Drizzt Skrevet 20. juni 2020 #1 Skrevet 20. juni 2020 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lABgPG/amper-stemning-under-sian-demonstrasjon-kaster-tomater-egg-kasseroller-og-flasker ''Antirasistene'' slår til igjen. De er voldelige og de respekterer ytringsfriheten kun når det gjelder ytringer de selv er enige i. Det beste er bare å ignorere de man er uenig med. Men ''antirasistene'' blir ikke straffet for å ha kastet ting som utgjør sikkerhetsrisiko mot demonstrantene. Det er nettopp den slags oppmerksomhet SIAN trenger for å innta offerrollen. 11
Apis Skrevet 20. juni 2020 #2 Skrevet 20. juni 2020 Er det liv i Sian enda altså? Føles så 90 tallet Myrdal og Arendal 1
Rosa blomst Skrevet 20. juni 2020 #3 Skrevet 20. juni 2020 Jeg tenkte jeg skulle lage en tråd selv, men så først om det var en lignende før jeg laget en egen. Jeg lurer egentlig på om det er lov å kaste egg, frukt og grønnsaker, eller noe som helst egentlig, på folk bare fordi man er uenig i det de sier? Det kan da ikke være det? Det er litt i samme gate som å slå noen eller på annen måte fysisk angripe noen fordi man er uenig i det de sier. Det er litt (veldig) primitivt. 10
Emmelise Skrevet 20. juni 2020 #4 Skrevet 20. juni 2020 Man har det kanskje litt for godt i Norge når man har råd til kaste tomater til 80 kr kiloen etter en middelaldrendee rasist midt i en pandemi hvor folks levebrød har gått dukken sammen med et par eldre slektninger. 10
Katten.2.0 Skrevet 20. juni 2020 #5 Skrevet 20. juni 2020 Hahahaha, kjempevoldelige! Spesielt sammenlignet med de to høyreekstreme terroraksjonene foretatt på norsk jord. 9
Drizzt Skrevet 20. juni 2020 Forfatter #6 Skrevet 20. juni 2020 (endret) 50 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Hahahaha, kjempevoldelige! Spesielt sammenlignet med de to høyreekstreme terroraksjonene foretatt på norsk jord. Så fint for deg at du synes det er greit å kaste alt mulig, også ting som politiet anser som farlige gjenstander, mot folk man er uenig med. Det sier mye om deg og det er ikke nødvendigvis mye bra. Det er ikke første gang raddisene som pynter seg med navnet ''antirasister'' viser sin voldelige side. Hvor mange høyreekstreme har vært voldelige mot hvor mange venstreekstreme? Forsvarer du venstreekstremismen bare fordi de tilhører sosialistsiden politisk sett? Uakseptabelt begge veier. Hvorfor kan de ikke opptre sivilisert og voksent og bare ignorere SIAN o.l.? Hvorfor må de alltid skape så mye rabalder og vold og gi dem så mye oppmerksomhet? Demonstrasjonene er så små at om ingen andre møter, snakker de kun til seg selv. Ved å lage så mye liv og røre, gjør de bare SIAN til et offer og gir dem mer oppmerksomhet enn strengt nødvendig. Husk at også SIAN kan påberope seg samme ytringsfrihet som alle andre. Det glemmer dere. Spørsmålet er om man skal vie dem noe som helst tid og oppmerksomhet. Det ''antirasistene'' gjorde i dag var å vise hele Norge at de mener at bare noen i Norge har ytringsfrihet og de man er uenig med skal ties ihjel. Kvalmende. Endret 20. juni 2020 av Drizzt 16
