Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en baby på snart 4 måneder som jeg delammer. Dvs han har fått mest morsmelk og en liten mengde nan, opptil 200 ml pr døgn. Noen ganger har han vært vanskelig å legge til for å amme, han bare vrir seg bort og skriker. Dette har det vært en del av i det siste, og siden det også har vært veldig varmt, har jeg vært redd for dehydrering, og har de siste døgn gitt en del mer mme enn vanlig. 

Han har sjelden avføring, og jeg har gitt han en del malt. Usikker på om det virker. Er nå redd for at magen skal bli tregere/ende med forstoppelse om han fortsetter å få mer mme, kanskje jeg må øke mengden enda mer etter hvert om han ikke blir mer glad i puppen snart. For jeg regner med at sjansen for forstoppelse øker jo mer mme han får? Men på den andre siden øker vel også sjansen om han får for lite væske? 

Og jo mindre babyen ammer, jo mindre melk vil jeg produsere. Er så trist når han ikke vil. Babyer skal jo liksom elske pupp... 

Anonymkode: e472a...55a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Praktiserer du langsom flaskemating? Les på ammehjelpen.no. Høres ut som han utvikler flaskepreferanse, at han heller vil ha flaske fordi maten kommer fortere. Prøvd og pumpe og gi morsmelk på flaske? Det er jo en mulighet hvis han ikke vil ha pupp :) Du har helt rett i at jo mer mme, jo større sjans for forstoppelse. Har du prøvd forskjellige merker mme? Noen blir mer forstoppet av nan enn hipp, andre omvendt. Det kan testes ut. Ellers kan du prøve og gi litt sviskemos fra 4 mnd alder, det hjelper ofte litt på fordøyelsen! 

Anonymkode: 578e4...b2d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han hadde en periode hvor han ikke ville ha flaske også. Bare vred seg bort og skrek, eller nærmest brakk seg når han fikk smokken i munnen. Vil fortsatt ikke ta flaske når han sitter i armkroken, kun når han ligger på siden. 

Enkelte ganger har han ikke villet ha verken flaske eller pupp. Føler konstant at han får i seg for lite mat. Men han har vokst og lagt på seg bra. Men de siste dagene ble det litt lite tissing, så jeg har bydd på mer mme, og han har drukket. 

På natten og noen ganger når han er søvnig ammer han fint. Noen ganger sovner han med en gang. 

Han har fått flaske i tillegg fra dag 1. Gikk en uke før jeg i det hele tatt fikk han til å ta puppen. Hvorfor har han ikke fått flaskepreferanse tidligere? 

Pumper når han ikke har tømt puppen på en stund, men får ikke ut nok til å gi han bare mm. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Praktiserer du langsom flaskemating? Les på ammehjelpen.no. Høres ut som han utvikler flaskepreferanse, at han heller vil ha flaske fordi maten kommer fortere. Prøvd og pumpe og gi morsmelk på flaske? Det er jo en mulighet hvis han ikke vil ha pupp :) Du har helt rett i at jo mer mme, jo større sjans for forstoppelse. Har du prøvd forskjellige merker mme? Noen blir mer forstoppet av nan enn hipp, andre omvendt. Det kan testes ut. Ellers kan du prøve og gi litt sviskemos fra 4 mnd alder, det hjelper ofte litt på fordøyelsen! 

Anonymkode: 578e4...b2d

Har vært en del ganger hvor han slett ikke ville ha flaske, og har end opp med å måtte helle ut morsmelk. Det føles vondt når jeg har lite av det i utgangspunktet. 

Men da kan jeg snart begynne å prøve sviskemos, ihvertfall. 

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke hatt forstoppelse enda. Sjelden avføring (opptil 6 dager, men virker ikke plaget) men den har aldri vært hard, eller fast for den del. Men siden mme babyer bør ha oftere avføring, er jeg redd han skal bli forstoppet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...