AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #1 Skrevet 20. juni 2020 Jeg tenker at når leger mener dette, ligger det noe i at media skaper et hysteri og politikere gjør politiske valg som ikke nødvendigvis er fundert i smittevernfaglige vurderinger. Eller er det noen her som kan vise til forskning på at stenging av grenser for å forhindre smitte faktisk har en effekt? Smitten har utbredt seg ulikt mellom ulike land uavhengig av om grensene var stengt eller ikke, så slike tall er ikke godkjent, det må være forskning som viser omfattende forhold rundt selve grensestengingen. Anonymkode: 5b498...d7d 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #2 Skrevet 20. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at når leger mener dette, ligger det noe i at media skaper et hysteri og politikere gjør politiske valg som ikke nødvendigvis er fundert i smittevernfaglige vurderinger. Legen din. En lege. Ikke leger. Anonymkode: c7b88...351 33
Gidavmeg Skrevet 20. juni 2020 #3 Skrevet 20. juni 2020 Leger er ikke en homogengruppe med samme meninger da. 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #4 Skrevet 20. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Legen din. En lege. Ikke leger. Anonymkode: c7b88...351 Hn sa at det er enighet i fagfeltet, så jo. Anonymkode: 5b498...d7d 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #5 Skrevet 20. juni 2020 Akkurat nå, Gidavmeg skrev: Leger er ikke en homogengruppe med samme meninger da. La oss nå forholde oss til at legen min sa at det er flere leger som mener dette. Ikke heng dere noe mer opp i overskriften. Anonymkode: 5b498...d7d 2
Gidavmeg Skrevet 20. juni 2020 #6 Skrevet 20. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: La oss nå forholde oss til at legen min sa at det er flere leger som mener dette. Ikke heng dere noe mer opp i overskriften. Anonymkode: 5b498...d7d Ja, og igjen. Mange mener mye, også leger. 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #7 Skrevet 20. juni 2020 1 minutt siden, Gidavmeg skrev: Ja, og igjen. Mange mener mye, også leger. Svar heller på HI du Anonymkode: 5b498...d7d 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #8 Skrevet 20. juni 2020 Legen min mener at Hitler hadde rett, og at rasehygiene er viktig. Er det riktig da? Anonymkode: 81c81...798 11
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #9 Skrevet 20. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Legen min mener at Hitler hadde rett, og at rasehygiene er viktig. Er det riktig da? Anonymkode: 81c81...798 Får opprette ny tråd da siden ingen gidder å svare på det det spørres om. Anonymkode: 5b498...d7d 2
Gidavmeg Skrevet 20. juni 2020 #10 Skrevet 20. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Svar heller på HI du Anonymkode: 5b498...d7d Jeg har svart på hi, du svarte meg og jeg svarer deg. Hvor mange ganger vil du at jeg skal svare hi? Det er mye mulig legen din har rett, men at han mener noe er ikke et argument i seg selv 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #11 Skrevet 20. juni 2020 Akkurat nå, Gidavmeg skrev: Jeg har svart på hi, du svarte meg og jeg svarer deg. Hvor mange ganger vil du at jeg skal svare hi? Det er mye mulig legen din har rett, men at han mener noe er ikke et argument i seg selv Nei det har du ikke. Hvor har du isåfall svart på dette: 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: er det noen her som kan vise til forskning på at stenging av grenser for å forhindre smitte faktisk har en effekt? Smitten har utbredt seg ulikt mellom ulike land uavhengig av om grensene var stengt eller ikke, så slike tall er ikke godkjent, det må være forskning som viser omfattende forhold rundt selve grensestengingen. Anonymkode: 5b498...d7d 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #12 Skrevet 20. juni 2020 Det er dessverre ikke slik verden fungerer. Bare fordi én person mener noe, så blir ikke det automatisk rett. Uavhengig av fagfelt og kunnskap. Du får jo svar på det du sier, og du påstår at én lege er det samme som flere leger. Anonymkode: 4fbcd...4d1 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #13 Skrevet 20. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei det har du ikke. Hvor har du isåfall svart på dette: Anonymkode: 5b498...d7d Viruset er så ferskt at vi ikke vet enda.. Du forventer for mye sv vitenskapen om du vil ha forskning allerede nå. Anonymkode: 0dd62...9ed 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #14 Skrevet 20. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er dessverre ikke slik verden fungerer. Bare fordi én person mener noe, så blir ikke det automatisk rett. Uavhengig av fagfelt og kunnskap. Du får jo svar på det du sier, og du påstår at én lege er det samme som flere leger. Anonymkode: 4fbcd...4d1 Igjen. Hvor mener du at noen har svart på dette?: 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: er det noen her som kan vise til forskning på at stenging av grenser for å forhindre smitte faktisk har en effekt? Smitten har utbredt seg ulikt mellom ulike land uavhengig av om grensene var stengt eller ikke, så slike tall er ikke godkjent, det må være forskning som viser omfattende forhold rundt selve grensestengingen. Anonymkode: 5b498...d7d 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #15 Skrevet 20. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Viruset er så ferskt at vi ikke vet enda.. Du forventer for mye sv vitenskapen om du vil ha forskning allerede nå. Anonymkode: 0dd62...9ed Nettopp derfor kan de ikke begrunne stengingen smittevernfaglig, det er rent politisk. Anonymkode: 5b498...d7d 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #16 Skrevet 20. juni 2020 Det er fordi de ikke synes det gjør så mye at sykdommen sprer seg. FHI mente at grensene ikke skulle vært stengt da de ble det. De mente også at myndighetene ikke skulle slått ned viruset, og i stedet bare bremset spredningen litt. Kort sagt det de har gjort i Sverige. Anonymkode: e1690...b5d
Gjest Lasox Skrevet 20. juni 2020 #17 Skrevet 20. juni 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at når leger mener dette, ligger det noe i at media skaper et hysteri og politikere gjør politiske valg som ikke nødvendigvis er fundert i smittevernfaglige vurderinger. Eller er det noen her som kan vise til forskning på at stenging av grenser for å forhindre smitte faktisk har en effekt? Smitten har utbredt seg ulikt mellom ulike land uavhengig av om grensene var stengt eller ikke, så slike tall er ikke godkjent, det må være forskning som viser omfattende forhold rundt selve grensestengingen. Anonymkode: 5b498...d7d Vel husk at det er bare dobbelt så mange svensker som nordmenn, men dem har x20 ganger flere dødsfall enn i Norge. Det er helt riktig av Norge å holde det "stengt" til Sverige. Risikoen for smitte i Sverige er betydelig mye høyere.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #18 Skrevet 20. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er fordi de ikke synes det gjør så mye at sykdommen sprer seg. FHI mente at grensene ikke skulle vært stengt da de ble det. De mente også at myndighetene ikke skulle slått ned viruset, og i stedet bare bremset spredningen litt. Kort sagt det de har gjort i Sverige. Anonymkode: e1690...b5d Nemlig. Mye politikk som ligger bak, ser det ut til. I Sverige er det jo helsemyndighetene som har bestemt, og de gjorde det FHI i Norge anbefalte. Anonymkode: 5b498...d7d
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #19 Skrevet 20. juni 2020 Akkurat nå, Lasox skrev: Vel husk at det er bare dobbelt så mange svensker som nordmenn, men dem har x20 ganger flere dødsfall enn i Norge. Det er helt riktig av Norge å holde det "stengt" til Sverige. Risikoen for smitte i Sverige er betydelig mye høyere. De har sagt selv at de ikke klarte å beskytte risikogruppene sine. Det var det som ble feil der. Hadde de klart det så hadde ikke det vært så mange som døde der. Pluss at de teller antall som dør MED korona i Sverige, her teller vi bare hvem som dør AV. Dette har jo ikke noe med grenser å gjøre. Anonymkode: 5b498...d7d 2
Gjest Lasox Skrevet 20. juni 2020 #20 Skrevet 20. juni 2020 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De har sagt selv at de ikke klarte å beskytte risikogruppene sine. Det var det som ble feil der. Hadde de klart det så hadde ikke det vært så mange som døde der. Pluss at de teller antall som dør MED korona i Sverige, her teller vi bare hvem som dør AV. Dette har jo ikke noe med grenser å gjøre. Anonymkode: 5b498...d7d Kilde? Isåfall er det urovekkende om dem manipulerer tallene slik som dem forsøker å gjøre med arbeidsløsheten. Endret 20. juni 2020 av Lasox
Anbefalte innlegg