Thea82 Skrevet 20. juni 2020 #1 Skrevet 20. juni 2020 Jeg går på permisjon om et par uker, og har termin i August. Og strever med å få dagene til å gå. Jeg er vant til å jobbe mye, men det er nå rolig på jobb, så jeg har fri i helgene. Hobbyene jeg normalt driver med utgår pga graviditeten. Jeg føler jeg burde nyte/utnytte disse siste ukene, men jeg kjeder meg, og er egentlig bare lei og trist. Samboer er stort sett på jobb (også i helgene), så jeg er mye alene. Formen er ok, men må såklart ta mer hensyn til kroppen enn hva jeg er vant til. Noen gode tips til hva man bør bruke den siste tiden på? Huset er ryddet, alt er kjøpt inn til den lille, og jeg kan ikke vaske mer her hjemme enn jeg allerede gjør. Til og med hagen er ordnet (jeg hater hage arbeid). Jeg trenger lite søvn, så går ikke så mye tid til det heller;) 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #2 Skrevet 20. juni 2020 Anbefaler deg å bake alt du kan spise med en hånd, og fylle opp fryseren. Kjør på med pizzasnurrer og fylte horn. Det angret jeg på at jeg ikke gjorde. Ble mange bestillinger fra Morgenlevering for å si det sånn. Anonymkode: eada2...676 9
missnorway94 Skrevet 20. juni 2020 #3 Skrevet 20. juni 2020 Jeg dro på besøk til folk, slappet av med serier, gikk korte turer, puslet hjemme, sov ekstra mye. Ladet opp rett og slett! 2
Thea82 Skrevet 20. juni 2020 Forfatter #4 Skrevet 20. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler deg å bake alt du kan spise med en hånd, og fylle opp fryseren. Kjør på med pizzasnurrer og fylte horn. Det angret jeg på at jeg ikke gjorde. Ble mange bestillinger fra Morgenlevering for å si det sånn. Anonymkode: eada2...676 Takk for tips:) Bor ute på landet, så liten mulighet for bestilling her, så da er det vel bare ekstra viktig. 3
Thea82 Skrevet 20. juni 2020 Forfatter #5 Skrevet 20. juni 2020 1 time siden, missnorway94 skrev: Jeg dro på besøk til folk, slappet av med serier, gikk korte turer, puslet hjemme, sov ekstra mye. Ladet opp rett og slett! Kjeder meg så lett med serier, men det går absolutt litt tid med til det:) og føler jeg burde sove litt ekstra for å lade opp som du sier, men er ikke trøtt. Vi har dessverre bare en bil, og bor langt ute på landet, så kommer meg ingen steder når samboer er på jobb. For hadde vært veldig hyggelig å begynne og se litt folk igjen nå som corona tiltakene har lettet litt.
missnorway94 Skrevet 20. juni 2020 #6 Skrevet 20. juni 2020 19 minutter siden, Thea82 skrev: Kjeder meg så lett med serier, men det går absolutt litt tid med til det:) og føler jeg burde sove litt ekstra for å lade opp som du sier, men er ikke trøtt. Vi har dessverre bare en bil, og bor langt ute på landet, så kommer meg ingen steder når samboer er på jobb. For hadde vært veldig hyggelig å begynne og se litt folk igjen nå som corona tiltakene har lettet litt. Skjønner! Kjenner du noen i gangavstand da? Hvis ikke kan du jo ringe de som ikke er på jobb/facetime/chat og lignende! Anbefaler deg forresten å lese deg litt opp om amming hvis du skal det. Det angrer jeg på at jeg ikke var mer forbedret på! 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #7 Skrevet 20. juni 2020 Hvis du ikke kommer deg noe sted, kan du ikke invitere folk hjem til deg da? Du kan bake på forhånd, så har du to aktiviteter: Baking og besøk. Er det noe av interiør etc du er misfornøyd med hjemme? Kunne det vært en idé å bytte ut noe? Det er jo også bare bra for deg å bevege deg, så turer i skogen er også fint. Kanskje du kan sette i gang å lese en bokserie? Sørg for å sitte ute (i skyggen) med litt god drikke i glasset, så du virkelig setter stemningen. Har du et tjern eller lignende i nærheten? Eventuelt kan du kjøpe deg et lite basseng, så kan du være ute og bade litt. Anonymkode: 4b6ca...251 2