Drizzt Skrevet 20. juni 2020 Forfatter #7 Skrevet 20. juni 2020 (endret) Og denne delen her får meg til å le høyt: Virkelig? Da ''antirasistene'' demonstrerte i tusentall i Oslo for ikke så mange dager siden, hvor var hensynet til smittevern og sikkerhet da? 15 vs tusenvis. Klovner hele gjengen. ''Antirasistene''s demonstrasjoner og motdemonstrasjoner utgjør mye større risiko og smittefare enn de 5-15 stk fra SIAN. Og hvem skaper uroen? Jo, ''antirasistene'' også denne gangen. Bydelsutvalget i Søndre Nordstrand delte i forkant av SIAN-markeringen sin bekymring for smittevern og uro i forbindelse med den planlagte SIAN-markering på Mortensrud torg, og ba politiet ta en ny vurdering av sikkerheten på markeringen. Endret 20. juni 2020 av Drizzt 10
Apis Skrevet 20. juni 2020 #8 Skrevet 20. juni 2020 1 minutt siden, Drizzt skrev: Så fint for deg at du synes det er greit å kaste alt mulig, også ting som politiet anser som farlige gjenstander, mot folk man er uenig med. Det sier mye om deg og det er ikke nødvendigvis mye bra. Det er ikke første gang raddisene som pynter seg med navnet ''antirasister'' viser sin voldelige side. Hvor mange høyreekstreme har vært voldelige mot hvor mange venstreekstreme? Forsvarer du venstreekstremismen bare fordi de tilhører sosialistsiden politisk sett? Uakseptabelt begge veier. Hvorfor kan de ikke opptre sivilisert og voksent og bare ignorere SIAN o.l.? Hvorfor må de alltid skape så mye rabalder og vold og gi dem så mye oppmerksomhet? Demonstrasjonene er så små at om ingen andre møter, snakker de kun til seg selv. Ved å lage så mye liv og røre, gjør de bare SIAN til et offer og gir dem mer oppmerksomhet enn strengt nødvendig. Husk at også SIAN kan påberope seg samme ytringsfrihet som alle andre. Det glemmer dere. Spørsmålet er om man skal vie dem noe som helst tid og oppmerksomhet. Spørsmålet blir jo hvorfor TS oppretter en tråd på KG om SIAN når hun mener de får for mye oppmerksomhet? 5
Drizzt Skrevet 20. juni 2020 Forfatter #9 Skrevet 20. juni 2020 (endret) 19 minutter siden, Apis skrev: Spørsmålet blir jo hvorfor TS oppretter en tråd på KG om SIAN når hun mener de får for mye oppmerksomhet? Tråden handler om ''antirasistene'' som både tittel og HI viser tydelig. Uten ''antirasistene''s opptreden ville det neppe blitt registrert i media at 10 stk i snitt samlet seg et sted. Heh, nå leste jeg denne artikkelen det lenkes til i artikkelen fra HI. https://www.dagsavisen.no/oslo/ber-politiet-vurdere-sikkerheten-pa-ny-sian-markering-i-oslo-1.1729171 Det er forståelig at bydelsutvalget er bekymret for uro og sikkerhet når ''antirasistene'' har varslet motdemonstrasjoner. Tenk om ingen møtt for å vie dem oppmerksomhet? Tenk om folk bare ignorerte denne lille gruppen som står og prater? Nei, ''antirasistene'' tenker ikke så langt. Selvfølgelig vil SIAN provosere og skape reaksjon. Og selvfølgelig biter ''antirasistene'' på dette og gir dem akkurat det de vil samtidig som de selv fremstår som anti-ytringsfrihet og voldelige. Bl.a. her https://www.vgtv.no/video/147717/overfalt-politiet-i-sian-motdemonstrasjon og https://www.vgtv.no/video/56569/demonstranter-lagt-i-jern-etter-demonstrasjon-mot-sian Endret 20. juni 2020 av Drizzt 4
nord og ned Skrevet 20. juni 2020 #10 Skrevet 20. juni 2020 Rolness kan få sagt det. Da er det bare å gratulere tilreisende antirasistiske aktivister med vel utført innsats som nyttige idioter for en idiotisk muslimfiendtlig organisasjon, med nesten null oppslutning. Nå kan SIAN igjen framstå som offer. 7
malifika Skrevet 21. juni 2020 #11 Skrevet 21. juni 2020 Og derfor støtter jeg ingen slike bevegelser. Vær gang det skal være en demonstrasjon om noe fra antifa, Blitz, blm eller disse boikott Israel fri Palestina greiene så ender det opp med å bli vold eller herverk. Jeg syntes de står for mange gode saker men, når uskyldige blir utsatt for vold og ødeleggelser så er ikke målet forhelliget av middelet. Om det står BML på flagget ditt eller ISIS spiller ingen rolle, så lenge du skader andre for å få frem dine synspunkter så er du rett og slett en dritt sjæl uansett hva saken din må være. 9
nord og ned Skrevet 21. juni 2020 #12 Skrevet 21. juni 2020 1 time siden, malifika skrev: Og derfor støtter jeg ingen slike bevegelser. Vær gang det skal være en demonstrasjon om noe fra antifa, Blitz, blm eller disse boikott Israel fri Palestina greiene så ender det opp med å bli vold eller herverk. Det er den "gode" venstresiden som står for det meste av volden ved demonstrasjoner her i landet. https://www.nrk.no/norge/13-hendelser-pa-kort-tid_-venstreekstreme-angriper-ytre-hoyre-1.14315819 Politiets sikkerhetstjeneste (PST) har også sett økt aktivitet i deler av det venstreekstreme miljøet. I sin åpne trusselvurdering skriver PST at «enkelte venstreekstreme grupper anser vold som et effektivt virkemiddel for å få gjennomslag for egne politiske overbevisninger, men også som tilsvar på høyreekstreme markeringer». 6
Drizzt Skrevet 21. juni 2020 Forfatter #13 Skrevet 21. juni 2020 8 timer siden, nord og ned skrev: Rolness kan få sagt det. Da er det bare å gratulere tilreisende antirasistiske aktivister med vel utført innsats som nyttige idioter for en idiotisk muslimfiendtlig organisasjon, med nesten null oppslutning. Nå kan SIAN igjen framstå som offer. Spot on. Dessverre. Venstreekstremismen viser sin voldelige side hver gang. Det er masse videoopptak på bl.a. VGTV. 1
Klossmajor Skrevet 21. juni 2020 #14 Skrevet 21. juni 2020 15 timer siden, Katten.2.0 skrev: Hahahaha, kjempevoldelige! Spesielt sammenlignet med de to høyreekstreme terroraksjonene foretatt på norsk jord. Kommentaren din er tankefeil av typene avledende latterliggjøring og whataboutism. Sammenligningen din er irrelevant. 8
klondrik Skrevet 21. juni 2020 #15 Skrevet 21. juni 2020 15 timer siden, nord og ned skrev: Rolness kan få sagt det. Da er det bare å gratulere tilreisende antirasistiske aktivister med vel utført innsats som nyttige idioter for en idiotisk muslimfiendtlig organisasjon, med nesten null oppslutning. Nå kan SIAN igjen framstå som offer. Rolness sier mye fornuftig og jeg er helt enig med han her også, hvorfor i all verden gi denne idiotiske gjengen en mulighet til å blomstre når ingen bryr seg. Det er jo helt fantastisk å se Sian by opp til dans på Mortensrud av alle steder, med gopro-kamera montert på kroppen for å dokumentere noe han allerede på forhånd hadde bestilt. 4
Mari Y Skrevet 21. juni 2020 #16 Skrevet 21. juni 2020 (endret) Jeg er anti- rasist og jeg synes slike handlinger er direkte pinlig. Still opp, vend dem ryggen, vis motstand. Men for Guds skyld, ikke vær en idiot Endret 21. juni 2020 av Mari Y 4
Drizzt Skrevet 21. juni 2020 Forfatter #17 Skrevet 21. juni 2020 3 timer siden, Mari Y skrev: Jeg er anti- rasist og jeg synes slike handlinger er direkte pinlig. Still opp, vend dem ryggen, vis motstand. Men for Guds skyld, ikke vær en idiot For første gang er jeg enig med deg i noe. Det er nettopp det jeg mener er best å gjøre hvis man først skal møte opp for å vise motstand. Men for meg er det best å bare ignorere dem helt. 1
Klossmajor Skrevet 26. juni 2020 #18 Skrevet 26. juni 2020 (endret) I dag har 18 år gamle Amanda Anvar fått publisert et leserinnlegg i Aftenposten der hun forteller at hun var med på motdemonstrasjonen mot SIAN på Mortensrud. Man kan si så mangt om provokatørene i SIAN, men Anvars ubalanserte framstilling av hendelsen er slående. Ikke minst med tanke på bildet innlegget hennes er ledsaget av som viser SIANs frontfigur bombardert med egg og tomater, beskyttet av fem skjoldbærende politifolk foran seg. Bildets undertekst lyder da også "Organisasjonen Sian (Stopp islamiseringen av Norge) holdt appell på Mortensrud Torg i Oslo forrige lørdag. Sians medlemmer måtte ha politibeskyttelse fordi motdemonstranter kastet tomater og egg". Det er utrolig hvordan Anvar ikke evner se seg var bjelken i eget øye. I Anvars avsluttende avsnitt skriver hun at en debatt skal være saklig og konstruktiv, uten personangrep og fordommer. Hvordan kan det gjøres mulig når de 300 motdemonstrantene hun var del av støyer så godt de kan for å overdøve appellen før den i det hele tatt har startet? Motdemonstrantene gjorde seg jo selv skyldige i å bryte alle disse fire punktene Anvar lister opp at en debatt bør inneholde. Endret 26. juni 2020 av Klossmajor skrivefeil 1
Drizzt Skrevet 26. juni 2020 Forfatter #19 Skrevet 26. juni 2020 3 timer siden, Klossmajor skrev: I dag har 18 år gamle Amanda Anvar fått publisert et leserinnlegg i Aftenposten der hun forteller at hun var med på motdemonstrasjonen mot SIAN på Mortensrud. Man kan si så mangt om provokatørene i SIAN, men Anvars ubalanserte framstilling av hendelsen er slående. Ikke minst med tanke på bildet innlegget hennes er ledsaget av som viser SIANs frontfigur bombardert med egg og tomater, beskyttet av fem skjoldbærende politifolk foran seg. Bildets undertekst lyder da også "Organisasjonen Sian (Stopp islamiseringen av Norge) holdt appell på Mortensrud Torg i Oslo forrige lørdag. Sians medlemmer måtte ha politibeskyttelse fordi motdemonstranter kastet tomater og egg". Det er utrolig hvordan Anvar ikke evner se seg var bjelken i eget øye. I Anvars avsluttende avsnitt skriver hun at en debatt skal være saklig og konstruktiv, uten personangrep og fordommer. Hvordan kan det gjøres mulig når de 300 motdemonstrantene hun var del av støyer så godt de kan for å overdøve appellen før den i det hele tatt har startet? Motdemonstrantene gjorde seg jo selv skyldige i å bryte alle disse fire punktene Anvar lister opp at en debatt bør inneholde. De har glemt at ytringsfriheten og retten til demonstrasjoner gjelder også de man er uenig med. Komisk at hun skriver om respekt når de selv ikke viser respekt for motparten, men forventer å bli respektert på sin side. Når unge kaller kritikk mot islam for rasisme, så vet man at man har med folk som ikke har peiling på hva rasisme og islam er å gjøre. 3
Lodifor Skrevet 26. juni 2020 #20 Skrevet 26. juni 2020 Den enkleste måten å skille klinten fra hveten er å se på om budskapet er fredelig eller voldelige. Er det voldelig så vet man hvilke nivå budskapet ligger på. De som har noe bra å komme med, vil alltid formidle et budskap på en fredelig måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå