AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #1 Skrevet 20. juni 2020 Brannskade. Fikk en brannskade igår, og det gjorde ikke noe vondt så gjorde ingenting med det😅. Når jeg våknet idag, var det lyserosa, og sa tenkte jeg "faen at jeg ikke lot det renne noe vann på det igår". På bilde ser det veldig lyst ut, det er litt rødere. Det er tørt, men ser at det ser fuktig ut på bildet, sikkert fordi jeg er klam. Men selve såret er tørt, jeg har smurt på med aloe vera og tatt på sånn plaster for brannskade. Inatt skal jeg smøre med sårkrem. Legevakten var så full, så de sa at det ikke var noe poeng i og komme, men heler ringe hvis ting ble verre. Det kjennes tørt ut, er litt stramt og svir ikke noe serlig, kjenner ikke så mye til at jeg har brannsåret der, men vet at det er der. Det jeg lurer på er om det 1 eller 2 gangs forbrenning? Hvis noen ser det ut ifra bilde. Samt om noen har opplevd noe lignende og hvor lang tid tok det før det grodde? Anonymkode: 1325d...730
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #2 Skrevet 20. juni 2020 Du trenger absolutt ikke gå på legevakten med et lite brannsår Det er nok en førstegrads forbrenning. Anonymkode: 85ac7...3f0
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #3 Skrevet 20. juni 2020 Det er er jo dritlite. Man ringer jo ikke legevakten for noe sånt. Anonymkode: 677f8...051
Kenelz Skrevet 20. juni 2020 #4 Skrevet 20. juni 2020 ser ut som førstegangs forbrenning, har hatt andre og tredje - og det såg ikke slik ut. Tar noen dager dette ☺️
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #5 Skrevet 20. juni 2020 Uten blemmer er førstegrads. Du kan tape med silikontape for å beskytte mot sol mens det gror. Anonymkode: 7b39c...f65
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #6 Skrevet 20. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du trenger absolutt ikke gå på legevakten med et lite brannsår Det er nok en førstegrads forbrenning. Anonymkode: 85ac7...3f0 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er er jo dritlite. Man ringer jo ikke legevakten for noe sånt. Anonymkode: 677f8...051 Nå gjorde jeg bilde mindre også, det er ca 1 cm i lengden. Hehe, nei men ringte for og høre hva jeg burde gjøre 😅. Om jeg burde smøre på noe osv. Så hun anbefalte aloe vera. Dro da på apoteket siden jeg ikke har huset fult av ting til sår. Kjøpte aloe vera også foreslo hun på apoteket og ta på brannsår plaster om dagen pga solen og smøre med brulidine om natten. De på apoteket kunne ikke svare på hvilken grad det var, derfor jeg tenkte og bare høre her også. Anonymkode: 1325d...730
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #7 Skrevet 20. juni 2020 3 minutter siden, Kenelz skrev: ser ut som førstegangs forbrenning, har hatt andre og tredje - og det såg ikke slik ut. Tar noen dager dette ☺️ Ja, leste at det tar noen dager med 1 grad. Såret er veldig mye lysere på bilde enn irl, ikke sånn veldig med 1-2 hakk mørkere. Og det kjennes tørt og nesten skorpeaktig ut. Er bare redd for arr. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uten blemmer er førstegrads. Du kan tape med silikontape for å beskytte mot sol mens det gror. Anonymkode: 7b39c...f65 Har på aloe vera og brannsårplaster nå. Smører med brulidine inatt, hun på apoteket anbefalte det. Også plaster igjen på dagen pga sola, som du sier. Mest sannsynlig 1 grad siden det ikke er kommet noen blemmer? Det er vel ca 16 timer siden jeg fikk det Anonymkode: 1325d...730
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #8 Skrevet 20. juni 2020 Her tror jeg du må roe kraftig ned altså. Det det er ingen brannskade engang, bare et lite merke. Her i huset hadde tilogmed unga ledd hvis jeg hadde begynt med ulike kremer og plaster på noe sånt. Og hvis ikke de på apoteket kunne forklare deg at det der bare en en liten førstegrads forbrenning så bør de bytte jobb. De så nok bare sitt snitt til litt mersalg hos en lettlurt kunde. Anonymkode: d8074...b37
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #9 Skrevet 20. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her tror jeg du må roe kraftig ned altså. Det det er ingen brannskade engang, bare et lite merke. Her i huset hadde tilogmed unga ledd hvis jeg hadde begynt med ulike kremer og plaster på noe sånt. Og hvis ikke de på apoteket kunne forklare deg at det der bare en en liten førstegrads forbrenning så bør de bytte jobb. De så nok bare sitt snitt til litt mersalg hos en lettlurt kunde. Anonymkode: d8074...b37 Ja det er mulig de så sitt på mer salg. Jeg forklarte at det ikke svei, det kjentes bare stramt ut. Han ene så jo sjokket ut og hun bare anbefalte. Jeg håper bare det gror raskt da det er så synnlig og jeg ikke får dekket det på en måte😅. Her er litt mer den fargen det faktisk har. Jeg merket jo ikke noe når jeg fikk det, det svei litt, så var det over. Og man så ingen tegn til "skader", det så jeg først på morgenen idag. Anonymkode: 1325d...730
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå