Gå til innhold

Drar til Sverige om noen dager, kommer tilbake i august

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Med karantene hvis grensekontrollene ikke slippes opp, uten karantene hvis det slippes opp.

Er det noen som er der nå og kan si noe om hvordan folk ter seg i det daglige? Hvis det er som det var da jeg var der tidligere, så er folk fortsatt flinke med de grunnleggende tiltakene? 

Anonymkode: 8a97b...836

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke i Sverige, men hele min svigerfamilie er svensk. De bor ikke i storby, men på et lite sted. De sier at folk generelt sett er veldig flinke. Holder avstand, en del bruker masker, vasker seg mye på hendene osv. Helt normalt, ganske likt som i Norge. 
Derimot syns de at, iflg media iallfall, at folk der de bor er flinkere til å holde avstand på strender osv enn hva nordmenn er, men de kan bare sammenligne med hva de leser på norske aviser 

Anonymkode: 1061b...f98

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med karantene hvis grensekontrollene ikke slippes opp, uten karantene hvis det slippes opp.

Er det noen som er der nå og kan si noe om hvordan folk ter seg i det daglige? Hvis det er som det var da jeg var der tidligere, så er folk fortsatt flinke med de grunnleggende tiltakene? 

Anonymkode: 8a97b...836

Jeg er her og har vært her siden slutten av februar. Er i et forsted til en av de største byene. Bor ca 8000 her. Det står skilt om hold avstand etc rundt omkring, men min erfaring er at ingen tar noe som helst slags hensyn. Går som sild i tønne på kjøpesenter, matbutikker etc. Får inntrykket av at de fleste tror det ikke rammer dem. For meg virker det rett og slett som de ikke forstår, mange sier "ja, men det er jo bare en influensa" osv. 

Eneste tiltakene jeg har sett er at fremre del av bussen er avstengt med sperrebånd og folk må bruke dørene bak og at restauranten på ikea er stengt. Har vært innom 5 ulike restauranter for take away, der var det kun 1 av de som hadde avstand mellom/fjernet bord slik som myndighetene oppfordrer til. 

Anonymkode: 2accb...8c3

• Opprett ny...