Thea82 Skrevet 20. juni 2020 Forfatter #8 Skrevet 20. juni 2020 1 minutt siden, missnorway94 skrev: Skjønner! Kjenner du noen i gangavstand da? Hvis ikke kan du jo ringe de som ikke er på jobb/facetime/chat og lignende! Anbefaler deg forresten å lese deg litt opp om amming hvis du skal det. Det angrer jeg på at jeg ikke var mer forbedret på! Bor veldig på landet, så her er det ikke mye i gangavstand;) men skal absolutt bli flinkere til å ringe. Har vært kjempedårlig til det i det siste. Takk for påminnelsen:) Har veldig lyst til å få til og amme så det var et godt tips. Liker også veldig godt og lese. Takk! 1
Thea82 Skrevet 20. juni 2020 Forfatter #9 Skrevet 20. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke kommer deg noe sted, kan du ikke invitere folk hjem til deg da? Du kan bake på forhånd, så har du to aktiviteter: Baking og besøk. Er det noe av interiør etc du er misfornøyd med hjemme? Kunne det vært en idé å bytte ut noe? Det er jo også bare bra for deg å bevege deg, så turer i skogen er også fint. Kanskje du kan sette i gang å lese en bokserie? Sørg for å sitte ute (i skyggen) med litt god drikke i glasset, så du virkelig setter stemningen. Har du et tjern eller lignende i nærheten? Eventuelt kan du kjøpe deg et lite basseng, så kan du være ute og bade litt. Anonymkode: 4b6ca...251 Takk for gode tips:) Jeg tror jeg har gått litt sur i den her hjemme, så noterer meg alt du skriver. Jeg får dårlig samvittighet for å spørre venner om de vil kjøre helt hit, men burde kanskje gjøre det litt oftere. De kan jo bare si nei om det ikke passer. Og så kan jeg jo lokke de med hjemmebakst, Hehe. Jeg skulle ønske jeg var interiør interessert, for vil gjerne ha det fint. Men det er ikke min greie. Men bor et par hundre meter fra stranda, så det må jeg jo bare få utnyttet. Og skal få bestilt meg noen bøker, er jo egentlig kjempeglad i å lese. Har bare ikke lest annet enn faglitteratur de siste mange år. Takk for inspirasjon til masse gode aktiviteter:) 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #10 Skrevet 20. juni 2020 Jeg lå på sofaen og lagde fotobok med en app. Tema var noen av reisene mannen og jeg var på før vi fikk barn 😄 Anonymkode: badf2...a86 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #11 Skrevet 20. juni 2020 Hva slags hobbyer hadde du, men som nå utgår pga graviditeten? Anonymkode: 198cc...20c 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #12 Skrevet 20. juni 2020 4 timer siden, Thea82 skrev: Jeg går på permisjon om et par uker, og har termin i August. Og strever med å få dagene til å gå. Jeg er vant til å jobbe mye, men det er nå rolig på jobb, så jeg har fri i helgene. Hobbyene jeg normalt driver med utgår pga graviditeten. Jeg føler jeg burde nyte/utnytte disse siste ukene, men jeg kjeder meg, og er egentlig bare lei og trist. Samboer er stort sett på jobb (også i helgene), så jeg er mye alene. Formen er ok, men må såklart ta mer hensyn til kroppen enn hva jeg er vant til. Noen gode tips til hva man bør bruke den siste tiden på? Huset er ryddet, alt er kjøpt inn til den lille, og jeg kan ikke vaske mer her hjemme enn jeg allerede gjør. Til og med hagen er ordnet (jeg hater hage arbeid). Jeg trenger lite søvn, så går ikke så mye tid til det heller;) Jeg rydder og vasker konstant. Når jeg hviler så sover jeg eller ser på serier. Har en 2 åring fra før så det blir jo mye tid med han. Anonymkode: 23893...561 1
Thyra Skrevet 20. juni 2020 #13 Skrevet 20. juni 2020 Jeg gikk en tur til frisøren. Tenkte det ble lenge til neste gang. Og jeg fikk rett... 2
