AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #1 Skrevet 20. juni 2020 Legen på helsestasjonen sa at det blir neste alternativ for oss. Baby sover omtrent aldri, alt annet er utelukket av lege, barnelege, kiropraktor, manuellterapeut, vi har vært på tungebåndssjekk hos privat spesialist etc etc. En ting er at vi foreldre er utmattet, men vi er tross alt to og kan sove på skift. Men barnet er også utmattet, konstant sur og irritabel, trøtt og henger etter motorisk i utvikling. Sovemedisin høres jo fantastisk ut i seg selv, men bivirkningene høres jo ekstreme ut. Risiko for pustestans, overoppheting og krybbedød. Hadde vært uaktuelt hvis ikke barnet selv tok skade av søvnmangelen 😐 Kjenner jeg meg selv rett kommer nok en av oss foreldre til å sitte våken og overvåke han dersom han får medisinen 😰 Men uansett, det er jo opp til legen. Noen som har fått det og som har erfaringer? Hjalp det på søvn? Opplevde dere bivirkninger? Hvordan gikk det? Hvor gammelt var barnet? Anonymkode: 34f89...c06
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #2 Skrevet 20. juni 2020 Har du hatt timer hos søvnekspert for barn? At vi fikk hjemmebesøk og 2 slike timer når barnet var 11 måneder hadde stor effekt og snudde det hele for oss. Anonymkode: 7eb24...dc4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #3 Skrevet 20. juni 2020 Jeg har aldri hørt om sovemedisin til babyer. Vallergan er godkjent for barn over 2 år, men til og med da frarådes det. Hvor gammel er babyen? Kunne det være et alternativ å prøve med avkjølt te som virker søvndyssende/beroligende? F eks https://www.farmasiet.no/product/1121594/kosttilskudd-og-mat/mat-og-produksjon/clipper-snore-peace?gclid=CjwKCAjw57b3BRBlEiwA1Imytkf8Wxs8lK1N0GgxU1fUoBTpNgHs1bfZrCts5SIZqJY8dXcqV0Ry5hoCVTUQAvD_BwE . På min lokale Rema 1000 har de den til kr 39,-. Anonymkode: 01e8f...590
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #4 Skrevet 20. juni 2020 Yngste fikk fra han var 14 mnd. Hadde natteskrekk og våkna hver 2 time . Sliten og uopplagt . Gikk på det i 1 mnd før han fikk normalt søvnmønster igjen. Anonymkode: b57b1...449
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #5 Skrevet 20. juni 2020 Ta det videre med spesialist. Ofte er dessverre leger på helsestasjonen turnus eller fastleger uten særlig peiling. Ville aldri i verden gitt Vallergan til en baby! https://relis.no/sporsmal_og_svar/relisdb/1-877 Alimemazin er et fentiazin og kan gi flere alvorlige bivirkninger hos barn. Fentiaziner har vært assosiert med plutselig spedbarnsdød. Vi kan ikke anbefale alimemazin til barn under 2 år. Anonymkode: 53a9b...b51 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #6 Skrevet 20. juni 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta det videre med spesialist. Ofte er dessverre leger på helsestasjonen turnus eller fastleger uten særlig peiling. Ville aldri i verden gitt Vallergan til en baby! https://relis.no/sporsmal_og_svar/relisdb/1-877 Alimemazin er et fentiazin og kan gi flere alvorlige bivirkninger hos barn. Fentiaziner har vært assosiert med plutselig spedbarnsdød. Vi kan ikke anbefale alimemazin til barn under 2 år. Anonymkode: 53a9b...b51 Fullstendig enig. Sover babyen når den blir bært? Hvor gammelt er barnet? Jeg har venner som har gitt det til sine barn. Babyene fikk mimikk-løse zombie-ansikt pga medisinen sløvet de ned. Det er en grunn til at medisinen har kallenavnet «apedop». Anonymkode: cd75e...939
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #7 Skrevet 21. juni 2020 Vi fikk det fordi sønnen vår aldri sov, og hadde en intens kløe. Han klødde seg til blods hver natt og hylskrek hele tiden, vi hadde prøvd absolutt alt. Han hadde også refluks og atopisk eksem. Brukte det fra han var 13mnd ca, gikk på det en kort periode 1-2 ganger i uka og det løste søvnproblemene hos oss 😊 Han var antagelig kronisk overtrøtt, og det var helt forferdelig for både han og oss. Hadde aldri sovet lenger enn 1-1,5 time i strekk det første leveåret. Noen ganger er det siste utvei, så alle som kommer med skremsel her bør du ta med en klype salt. Leger har mye mer kunnskap enn tilfeldige damer på et forum. Særlig om de ikke har noen erfaring selv. Vi ga halvparten av anbefalt dose, og hadde han inne på vårt rom fordi jeg var så bekymret for at han ikke skulle få puste o.l. Men det gikk så bra, og det var såå godt for han å endelig få sove. Fikk en så blid, og fornøyd gutt 😊 Anonymkode: e5f0c...54d 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #8 Skrevet 21. juni 2020 Jeg går på det selv når jeg ikke skal på jobb. Lav dose. Sover som en stein og har hangover hele dagen etter... hadde ALDRI gitt det til barn.. Anonymkode: 11501...bbb 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #9 Skrevet 21. juni 2020 Hvilken spesialist sjekket tungebåndet? Anonymkode: d0a91...4bb
