Gå til innhold

Kysse barna sine på munnen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kysser gjerne kjæresten min på munnen. Men barna? Jeg synes det er bare ekkelt. Hva synes dere? 

Anonymkode: 70bb1...bb1

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo kyss på munnen de er vant med å se. Gjorde det da barna var små, så lenge de synes det var greit. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri gjort det. 

Anonymkode: 47e09...9dc

• Liker 9
Gjest Villfisker
Skrevet

Det syns jeg også er ekkelt. Kommer aldri til å forstå meg på det.

Skrevet

Har aldri tenkt på det som ekkelt. 

Mine barn gjorde det når de var små. Ikke noe jeg oppfordret til, men heller ikke jeg prøvde å hindre. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ungen kom og kysset meg på munnen, jeg synes det bare var søtt, men når det begynte å bli flere ganger, fortalte jeg at man ikke skal kysse hverandre på munnen, det er det bare mann og kone som gjør. Vi kan kysse hverandre på kinnet istede 😊

Sikkert ikke politisk korrekt, men det var tydelig nok hvertfall. 

Jeg kysser henne på haka da ❤️ 

Anonymkode: 15845...c57

• Liker 5
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Min sønn kysser meg på munnen. Det har han alltid gjort og det finnes absolutt ikke noe ekkelt med det. Det er et smask og absolutt ikke noe seksuelt, skittent eller ekkelt med det.

Tenker voksne som tenker det er ekkelt har et problem med seg selv og egne tanker. 

Jeg går utifra at han selv slutter med det når han ikke er komfertabel med det. Jeg spør om suss og da er det han selv som tar initiativ til nuss på munnen. Jeg har aldri oppfordret til det og jeg kommer ikke til å avvise han som om at det er noe ekkelt, for det er det absolutt ikke når et lite, uskyldig barn gjør det på eget initiativ. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, WhisperingWind skrev:

Min sønn kysser meg på munnen. Det har han alltid gjort og det finnes absolutt ikke noe ekkelt med det. Det er et smask og absolutt ikke noe seksuelt, skittent eller ekkelt med det.

Tenker voksne som tenker det er ekkelt har et problem med seg selv og egne tanker. 

Jeg går utifra at han selv slutter med det når han ikke er komfertabel med det. Jeg spør om suss og da er det han selv som tar initiativ til nuss på munnen. Jeg har aldri oppfordret til det og jeg kommer ikke til å avvise han som om at det er noe ekkelt, for det er det absolutt ikke når et lite, uskyldig barn gjør det på eget initiativ. 

Er slett ikke ekkelt ❤️ 

Anonymkode: 15845...c57

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke skjønne hvorfor kyss på munnen er ekkelt. Det er jo helt tørre nuss. Jeg kysset mor og far, og til og med stefar, på munnen frem til jeg ble 13 år. Da ville jeg ikke mer. 

Anonymkode: 988ae...df0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, WhisperingWind skrev:

Haha. Det er jo du som tar initiativ når du spør om han kan kysse deg på munnen.

• Liker 13
Skrevet

Min minste kysser meg på munnen. Han sier også at jeg er kjæresten hans... det er bare barnslige fakter og går over. Ikke noe seksuelt i det. 
Det er ikke jeg som har lært ham det... mistenker tanta. Å kysse barna på munnen er egentlig ikke naturlig for meg. Men så lenge han insisterer på denne kyssingen, får han bare holde på. Regner med at det går plutselig over 😅

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha. Det er jo du som tar initiativ når du spør om han kan kysse deg på munnen.

Eh, nei. Jeg tar initiativ til suss. Jeg elsker å nusse og susse på ungen min, men JEG susser han aldri på munnen. Jeg susser på panne, kinn etc. 

HAN derimot løper alltid mot meg og gir meg nuss på munnen. 

Endret av WhisperingWind
AnonymBruker
Skrevet

Datteren min på 6 kysser meg av og til på munnen når hun sier hadet. Og jeg ville aldri snudd meg vekk. I andre land kysser foreldre og barn hverandre på munnen hele livet. Er vel en kulturell greie. Hvor mye ser du av det liksom med mindre du tilbringer hele døgnet med barnefamilier da.

Tenker at de som sier det er ekkelt legger helt andre ting i det enn hva foreldre og barn gjør, og jeg vil si det er noe ekkelt med en slik tankegang.

Anonymkode: 23b4d...dd2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her skiller vi mellom nuss (tørr smask på munnen) og kyss. Kyss er selvsagt forbeholdt kjæresterelasjonen, men jeg nusser både barn, foreldrene mine og søsteren min på munnen, og har gjort det hele livet. Det er selvsagt ikke noe seksuelt med nuss, og jeg er i 30-årene og helt norsk. 

Vi koser generelt masse i vår familie, og jeg er veldig takknemlig for å ha vokst opp og følt meg så høyt elsket. Vil selvsagt videreføre det til egne barn, så her får de både nuss og kos og ble ammet lenge.

Folk som ser noe seksuelt i disse tingene er skikkelig ekle i mine øyne..

Anonymkode: 4c206...37b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Mine barn nusser meg av og til på munnen. Det er jeg som har lært dem det. Eller, de har sett at mannen og jeg nusser, da vil de også ha nuss på samme måte. Når eldste kikka 5, så begynte jeg å si: Gi mamma et kyss da, og så snudde jeg kinnet mitt til så hun kunne kysse meg der. Og så kysset jeg henne tilbake på kinnet. Så ble det sånn etterhvert at det var det mest naturlige for henne. 

Og dette gjorde jeg ikke fordi barn som er eldre enn 5 ikke skal få musse på munn, men fordi det ikke er så akseptert ute i samfunnet og fordi man sprer færre virus og bakterier ved å ikke være så veldig oppi ansiktet på hverandre. De to andre vil nok lære på samme måte. 

Anonymkode: d9b2c...0e8

AnonymBruker
Skrevet

Munn mot munn er kun for kjærester, etter mitt syn. Men ser jo at voksne kysser barn på munnen, eller lar hunden slikke seg på munnen. Er helt unaturlig for meg, så jeg snur meg vekk. 

Anonymkode: 09cd7...6e8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Munn mot munn er kun for kjærester, etter mitt syn. Men ser jo at voksne kysser barn på munnen, eller lar hunden slikke seg på munnen. Er helt unaturlig for meg, så jeg snur meg vekk. 

Anonymkode: 09cd7...6e8

Enig.

Skrevet

Minste min kysser meg på munn og jeg har aldri tenkt at det er ekkelt. Hen slutter når hen selv ønsker uten at jeg skal legge tilrette for eller avvise 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke ekkelt. Utrolig at noen klarer å finne feil med det

Anonymkode: 939ee...400

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg kysser ikke barna på munnen. Men får ofte muss eller suss på munnen.

Hos meg er det en vesentlig forskjell på muss og kyss.

Anonymkode: f87ba...6a3

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...