AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #21 Skrevet 21. juni 2020 Det er bare umoralsk. Anonymkode: 1b549...c54 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #22 Skrevet 21. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare umoralsk. Anonymkode: 1b549...c54 Det er umoralsk å begrense en befolknings frihet på grunn av noe som ikke er farlig for 99% av oss. Anonymkode: 02fea...a55 3
missmcbeal Skrevet 21. juni 2020 #23 Skrevet 21. juni 2020 Ja, gjør for all del det som gagner deg best. Drit i alle andre. Spesielt reiselivsbedriftene som holder av 6 rom til deg, og som risikerer å sitte igjen med 4 rom de ikke får solgt fordi folk er så bedritne at de avbestiller samme dag bare for å ha et papir for å komme seg inn i Danmark. 7
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #24 Skrevet 21. juni 2020 2 minutter siden, missmcbeal skrev: Ja, gjør for all del det som gagner deg best. Drit i alle andre. Spesielt reiselivsbedriftene som holder av 6 rom til deg, og som risikerer å sitte igjen med 4 rom de ikke får solgt fordi folk er så bedritne at de avbestiller samme dag bare for å ha et papir for å komme seg inn i Danmark. Det er regjeringen i Danmark som har innført en veldig dum regel uten å tenke på konsekvensene. Hoteller der har bedt regjeringen fjerne regelen. Anonymkode: 02fea...a55 1
missmcbeal Skrevet 21. juni 2020 #25 Skrevet 21. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er regjeringen i Danmark som har innført en veldig dum regel uten å tenke på konsekvensene. Hoteller der har bedt regjeringen fjerne regelen. Anonymkode: 02fea...a55 Men enn så lenge regelen er som den er, så får man forholde seg til den . Å drive å omgås regelverket bare fordi man ikke er enig og mener er regjeringen har innført en dum regel, blir bare teit. Det hjelper ikke reiselivsbedriftene overhodet. For meg høres det egentlig bare ut som at det er for lett å omgås regelverket. 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #26 Skrevet 21. juni 2020 Helt sykt at folk reiser. UD fraråder til 20.august. Min idioteks vil også til Danmark. Jeg nekter at han skal ta med barna. Jeg har faen meg ikke sittet alene i 4 mnd på dugnad for at idioter reiser ut av landet og sprer smitten rundt!! Jeg blir rasende forbannet over DERE egoister som ikke klarer å holde dere i eget land 1 fuckens sommer! Skam dere!!! Anonymkode: 39b7c...65d 2
Anzii Skrevet 21. juni 2020 #27 Skrevet 21. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Helt sykt at folk reiser. UD fraråder til 20.august. Min idioteks vil også til Danmark. Jeg nekter at han skal ta med barna. Jeg har faen meg ikke sittet alene i 4 mnd på dugnad for at idioter reiser ut av landet og sprer smitten rundt!! Jeg blir rasende forbannet over DERE egoister som ikke klarer å holde dere i eget land 1 fuckens sommer! Skam dere!!! Anonymkode: 39b7c...65d Hva er det egentlig du tror? At så fort man krysser en landegrense så blir man full av virus? Du vet at danskene også har lov til å komme til Norge? Jeg har ingen dårlig samvittighet for at jeg skal til Danmark. Jeg skal dog bo på en øde hytte med familien min i en uke. Så klart må vi på butikken et par dager, og også på stranda - men da gjelder samme smittevernshensyn som hjemme. Jeg tror ikke det er noe større risiko å være i Danmark enn i Norge akkurat nå. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #28 Skrevet 21. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt sykt at folk reiser. UD fraråder til 20.august. Min idioteks vil også til Danmark. Jeg nekter at han skal ta med barna. Jeg har faen meg ikke sittet alene i 4 mnd på dugnad for at idioter reiser ut av landet og sprer smitten rundt!! Jeg blir rasende forbannet over DERE egoister som ikke klarer å holde dere i eget land 1 fuckens sommer! Skam dere!!! Anonymkode: 39b7c...65d UD fraråder ikke reiser til Danmark. Fra 15. juni kan nordmenn og dansker fritt feriere i hverandres land. Og dugnaden med stengte skoler osv var bare tull. Smitten har bare gått ned uansett hvor mye som har blitt åpnet opp. Anonymkode: 02fea...a55 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #29 Skrevet 21. juni 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: UD fraråder ikke reiser til Danmark. Fra 15. juni kan nordmenn og dansker fritt feriere i hverandres land. Og dugnaden med stengte skoler osv var bare tull. Smitten har bare gått ned uansett hvor mye som har blitt åpnet opp. Anonymkode: 02fea...a55 Når man ikke vet hvordan man skal angripe et virus i fritt omløp er vel elimineringsmetoden kanskje den beste. Da vet man i hvertfall det. Men når folk gjør seg til eksperter og leser seg blind på all mulig svada og skal synse så mye selv, må man regne mye kvakksalveri. Hva du og jeg måtte mene om stengte skoler betyr så lite, det viktigste er at nå er dette prøvd. Anonymkode: ba30f...576
