Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag skulle jeg begynne på jobb klokken 10, men forsov meg gjennom 22 alarmer på 2 forskjellige alarm apper på telefonen og en på Google Home. Våknet i panikk klokken 12 til 10 ubesvarte anrop. Har hatt problemer med å våkne siden jeg var liten og sovner veldig tungt. Har så dårlig samvittighet og det eneste jeg har gjort siden jeg våknet er å gråte. Sjefen er ganske sur, som jeg jo selvfølgelig forstår. Er det flere som har opplevd lignende som har tips til hvordan dette skal slutte å skje? Hvordan skal jeg gjøre at sjefen min som før likte og respekterte meg, begynner å like meg igjen?....

Anonymkode: 1a18c...50e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I dag skulle jeg begynne på jobb klokken 10, men forsov meg gjennom 22 alarmer på 2 forskjellige alarm apper på telefonen og en på Google Home. Våknet i panikk klokken 12 til 10 ubesvarte anrop. Har hatt problemer med å våkne siden jeg var liten og sovner veldig tungt. Har så dårlig samvittighet og det eneste jeg har gjort siden jeg våknet er å gråte. Sjefen er ganske sur, som jeg jo selvfølgelig forstår. Er det flere som har opplevd lignende som har tips til hvordan dette skal slutte å skje? Hvordan skal jeg gjøre at sjefen min som før likte og respekterte meg, begynner å like meg igjen?....

Anonymkode: 1a18c...50e

Skjønner godt at det er kjipt, aldri noe gøy å forsove seg. Det eneste du kan gjøre er å gjøre en veldig god innsats på jobb, og begynne å legge deg tidligere. 

Anonymkode: b0ace...a81

AnonymBruker
Skrevet

Du må legge alarmen et sted stykke unna, slik at du må fysisk opp for å stoppe den. Og bytte til en annen lyd. En du ikke er vant med, som er ubehagelig å sove til. 

Anonymkode: a98b3...20b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

og begynne å legge deg tidligere. 

Dette. Det er helt utrolig at voksne mennesker ikke klare å lage seg tidlig nok slik at de klarer å stå opp for å gå på jobb. 

Anonymkode: df547...dc9

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan anbefale å kjøpe vekkerklokke på Clas Ohlson som bråker mye. Spør de som jobber der hvilken som bråker mest, de pleier også å ha de utstilt sånn at man kan teste. Så følger du rådet til den over her om å sette vekkerklokken et stykke unna, men sånn at du fortsatt hører den godt, men må stå opp. Og når du hører den første gang MÅ du tvinge deg opp, uansett hvor trøtt du er. Har hatt samme problemet selv. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror den sjefen din tilgir deg og fortsetter å like og respektere deg, hvis det her var første og siste gangen du forsov deg sånn. Til neste gang er det vel lurt å våkne og legge deg til samme tid, og pass på å få nok søvn. Hvis det her skjer veldig ofte til tråss for at du legger deg tidelig og får nok søvn hadde jeg dratt til fastlegen for råd.

• Liker 2
Skrevet

Møte opp presis. Er avdelingsleder, og har selv stått gang på gang alene på jobb fordi ansatte ikke har møtt til avtalt tid. Det kan skje den beste å forsove seg, men om det er gjentakende blir det et problem. Den ansatte som aldri klarte å møte til oppstart, men alltid var to timer for sen, ble kortvarig ansatt hos meg. 

Kan det være at du legger deg for sent? Sjekk ut alarmer som vibrerer, om det kanskje kan hjelpe? Jeg bytter lyd på min alarm ofte for å ikke sove gjennom den. Eller finn alarm som lager skikkelig høy lyd. Og da mener jeg HØY. 

Tørr jeg tippe du kanskje er relativt ung? Allier deg med foreldre, om de kanskje kan vekke deg? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var så krapyl at jeg bosatte meg hos mamma noen uker. Der var det ikke rom for forsovelse. Der ble jeg også jaget i seng til fornuftig tid.

Anonymkode: 829be...a49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette. Det er helt utrolig at voksne mennesker ikke klare å lage seg tidlig nok slik at de klarer å stå opp for å gå på jobb. 

