Gå til innhold

Problemer med å oppnå orgasme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ny partner, vi har kjent hverandre en stund men bare ligget sammen de siste ukene. Jeg er kvinnen. Har tidligere ikke hatt noe problem med å få orgasme av stimuli av klitoris, før var det nok å bruke fingrene, men kunne også bruke vibrator og kom ganske fort selv når partner brukte den på meg. Nå er det mye vanskeligere å få det til, det går verken med fingrene eller slikking, noen få ganger har det gått at enten jeg eller han har brukt vibrator, men de fleste gangene har jeg ikke klart å komme av det. Jeg merker også at jeg ikke får like lett orgasme på egenhånd etter at vi begynte å ha sex. Han kommer bare en sjelden gang. Vi bruker mye tid på forspill, har veldig god sex i mange ulike stillinger og er trygge og avslappa på hverandre. Likevel er det vanskelig å klare å ta den helt ut. Hva kan dette skyldes, og hva kan vi gjøre? 

Anonymkode: d0589...29e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du begynt med hormoner?

Anonymkode: a428f...b14

• Liker 1
Skrevet

Prestasjonsangst. Uansett hvor komfortabel du føler deg er alt nytt med han. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du begynt med hormoner?

Anonymkode: a428f...b14

Jeg har gått på p-piller i mange år.

5 minutter siden, pia mater skrev:

Prestasjonsangst. Uansett hvor komfortabel du føler deg er alt nytt med han. 

Ja, er dette jeg har tenkt, men synes det er så rart når vi er så trygge på hverandre. Er det det samme for han tror du? At selv om vi føler oss trygge så trenger vi bare tid?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger alltid tid før jeg kan komme med en fyr. Tryggheten dere føler kan jo komme av at dere begge er selvsikre ang egen kropp. Men, når man først begynner å ha sex med noen, så må man jo også lære hva den andre liker. Det kan ta litt tid å bli trygg på, og vant med hverandre når det kommer til selve sexen. Hva liker han? Hva liker han best? Vil han si ifra om det er noe han ikke liker?. Også sitter han med akkurat de samme spørsmålene. Trygg kan man gjerne føle seg, men det er fortsatt en lærekurve.

Har dere god kjemi? Tenner du på han? Kan det være at selv om dere føler dere trygg og har 'god' sex, så mangler den gnisten som gjør det ekstra godt? Litt mer vennekjemi enn kjærestekjemi? 

Anonymkode: f1ab9...3d1

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger alltid tid før jeg kan komme med en fyr. Tryggheten dere føler kan jo komme av at dere begge er selvsikre ang egen kropp. Men, når man først begynner å ha sex med noen, så må man jo også lære hva den andre liker. Det kan ta litt tid å bli trygg på, og vant med hverandre når det kommer til selve sexen. Hva liker han? Hva liker han best? Vil han si ifra om det er noe han ikke liker?. Også sitter han med akkurat de samme spørsmålene. Trygg kan man gjerne føle seg, men det er fortsatt en lærekurve.

Har dere god kjemi? Tenner du på han? Kan det være at selv om dere føler dere trygg og har 'god' sex, så mangler den gnisten som gjør det ekstra godt? Litt mer vennekjemi enn kjærestekjemi? 

Anonymkode: f1ab9...3d1

Jeg føler meg egentlig ikke veldig selvsikker på egen kropp, men det er annerledes når jeg er med en partner som sier han tenner på meg, er fin etc. Det har både min nåværende partner og tidligere kjæreste gjort. Det er kanskje noe i det du skriver med å bli kjent med hverandre, men synes jo at vi har klart å komme veldig langt på kort tid og har veldig bra sex. Vi tenner veldig på hverandre, og har mye mer glede av sex med han enn med andre. Han er også veldig tent på meg. Blir litt redd for å ikke være bra nok når han ikke klarer å komme, men det kan jo hende det blir bedre når vi lærer hverandre enda bedre å kjenne. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg egentlig ikke veldig selvsikker på egen kropp (...) Blir litt redd for å ikke være bra nok når han ikke klarer å komme, men det kan jo hende det blir bedre når vi lærer hverandre enda bedre å kjenne. 

Tror dere må senke skuldrene litt. Begge to.

Gi hverandre tid. Og fokuser på samspillet, kjærtegnene og kosen. Jo mer dere er redde for å ikke komme, jo vanskeligere blir det og jo større blir problemet. Orgasmen kommer når den kommer, er min erfaring.

Sex handler jo om mye, mye mer enn orgasme. Og for meg høres det ut som om dere har det fint sammen. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...