Thea82 Skrevet 20. juni 2020 Forfatter #14 Skrevet 20. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva slags hobbyer hadde du, men som nå utgår pga graviditeten? Anonymkode: 198cc...20c Ridning og løping. Særlig ridningen er veldig sårt og ha måttet stoppe med:( løpeturen kan jeg bytte ut med gåtur, så det er jo litt det samme. 1
Thea82 Skrevet 20. juni 2020 Forfatter #15 Skrevet 20. juni 2020 1 time siden, Thyra skrev: Jeg gikk en tur til frisøren. Tenkte det ble lenge til neste gang. Og jeg fikk rett... Smart! Må få bestilt meg frisørtime:)
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #16 Skrevet 20. juni 2020 Jeg kjøpte ny sykkel i 5.måned, så jeg syklet en del turer, helt frem til termin, faktisk. Jeg hadde også termin i august. Prøvde å strikke litt babytøy, det ble ikke så pent, men var greit sammen med TV eller radio. Podcaster! Jeg bodde mer sentralt og var opptatt av å gjøre sosiale ting (det var jo ikke corona), så var mye på kino, teater/revy og ute på restaurant med kjæresten. Bilturer til storby med hotellovernatting. Besøkte venner på hytta, dro på båtturer, var med naboer og familie. Var på stranda (med lesestoff). Gikk til frisøren og til hudpleie og fotpleie. Leste mye bøker ute i Hagen i fint vær. Altså mye jeg tenkte jeg ikke så lett fikk gjort med baby. Anonymkode: 5c48c...801 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #17 Skrevet 20. juni 2020 Frisør og gravidmassasje! Ellers vagga jeg på tur og spiste hvetebakst 😂😂😂 Anonymkode: d1ef7...dd4 1
Thea82 Skrevet 20. juni 2020 Forfatter #18 Skrevet 20. juni 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøpte ny sykkel i 5.måned, så jeg syklet en del turer, helt frem til termin, faktisk. Jeg hadde også termin i august. Prøvde å strikke litt babytøy, det ble ikke så pent, men var greit sammen med TV eller radio. Podcaster! Jeg bodde mer sentralt og var opptatt av å gjøre sosiale ting (det var jo ikke corona), så var mye på kino, teater/revy og ute på restaurant med kjæresten. Bilturer til storby med hotellovernatting. Besøkte venner på hytta, dro på båtturer, var med naboer og familie. Var på stranda (med lesestoff). Gikk til frisøren og til hudpleie og fotpleie. Leste mye bøker ute i Hagen i fint vær. Altså mye jeg tenkte jeg ikke så lett fikk gjort med baby. Anonymkode: 5c48c...801 Høres ut som du virkelig fikk til å hygge deg, jeg noterer meg det hele:)
Thea82 Skrevet 20. juni 2020 Forfatter #19 Skrevet 20. juni 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Frisør og gravidmassasje! Ellers vagga jeg på tur og spiste hvetebakst 😂😂😂 Anonymkode: d1ef7...dd4 Har jo fått tips om å begynne og bake og fryse ned, og da må jeg jo smake litt underveis og;) jeg var engang god på å bake kanel boller, så mulig det er et godt sted og starte! 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #20 Skrevet 20. juni 2020 Jeg så mye på fotball-VM (sommeren 18) 😅 svømte en del som trening, i sjøen og i basseng, gikk turer når jeg orket, besøkte så mange kjente som mulig, angrer på at jeg ikke bakte mer! Tenker sånne raske paier og pizzasnurrer og ting som kan erstatte middager når det er travelt:) Litt shopping (en del på nett) var ganske gøy, fant litt freshe ammeklær og fine klær til baby. Prøvde å tenke at jeg ville legge inn et par fornuftige rutiner daglig som knipeøvelser, perimeumsmassasje og fødselsforbredelse på øret (hadde drømmefødsel uten rifter så føler det var verdt det!). Jeg var ikke spesielt høyt på lykkeskalaen i denne perioden, og det var ikke til å unngå at jeg følte at jeg kjedet meg, men jeg klarte å senke forventningene mine og godta at det skulle være en veldig kjedelig tid. Når baby kom eksploderte lykkeskalaen og jeg kjedet meg IKKE 😅 Anonymkode: e3008...ae3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå