AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #1 Skrevet 20. juni 2020 Finnes det noen alternativ til folie når det kommer til å pynte litt utvendig på bobiler? De billigste bobilene har gjerne brune eller beige detaljer som feks støtfangere, og dette blir litt too much for meg. Vil tro det meste utvendig er laget av plast. Finnes det en slags lakkspray eller rett og slett maling som kan holde uten å flakke av? Anonymkode: 68375...a8d
Mt3 Skrevet 20. juni 2020 #2 Skrevet 20. juni 2020 Hør på pris med ett sted som driver med lakkering/foliering, veldig viktig å å det gjort i støvfritt verksted. De har også dataprogram der en kan prøve hvordan ulike farger/design vil se ut.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #3 Skrevet 20. juni 2020 Tenkte mer på noe DIY, siden det er snakk om en bobil uten særlig verdi. Ts Anonymkode: 68375...a8d
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #4 Skrevet 20. juni 2020 De fleste bobiler har kun godt av én ting: Helvetes plage på norske veier. Anonymkode: c10f8...aae 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #5 Skrevet 21. juni 2020 På 20.6.2020 den 18.50, AnonymBruker skrev: Tenkte mer på noe DIY, siden det er snakk om en bobil uten særlig verdi. Ts Anonymkode: 68375...a8d Gummispray? Finnes i mange farger og overflatefinisher og kan gjøres diskret eller mer flashy, ettersom hva dere ønsker. Anonymkode: 4e2fa...53e 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #6 Skrevet 21. juni 2020 På 20.6.2020 den 21.43, AnonymBruker skrev: De fleste bobiler har kun godt av én ting: Helvetes plage på norske veier. Anonymkode: c10f8...aae Dessverre litt enig i dette. 😂 Spesielt de små, gamle, billige med underdimensjonerte motorer. Vi har nok en festlig sommer foran oss. 😂 Anonymkode: 4e2fa...53e 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #7 Skrevet 21. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Gummispray? Finnes i mange farger og overflatefinisher og kan gjøres diskret eller mer flashy, ettersom hva dere ønsker. Anonymkode: 4e2fa...53e Spennende! Takk for tips 🙂 Ts Anonymkode: 68375...a8d 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #8 Skrevet 22. juni 2020 På 20.6.2020 den 21.43, AnonymBruker skrev: De fleste bobiler har kun godt av én ting: Helvetes plage på norske veier. Anonymkode: c10f8...aae Det er ikke bobilen som er problemet, men bobilsjåfører som kjører godt under fartgrensen og ikke lar køer bak slippe forbi. Anonymkode: 397e2...e43 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #9 Skrevet 22. juni 2020 På 20.6.2020 den 18.50, AnonymBruker skrev: Tenkte mer på noe DIY, siden det er snakk om en bobil uten særlig verdi. Ts Anonymkode: 68375...a8d Du kan foliere selv da. Anonymkode: 44236...075
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #10 Skrevet 22. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke bobilen som er problemet, men bobilsjåfører som kjører godt under fartgrensen og ikke lar køer bak slippe forbi. Anonymkode: 397e2...e43 Vel, det er litt som å si at det ikke er våpen som dreper, men skytteren. Vi har et supert nettverket av overnattings- og serveringssteder i Norge. Jeg forstår ikke at enhver idiot skal dra med seg sitt eget sneglehus. Anonymkode: c10f8...aae 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #11 Skrevet 22. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke bobilen som er problemet, men bobilsjåfører som kjører godt under fartgrensen og ikke lar køer bak slippe forbi. Anonymkode: 397e2...e43 På svingete og hompete veier kan ikke en bobil kjøre fort. Dog skal man som enhver annen, stoppe og slippe forbi når anledningen byr seg. Vi gjør det. Men hvorvidt andre gjør det kan jeg ikke si stort om. Man holder fartsgrensen der det er mulig, Men, største problemet er nok at når man kjører en bobil, så er man på ferie, på ferie har man god tid. Så kan nok mange da glemme at alle ikke er på ferie på samme vei. Men helt ærlig, ring politiet, send inn regnummeret hvis folk ikke slipper frem hvis de kjører vesentlig lavere enn farstsgrensen. Selv opplever jeg ofte at selv om jeg ligger i 80 i 80 sonen, så skal folk forbi bobilen. Og ligger jeg i fartsgrensen, så stopper jeg heller ikke for å slippe noen forbi. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vel, det er litt som å si at det ikke er våpen som dreper, men skytteren. Vi har et supert nettverket av overnattings- og serveringssteder i Norge. Jeg forstår ikke at enhver idiot skal dra med seg sitt eget sneglehus. Anonymkode: c10f8...aae Tuller du? Selv om du kanskje ikke ser vitsen med å selv ha en frihet om hvor og når man skal noe, sove i egen seng, slippe andres etterlatenskaper ( hotellsenger er ikke akkurat rene). Vi reiser med dyr, de kan få være med i hele verden, så lenge vi reiser med bobil. Det kan de ikke med bil og hotell. I bilen har vi AC til dyra, så vi kan gå på utflukt uten dyr der dyrene ikke vil trives, og dyra føler seg hjemme og slipper utryggheter. Jeg har angst, og skal jeg i heletatt få lov å komme meg utenfor døren de dagene som er verst, er bobil eneste mulighet. Og da fricampe langt unna alle andre, så kan jeg faktisk også gå en tur. Smarteste jeg har gjort er å invistere i en bobil. Både for dyras helse og min egen. Jeg kan feriere og se ting selv om jeg er veldig preget av angst og annen psykisk lidelse. Men så klart, er vel kanskje ikke meg unt å se verden? Anonymkode: 37024...217 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #12 Skrevet 22. juni 2020 Kjørte bak en bobil i går som hadde pyntet bakenden med folie, "Brita og Kjellemann på tur" og "Perlen i Hardanger" og et fint panoramabilde av en fjord og noen epletrær. Skikkelig corny. Er du sikker på at du vil pynte bilen slik at alle kjenner den igjen? Tenk om du gjør en tabbe i trafikken, da kan du ikke bare gjemme deg bort. Anonymkode: be2ab...4c4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #13 Skrevet 22. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjørte bak en bobil i går som hadde pyntet bakenden med folie, "Brita og Kjellemann på tur" og "Perlen i Hardanger" og et fint panoramabilde av en fjord og noen epletrær. Skikkelig corny. Er du sikker på at du vil pynte bilen slik at alle kjenner den igjen? Tenk om du gjør en tabbe i trafikken, da kan du ikke bare gjemme deg bort. Anonymkode: be2ab...4c4 Når jeg snakker om å pynte med folie, er det snakk om å skifte farge. Dekke over stygge striper og effekter. Ikke dekorere. Kan dere som vil snakke om hvor kjipt det er med bobil, lage deres egen tråd? Ts Anonymkode: 68375...a8d
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #14 Skrevet 22. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg snakker om å pynte med folie, er det snakk om å skifte farge. Dekke over stygge striper og effekter. Ikke dekorere. Kan dere som vil snakke om hvor kjipt det er med bobil, lage deres egen tråd? Ts Anonymkode: 68375...a8d Jeg syntes bobil er kult så jeg er ikke en av de 😛 Men stikk på Biltema og kjøp folie du og lag fine blomster som du lapper over riper. Da blir ferien mye gladere 😄 Anonymkode: be2ab...4c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå