AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #1 Skrevet 20. juni 2020 Her har jeg et nært familiemedlem som ikke har helt funnet ut hva han vil i livet, men er utdannet mekaniker. Har hatt dårlig arbeidsmiljø på verksted i flere år og gikk på dagen, sa han aldri skulle jobbe på verksted igjen. Nå jobber han med mekaniker jobber på biler for naboer og bekjente. Kjenner du noen i liknende situasjon? Anonymkode: e691f...0d4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #2 Skrevet 20. juni 2020 Har en nabo, de fikk et bonusbarn med hjerte og lungesykdom. Begge fikk omsorgsstønad siden barnet var sykt. Mannen i huset er langt over snittet glad i maskiner, og i all den tid de har levd på omsorgspenger så har han gravd, ryddet snø, lagt opp elektrisk anlegg og flere andre prosjekter i tillegg. Han har hatt en ordentlig god biinntekt uten å betale skatt og merverdiavgift i disse fire årene. Faller meg ikke inn å rapportere om det siden det vil gå ut over hele familien, men jeg vet andre som har lyst til å gjøre det. Gir han seg ikke når, eller hvis han begynner i ordinær jobb som elektriker igjen så tipper jeg familien får svi etter sommeren. Anonymkode: de406...151 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #3 Skrevet 20. juni 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her har jeg et nært familiemedlem som ikke har helt funnet ut hva han vil i livet, men er utdannet mekaniker. Har hatt dårlig arbeidsmiljø på verksted i flere år og gikk på dagen, sa han aldri skulle jobbe på verksted igjen. Nå jobber han med mekaniker jobber på biler for naboer og bekjente. Kjenner du noen i liknende situasjon? Anonymkode: e691f...0d4 Mekanisk, renhold, snekker, maler. Tar på seg stort og smått på si eller bytter tjenester. Anonymkode: 5bfdc...c92 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #4 Skrevet 20. juni 2020 Fiskere. Tyvfisket kongekrabbe, fraktet det sørover privat, og fikk cash for alt. Det var snakk om flere millioner kroner. Anonymkode: 8b07e...275 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #5 Skrevet 21. juni 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en nabo, de fikk et bonusbarn med hjerte og lungesykdom. Begge fikk omsorgsstønad siden barnet var sykt. Mannen i huset er langt over snittet glad i maskiner, og i all den tid de har levd på omsorgspenger så har han gravd, ryddet snø, lagt opp elektrisk anlegg og flere andre prosjekter i tillegg. Han har hatt en ordentlig god biinntekt uten å betale skatt og merverdiavgift i disse fire årene. Faller meg ikke inn å rapportere om det siden det vil gå ut over hele familien, men jeg vet andre som har lyst til å gjøre det. Gir han seg ikke når, eller hvis han begynner i ordinær jobb som elektriker igjen så tipper jeg familien får svi etter sommeren. Anonymkode: de406...151 Går ut over hele familien? De har jo med vitende og vilje misbrukt ordningen med omsorgspenger... Kjenner jeg har ganske lite sympati. Anonymkode: 0729e...ae6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå