AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #1 Skrevet 20. juni 2020 Jeg har nå gått ned 6kg, og kaster opp hver kveld, er så kvalm gjennom hele dagen at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, men klarer som regel å la være å spy frem til kvelden kommer, kvalmen øker fra rundt 18/19 tiden og til slutt må det opp. Prøver derfor å spise «middag» rundt 3-4 så jeg beholder noe av det i allefall. Men problemet er at ingenting frister lenger, og klarer ikke presse i meg noe, for etter å ha kastet d opp engang takler jeg ikke tanken på det igjen. Kjøtt er utelukket, og det er også alt som er sterkt/kan gjøre vondt når det kommer opp igjen. Har derfor det siste levd på jorbær, pomfri fra burgerking, og en type youghurt, men blir mett med engang og kvalm. Klarer ikke lenger brus/juice heller, så går i vann med smak fra imsdal, så får ikke noe kalorier/næring der heller.Noen tips til noe jeg kan prøve å få i meg som ikke er grøt/suppe osv, det går ikke. Er i uke 11+ og blir skremt av vekten som bare går nedover. Anonymkode: e2714...c2d
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #2 Skrevet 20. juni 2020 Jeg levde på yoghurt naturell fordi det luktet lite og ikke var så ille når det kom opp igjen. Jeg brukte også litt næringsdrikker fra apoteket, siden det er konsentrert næring. Men det kjennes virkelig ikke ut som de er laget for folk som er kvalme, de smakte sterkt og fælt. Ellers anbefaler jeg å kontakte legen om du ikke har gjort det. Det finnes kvalmestillende som kan hjelpe noe. Det er oftest ikke noen mirakelkur, men det kan være litt hjelp. Jeg fikk også beskjed om å bare spise det jeg klarte og ikke bekymre meg for næringsinnhold før senere i svangerskapet. Fra 3. trimester fikk jeg i meg litt mer variert, selv om det fortsatt var noe styr. Masse god bedring! Anonymkode: 46aa8...a93
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #3 Skrevet 20. juni 2020 Jeg spiste tørre kjeks med ost og eple. Til morgen, middag og kvelds... det var bare noe med friskheten fra eple som hjalp. Og lite og ofte, to-tre kjeks hver 1,5-2 timer var det som funket for meg. Og hjemmekontor:) lå i senga nesten hele dagen, men fikk til å jobbe på computeren. Anonymkode: 0314a...3c0
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #4 Skrevet 20. juni 2020 Jeg levde på sjokolademelk. Mildt å drikke, og mildt å kaste opp. Og gir blodsukker samt noe annen næring. Barnet får det det trenger, det er kun din kropp som tæres. Anonymkode: 958e1...da7
Apen Skrevet 20. juni 2020 #5 Skrevet 20. juni 2020 Klem!!! Trodde jeg skulle dø når det stod i, og var helt på felgen selv. Spis akkurat det som frister deg når det frister så lenge det ikke skader baby. Kostholdet tar du igjen når formen er bedre. Husk å ta vitaminene som er anbefalt(folat og jod! Og helst omega 3 kapsler). For min del ble jeg bedre av å få intravnøs næring. Jeg var ikke veldig dehydrert ved første behandling(det ble dog verre etterhvert), fikk bare en liter i første omgang, men den literen hjalp overraskende mye. Å få i seg lite næring gjør at kroppen blir sliten i tillegg til kvalmen, og da orker man igjen mindre mat og alt blir en negativ sirkel. Lykke til, det går over selv om det ikke føles slik nå❤️
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #6 Skrevet 20. juni 2020 Bixit med gulost gikk ned her Anonymkode: 6d038...413
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #7 Skrevet 20. juni 2020 Ingefær hjelper mot kvalme. Har du prøvd ingefær-te? Rasp fersk ingefær i kokende vann. Kan drikkes sånn eller tilsettes honning eller sitron Anonymkode: ff060...2c0
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #8 Skrevet 20. juni 2020 Som noen skriver over, dra til legen og skaff deg kvalmestillende! Jeg prøvde to forskjellige typer, den siste ga meg "livet tilbake"! Helt magisk da det slapp 🙏 Anonymkode: b4f2c...085
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #9 Skrevet 20. juni 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nå gått ned 6kg, og kaster opp hver kveld, er så kvalm gjennom hele dagen at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, men klarer som regel å la være å spy frem til kvelden kommer, kvalmen øker fra rundt 18/19 tiden og til slutt må det opp. Prøver derfor å spise «middag» rundt 3-4 så jeg beholder noe av det i allefall. Men problemet er at ingenting frister lenger, og klarer ikke presse i meg noe, for etter å ha kastet d opp engang takler jeg ikke tanken på det igjen. Kjøtt er utelukket, og det er også alt som er sterkt/kan gjøre vondt når det kommer opp igjen. Har derfor det siste levd på jorbær, pomfri fra burgerking, og en type youghurt, men blir mett med engang og kvalm. Klarer ikke lenger brus/juice heller, så går i vann med smak fra imsdal, så får ikke noe kalorier/næring der heller.Noen tips til noe jeg kan prøve å få i meg som ikke er grøt/suppe osv, det går ikke. Er i uke 11+ og blir skremt av vekten som bare går nedover. Anonymkode: e2714...c2d For meg så måtte jeg ha noe som ga nok fuktighet i munnen. Gjerne også friske smaker. Brus og juice var for søtt, så tynt blandet saft gikk greit. Smoothie med skogsbær gikk greit, gule epler, jordbær (kun fra rema.) Anonymkode: 0b32f...3a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå