Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en MA som endte med utskrapning. Tok blodprøve hos legen som viste hcg på 107, og lh på 11.4. Fsh 5.8.

Ble noe forvirret over dette, legen mente at disse skulle vært annerledes? 

Anonymkode: 97fd5...b96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor spør du ikke legen din om dette? Da får du best svar :) 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Hvorfor spør du ikke legen din om dette? Da får du best svar :) 

Vel jeg gjorde jo det og han sa at han mente det var rart? Eller leste du ikke innlegget? 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel jeg gjorde jo det og han sa at han mente det var rart? Eller leste du ikke innlegget? 

Da må du jo spørre hva han mener med rart. Ikke komme hit og forvente at folk skal vite svaret. 

Anonymkode: c5e60...a39

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Når ble blodprøvene tatt? 

Anonymkode: 18658...113

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når ble blodprøvene tatt? 

De ble tatt 10 dager etter utskraping. 

Jeg spurte legen som mente verdiene på lh og fsh skulle vært lavere, så han henviste meg til gyn, hvor jeg ikke har fått time enda. 

Derfor spurte jeg her inne, fordi jeg ikke forstår det og ikke har en time hos gyn enda. Har tatt nye blodprøver som jeg får svar på på mandag. 

Forventet ikke at folk her inne skulle ha et svar eller vite, men kanskje noen opplevd noe lignende. Sorry. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De ble tatt 10 dager etter utskraping. 

Jeg spurte legen som mente verdiene på lh og fsh skulle vært lavere, så han henviste meg til gyn, hvor jeg ikke har fått time enda. 

Derfor spurte jeg her inne, fordi jeg ikke forstår det og ikke har en time hos gyn enda. Har tatt nye blodprøver som jeg får svar på på mandag. 

Forventet ikke at folk her inne skulle ha et svar eller vite, men kanskje noen opplevd noe lignende. Sorry. 

Du trenger ikke beklage ovenfor meg :) Vil tro at verdiene vil kunne være påvirket av at du har vært gravid, har abortert og at du fortsatt har HCG i blodet. I utganspunktet skal de være lavere under graviditet, er vel derfor legen stusser. Men hvorfor tok legen disse prøvene? (Ikke HCG, men skjønner ikke hvorfor han tok lh og fsh)

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke beklage ovenfor meg :) Vil tro at verdiene vil kunne være påvirket av at du har vært gravid, har abortert og at du fortsatt har HCG i blodet. I utganspunktet skal de være lavere under graviditet, er vel derfor legen stusser. Men hvorfor tok legen disse prøvene? (Ikke HCG, men skjønner ikke hvorfor han tok lh og fsh)

Ah, det er fordi jeg har pcos og går gjennom letrozole. Så da tok han bare alle hormoner samtidig. Er ikke på letrozole nå altså! 

Lh skal ligge på under 1.5 hos ikke-gravide, og det var dette som gjorde at han stusset selv om hcg var synkende 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ah, det er fordi jeg har pcos og går gjennom letrozole. Så da tok han bare alle hormoner samtidig. Er ikke på letrozole nå altså! 

Lh skal ligge på under 1.5 hos ikke-gravide, og det var dette som gjorde at han stusset selv om hcg var synkende 

Men så lenge hcg er over 5 er du per definisjon gravid, så frem til da kan kanskje lh verdien være forhøyet? 🤔 Jeg vet du har hatt utskrapning og ikke er gravid, men du har ennå hcg i kroppen :)

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Neutral90 skrev:

Men så lenge hcg er over 5 er du per definisjon gravid, så frem til da kan kanskje lh verdien være forhøyet? 🤔 Jeg vet du har hatt utskrapning og ikke er gravid, men du har ennå hcg i kroppen :)

Nei lh skal være under 1.5 så lenge hcg er tilstede. Det er derfor legen også undret. Sto notat vedsiden av fra furst også

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lh er syklusavhengig hos ikke-gravide, så verdien forandrer seg ut fra hvor en er i syklus. Så vet ikke helt hvor du får tallet 1,5 fra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...