbus (merkelig nok), så aner ikke hva det vil koste. 

Anonymkode: e1c7f...8c0

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut til at det er tre soner å reise fra Egersund til Bryne, da det er Egersund, Dalane og Jæren. Jeg klarer ikke å finne pris på nettsidene til Kolumbus (merkelig nok), så aner ikke hva det vil koste. 

Anonymkode: e1c7f...8c0

Jeg fant det ut. Det er visst bare to soner. Når du skal kjøpe billett må du markere hvor reise og avreise skal vær, og det var visst 2 soner. Takk for svar, trengte dette inn med teskje 😅😊

AnonymBruker
Skrevet

Last ned appen deres, så kan du sjekke priser og sånn. 

Bare begynn en bestilling men avbryt når du kommer til betaling. 

Anonymkode: ff527...363

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...