AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #1 Skrevet 20. juni 2020 Hei, er 22 uker gravid og har kjent jevnt liv i fra uke 18/19. Har nesten ikke merket noen ting i dag, burde jeg være bekymret? Har prøvd å drukket litt og legge meg på siden og i 30-minutters tid nå. Fortsatt ingen ting.... Anonymkode: fd7a9...1f0
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #2 Skrevet 20. juni 2020 Den faste rytmen kommer først fra rundt uke 28. Det er først da en bør slå alarm og det er lite liv, selv om man selvsagt skal være litt obs hele veien. Jeg er 23 uker og kjenner mye liv, men jeg kjente også liv tidlig og har morkaken på bakre vegg. Har du den på fremre? De første ukene kjente ikke jeg liv så ofte heller, men da var jeg jo kortere på vei enn deg. Nettsiden https://kjennliv.no/ er utarbeidet av helsepersonell, så jeg vil anbefale deg å bruke den hvis du er usikker. Anonymkode: 605b2...c27
Patriotpaula Skrevet 20. juni 2020 #3 Skrevet 20. juni 2020 Babyen har ikke noe spesielt mønster enda, det skjer ikke før nærmere uke 28 at det blir en viss rytme på det. Det er så utrolig individuelt hva som er normalt for din baby og hva som er normalt for en annen baby i magen.
Klougart Skrevet 20. juni 2020 #4 Skrevet 20. juni 2020 Snakk alltid med legen din om du er bekymret eller har en dårlig følelse.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #5 Skrevet 20. juni 2020 Har det gått seg til? Jeg opplevde det samme for noen dager siden, jeg lå våken til 02 på natten fordi jeg var bekymret og ikke kjente noe. Endte opp med å spise en is i full fart mens jeg lå på sofaen og da fikk jeg et par spark med en gang. Det tok med andre ord 4 timer, så ville nok holdt ut litt lengre enn 30 minutter. Er du veldig bekymret så kan du kontakte fødeavdelingen, de vil kunne gi deg tips og råd. Anonymkode: 3c3db...4ac
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #6 Skrevet 20. juni 2020 Jeg kunne også ha perioder så tidlig hvor jeg ikke kjente liv. Kunne kjenne liv hver dag to uker i strekk før det plutselig var stille noen dager. Gikk fint Er du bekymret så kontakt fastlegen. Føden tar dessverre ikke imot deg ennå, det er ikke noe å gjøre hvis det faktisk ikke er liv. Men så tidlig har babyen massevis av plass, den turner og danser og veksler raskt mellom å sparke mot magen (som du kjenner) og mot ryggen (som du ikke kjenner). Skjønner at det er stressende, men hvis baby plutselig har snudd seg - noe hen har god plass til ennå - og sparker mot ryggen så kjenner du det ikke. Det går nok fint! Spontanabort så sent er sjelden Anonymkode: 72c2a...f8e
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #7 Skrevet 21. juni 2020 Takk for svar alle sammen! Frøkna i magen turner som bare det i dag ❤️ Var nok bare noe så uskyldig, som at hun bare hadde snudd seg mot ryggen😊 Anonymkode: fd7a9...1f0
tussi84 Skrevet 21. juni 2020 #8 Skrevet 21. juni 2020 Jeg er i uke 23, hvor ofte jeg kjenner jeg liv varierer. Noen dager kan han være stille hele dagen, fram til kvelden. Andre dager er det litt jevnt hele dagen, men er ikke noen kraftige spark så tidlig. Vet at ungen kan ligge ned kroppen ned mot ryggen, og da er det ikke like lett å kjenne. Etter hva jeg forstod er det at det er varierende liv ok i uke 22/23, men etterhvert rundt uke 28 vil man få et mønster på antall bevegelser/når babyen beveger seg, og hvis man er kjent med dette vil man fort merke om bevegelsene blir mindre. Fra uke 24 er det anbefalt å ta kontakt med fødeavdeling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå