Gå til innhold

Innreiseforbud og karanteneregler - forskning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som kan vise til forskning på at stenging av grenser for å forhindre smitte faktisk har en effekt? Smitten har utbredt seg ulikt mellom ulike land uavhengig av om grensene var stengt eller ikke, så slike tall er ikke godkjent, det må være forskning som viser omfattende forhold rundt selve grensestengingen. 

Anonymkode: eb2b6...562

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor blir det av de så ellers aktive profetene her nå da? 

AnonymBruker
Skrevet

Pr i dag gir det mening med stengte grenser til Sverige, Danmark, Nederland, Belgia, Polen, Romania, Bulgaria, Spania, Portugal og Storbritannia. Fordi disse landene har flere smittede pr. 100.000 mennesker enn det Norge har.

Men Danmark har mer smitte enn Tyskland og Frankrike. Hvorfor regjeringen har åpnet for reiser til Danmark, men ikke til Frankrike gir ingen mening....

Lurer om om myndighetene ønsker at vi skal miste respekten for reglene de setter?

20200619-Karte_Europa.jpg

Anonymkode: f57cc...9cb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pr i dag gir det mening med stengte grenser til Sverige, Danmark, Nederland, Belgia, Polen, Romania, Bulgaria, Spania, Portugal og Storbritannia. Fordi disse landene har flere smittede pr. 100.000 mennesker enn det Norge har.

Men Danmark har mer smitte enn Tyskland og Frankrike. Hvorfor regjeringen har åpnet for reiser til Danmark, men ikke til Frankrike gir ingen mening....

Lurer om om myndighetene ønsker at vi skal miste respekten for reglene de setter?

20200619-Karte_Europa.jpg

Anonymkode: f57cc...9cb

Jeg har mistet min respekt for reglene iallefall. Jeg følger reglene, men har fått et apatisk forhold til dem og synes hele greia bare er tull. Ikke fordi jeg ikke vil bidra til dugnaden, men fordi reglene ikke har noen konsistens. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mistet min respekt for reglene iallefall. Jeg følger reglene, men har fått et apatisk forhold til dem og synes hele greia bare er tull. Ikke fordi jeg ikke vil bidra til dugnaden, men fordi reglene ikke har noen konsistens. 

Enig, det er ingen logikk i reglene og da mister jeg respekten. Men følger de likevel fordi jeg er er en svært lovlydig person. Men det overrasker meg veldig at det ikke kommer flere protester fra opposisjonspartiene og andre høytstående personer. Hjelper lite om lille meg står og skriker at jeg syne det er noe forbanna tull de driver med..

Anonymkode: 8fede...1ac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig, det er ingen logikk i reglene og da mister jeg respekten. Men følger de likevel fordi jeg er er en svært lovlydig person. Men det overrasker meg veldig at det ikke kommer flere protester fra opposisjonspartiene og andre høytstående personer. Hjelper lite om lille meg står og skriker at jeg syne det er noe forbanna tull de driver med..

Anonymkode: 8fede...1ac

Helt enig med deg der. Virker som mange av tiltakene er satt inn for å "synliggjøre" at de er strenge og skal slå ned korona, heller enn at de er godt faglig begrunnet og med god konsistens. Siv Jensen har vel forlanget en ny gjennomgang av tiltakene, forventer at de tar en real gjennomgang av absolutt alt nå til uken.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Frankrike har bare hatt stabil smitte i 2-3 uker og åpner uansett ikke før 1. juli. Tyskland har hatt flere lokale utbrudd de siste dagene. Hastverk med åpne grensene kan straffe seg like mye som sløvheten med å stenge dem gjorde i vinter.

Anonymkode: bafd2...957

AnonymBruker
Skrevet

Da ikke UD at de fraråder reiser?? Likevel skal alle til Danmark likevel. Hva er poenget? I legoland må det forhåndsbestilles, lalandia vannparker er stengt ut august. Slutt å reis!

Anonymkode: 95675...a0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

For du vet så mye bedre. Nei, du er bare sur fordi du nektes privilegiene du er vant til å ha. Dette er sannheten om de som er sure, fordi de ikke får reise.

Anonymkode: a6dd2...1fd

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her som kan vise til forskning på at stenging av grenser for å forhindre smitte faktisk har en effekt? Smitten har utbredt seg ulikt mellom ulike land uavhengig av om grensene var stengt eller ikke, så slike tall er ikke godkjent, det må være forskning som viser omfattende forhold rundt selve grensestengingen. 

nå har vi vel ikke hatt en pandemi av dette omfanget og med grensestenging på denne måten, så det er jo ikke så enkelt å forske på noe som ikke har vært. Det andre er at grensestenging har vært en del av en større pakke med tiltak, så det er vel ikke så lett å vite hva som har virket og hva som ikke har virket. Men det var en periode i vår da det var mye smitte over alt da det virket vilkårlig med grensestengingen. Men akkurat nå, når vi har lite smitte og naboen har mye, så er det jo ren logikk at det kan ha noe for seg.

Anonymkode: 0a3a4...32e

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig har grensestenging en effekt. Det var fri flyt av mennekser gjennom åpne grenser som bidro til at viruset spredte seg så fort. Selv om man drar til et land med lite smitte, så må man gjennom flyplasser og være i nærkontakt med andre reisende fra land med mye smitte.

Anonymkode: 04a9f...142

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

For du vet så mye bedre. Nei, du er bare sur fordi du nektes privilegiene du er vant til å ha. Dette er sannheten om de som er sure, fordi de ikke får reise.

Anonymkode: a6dd2...1fd

Tro hva du vil, men du vet ikke hva du snakker om.

• Liker 1
  • Opprett ny...