Poenget mitt var ikke å rette pekefinger mot TS, jeg har hatt samme problem selv langt opp i voksen alder. Man må bare finne sin egen rutine og der tar litt tid for noen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mulig du våkner av deg selv etter åtte timer, men jeg kan feks sove i 12 timer før jeg våkner av meg selv. Problemet da er at jeg ikke får sove tidlig nok på kvelden, slik at det alltid vil forskyve seg. Derfor er jeg og mange andre avhengig av en vekkerklokke for å våkne tidsnok. Det er ikke bare å legge seg tidlig.

Anonymkode: b9034...a2c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

det*

AnonymBruker
Skrevet

Mulig du våkner av deg selv etter åtte timer, men jeg kan feks sove i 12 timer før jeg våkner av meg selv. Problemet da er at jeg ikke får sove tidlig nok på kvelden, slik at det alltid vil forskyve seg. Derfor er jeg og mange andre avhengig av en vekkerklokke for å våkne tidsnok. Det er ikke bare å legge seg tidlig.

Det er lettere å våkne i tide hvis man har lagt seg tidlig nok. Grunnen til at det forskyver seg er jo som du sier at man har sovet for lenge. Ikke være for lenge oppe, og ikke sove for lenge. Det er tingen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er lettere å våkne i tide hvis man har lagt seg tidlig nok. Grunnen til at det forskyver seg er jo som du sier at man har sovet for lenge. Ikke være for lenge oppe, og ikke sove for lenge. Det er tingen. 

Poenget er fortsatt at det ikke hjelper å legge seg tidligere fordi man uansett er avhengig av vekkerklokken for å våkne.

AnonymBruker
Skrevet

Poenget er fortsatt at det ikke hjelper å legge seg tidligere fordi man uansett er avhengig av vekkerklokken for å våkne.

Jo, det hjelper. Både ha vekkerklokke OG legge seg tidligere. Det er ikke rart at man sover over vekkerklokka hvis man har lagt seg for seint og har forskjøvet døgnrytme.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du rett og slett ikke klarer å våkne av vanlige alarmer selv om du får tilstrekkelig søvn må du faktisk oppsøke lege. Det er ikke normalt, og vil garantert ha en innvirkning på både arbeids- og familieliv. Viktig at du får ordnet opp i dette hvis det er slik at du har gjort alt for å tilrettelegge for god søvnhygiene. 

Anonymkode: 8068f...5ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg ei bedre vekkeklokke og gjør noe med døgnrytmen.

Anonymkode: 05a28...def

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du rett og slett ikke klarer å våkne av vanlige alarmer selv om du får tilstrekkelig søvn må du faktisk oppsøke lege. Det er ikke normalt, og vil garantert ha en innvirkning på både arbeids- og familieliv. Viktig at du får ordnet opp i dette hvis det er slik at du har gjort alt for å tilrettelegge for god søvnhygiene. 

Anonymkode: 8068f...5ee

Ja, enig i at TS må oppsøke hjelp hvis hen har gjort det andre som er nevnt her. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan sove over 100 alarmer, enda jeg har fått nok søvn, lagt meg tidlig nok. Prøvd meg på forskjellige timer med søvn. You name it, prøvd ganske mye. Nå på sommeren er det helt ekstremt pga allergien ved siden av. 

Jeg er ikke i jobb for tiden. Så slipper heldigvis dette problemet. Men anbefaler deg og reise til lege og få bukt med problemet. Han kan finne ut av hva du har prøvd burde prøve, og om evt sove medisin er det du trenger. Selvom du sover masse, kan det være F.eks at du ikke får noe dyp søvn, og er like trøtt for det om, kanskje du er deprimert? Rett og slett la en lege finne ut av det, da kan han kanskje sende med deg et skriv også om at dere holder på og finne ut av det. Så ser arbeidsgiver at det er et pågående problem dere skal få orden i. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fy! Jeg våkner alltid mellom 5 og 6.30, å ikke klare å komme seg på jobb til kl. 10?! Ungdommen nå til dags!

Anonymkode: dde6d...5b6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...