Fredelig Skrevet 21. juni 2020 #30 Skrevet 21. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Den dagen regjeringen sluttet å følge faglige råd sluttet jeg å følge regjeringens råd. Råd må være forståelige og ikke basere seg på en urasjonell frykt... Anonymkode: 02fea...a55 Interessant vinkling. Sånn generelt, du følger råd og regler hvis du er enig? Jaja, deg om det... 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #31 Skrevet 21. juni 2020 6 minutter siden, Fredelig skrev: Interessant vinkling. Sånn generelt, du følger råd og regler hvis du er enig? Jaja, deg om det... Jeg følger råd som er basert på vitenskapen. Råd som er basert på politikk og følelser følger jeg ikke. Anonymkode: 02fea...a55 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #32 Skrevet 21. juni 2020 2 timer siden, Fredelig skrev: Interessant vinkling. Sånn generelt, du følger råd og regler hvis du er enig? Jaja, deg om det... Jeg følger også råd og regler om jeg er enig og ikke ellers, det er vel ganske vanlig. Anonymkode: cb46e...b4f 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #33 Skrevet 21. juni 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg følger også råd og regler om jeg er enig og ikke ellers, det er vel ganske vanlig. Anonymkode: cb46e...b4f Ja, helt vanlig det. Råd er råd og ikke lov. Hadde regjeringen virkelig ment at rådene var viktige, så hadde de forankret dem i lovverket og ikke dyttet ansvaret over på folk flest i form av råd man kan velge å følge eller ikke.. Anonymkode: 02fea...a55 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #34 Skrevet 21. juni 2020 Er da 20.august som dato regjeringen kom med tatt bort? At man kan reise liksom. Det er jo sykt. De har sagt siden mars at sommeren må holdes hjemme. Anonymkode: 39b7c...65d 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #35 Skrevet 21. juni 2020 23 minutter siden, AnonymBruker said: Er da 20.august som dato regjeringen kom med tatt bort? At man kan reise liksom. Det er jo sykt. De har sagt siden mars at sommeren må holdes hjemme. Anonymkode: 39b7c...65d Det som er sykt er å holde seg til datoer som er satt for å få folk til å reise i Norge, istedenfor å basere gjenåpningen på når smittetallene går nedover. Det virker som de hittil insisterer på å holde seg på 20. juli for noen flere "nærliggende" land, og august for resten. Uansett hva som skjer. Jeg tror de feiler, utenlandske turister ville reddet mer av den norske reiselivsnæringen enn nordmenn kommer til å sitt eget land. Anonymkode: 96bac...1b1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #36 Skrevet 21. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som er sykt er å holde seg til datoer som er satt for å få folk til å reise i Norge, istedenfor å basere gjenåpningen på når smittetallene går nedover. Det virker som de hittil insisterer på å holde seg på 20. juli for noen flere "nærliggende" land, og august for resten. Uansett hva som skjer. Jeg tror de feiler, utenlandske turister ville reddet mer av den norske reiselivsnæringen enn nordmenn kommer til å sitt eget land. Anonymkode: 96bac...1b1 Regjeringen kommer til å kaste inn håndkleet i løpet av en uke eller to. De pleier jo å følge etter Danmark og de åpner for Europa den 27. juni. Anonymkode: 02fea...a55
Krantz95 Skrevet 1. juli 2020 #37 Skrevet 1. juli 2020 Danmark dropper kravet om minst 6 dagers overnatting. Da blir det helgetur til København i sommer! 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #38 Skrevet 1. juli 2020 44 minutter siden, Krantz95 said: Danmark dropper kravet om minst 6 dagers overnatting. Da blir det helgetur til København i sommer! Vi tenkte det samme til vi så prisene 😄 men håper på en tur til høsten i hvert fall. Anonymkode: 96bac...1b1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #39 Skrevet 1. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi tenkte det samme til vi så prisene 😄 men håper på en tur til høsten i hvert fall. Anonymkode: 96bac...1b1 Hva var det med prisene? Prisene er jo forskjellig .. Anonymkode: ba30f...576 1
Anbefalte innlegg