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #10 Skrevet 21. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi fikk det fordi sønnen vår aldri sov, og hadde en intens kløe. Han klødde seg til blods hver natt og hylskrek hele tiden, vi hadde prøvd absolutt alt. Han hadde også refluks og atopisk eksem. Brukte det fra han var 13mnd ca, gikk på det en kort periode 1-2 ganger i uka og det løste søvnproblemene hos oss 😊 Han var antagelig kronisk overtrøtt, og det var helt forferdelig for både han og oss. Hadde aldri sovet lenger enn 1-1,5 time i strekk det første leveåret. Noen ganger er det siste utvei, så alle som kommer med skremsel her bør du ta med en klype salt. Leger har mye mer kunnskap enn tilfeldige damer på et forum. Særlig om de ikke har noen erfaring selv. Vi ga halvparten av anbefalt dose, og hadde han inne på vårt rom fordi jeg var så bekymret for at han ikke skulle få puste o.l. Men det gikk så bra, og det var såå godt for han å endelig få sove. Fikk en så blid, og fornøyd gutt 😊 Anonymkode: e5f0c...54d Nå har det seg slik at Relis er mye mer oppdatert og kunnskapsrik enn de aller fleste fastleger. At du i det hele tatt tenker tanken på å anbefale dette til andre er helt hinsides. Ts burde få ordentlig hjelp hos spesialist før hun tar en slik beslutning, som i verste fall kan føre til død hos spedbarn. Anonymkode: 53a9b...b51 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #11 Skrevet 21. juni 2020 Ville vært utrolig skeptisk til å gi dette til babyer og barn. Hadde heller undersøkt om det fantes mildere alternativer uten alvorlige bivirkninger og risiko. Anonymkode: 6fc6f...e67
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #12 Skrevet 22. juni 2020 Er ikke Melatonin i såfall førstevalget? Vi har nettopp fått det til vår 3åring etter 3 år med dårlig søvn, og det har fungerert her. Vallegran er legens plan B, men det er uaktuelt i våre øyne. Anonymkode: 468a1...a02
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #13 Skrevet 22. juni 2020 Hvordan er tempruteren der babyen ligger? Bare tips. Ha rommet kjølig med en vifte bebiser er glad i vibrasjon lyder og kan sove lett inn Anonymkode: 2c0c2...8cc
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #14 Skrevet 22. juni 2020 På 20.6.2020 den 19.15, AnonymBruker skrev: Ta det videre med spesialist. Ofte er dessverre leger på helsestasjonen turnus eller fastleger uten særlig peiling. Ville aldri i verden gitt Vallergan til en baby! https://relis.no/sporsmal_og_svar/relisdb/1-877 Alimemazin er et fentiazin og kan gi flere alvorlige bivirkninger hos barn. Fentiaziner har vært assosiert med plutselig spedbarnsdød. Vi kan ikke anbefale alimemazin til barn under 2 år. Anonymkode: 53a9b...b51 Det er dette jeg har lest også - men vi blir jo ganske desperate når barnet selv faktisk tar skade av søvnmangelen.. På 20.6.2020 den 23.58, AnonymBruker skrev: Fullstendig enig. Sover babyen når den blir bært? Hvor gammelt er barnet? Jeg har venner som har gitt det til sine barn. Babyene fikk mimikk-løse zombie-ansikt pga medisinen sløvet de ned. Det er en grunn til at medisinen har kallenavnet «apedop». Anonymkode: cd75e...939 Nei. Sover ikke uansett hva som gjøres. Trist å høre om barna 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken spesialist sjekket tungebåndet? Anonymkode: d0a91...4bb En av de anbefalt av facebookgruppa for stramt tb 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er tempruteren der babyen ligger? Bare tips. Ha rommet kjølig med en vifte bebiser er glad i vibrasjon lyder og kan sove lett inn Anonymkode: 2c0c2...8cc Han er nesten et år gammel og har aldri sovet uansett vær, vind og temperatur. Prøvd white noise i alle varianter også uten effekt. Har generelt prøvd alle tips og triks uten effekt 😅 Anonymkode: 34f89...c06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå