Gå til innhold

Nordnet gjør det dobbelt så dyrt med billige fond

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nordnet skal legge til et ekstra gebyr på 0,25-0,30% på alle aksjefond og betaler i stedet ut provisjonen de får for salg til kunden. Et indeksfond koster vanligvis det samme eller mindre, og har lav provisjon. Hvis du sparer i rimelige fond bør du derfor flytte til Sbanken. Der betaler de tilbake halvparten av salgsavgiften i stedet. Det gjør at den samlede prisen blir mindre enn halvparten for KLPs indeksfond.

Man kan flytte hele aksjesparekontoen uten at det utløser skatt.

https://blogg.nordnet.no/ny-prismodell-for-fond/

https://sbanken.no/spare/fond/vi-kutter-prisene-pa-fond/

Anonymkode: bd1eb...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Takk for info!, veldig viktig at dette kommer ut.

Anonymkode: 33e54...0a8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 20.6.2020 den 8.57, AnonymBruker skrev:

Nordnet skal legge til et ekstra gebyr på 0,25-0,30% på alle aksjefond og betaler i stedet ut provisjonen de får for salg til kunden. Et indeksfond koster vanligvis det samme eller mindre, og har lav provisjon. Hvis du sparer i rimelige fond bør du derfor flytte til Sbanken. Der betaler de tilbake halvparten av salgsavgiften i stedet. Det gjør at den samlede prisen blir mindre enn halvparten for KLPs indeksfond.

Jobber du i Sbanken kanskje? Finnes jo alternativ...

Anonymkode: 9130d...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 hours ago, AnonymBruker said:

Jobber du i Sbanken kanskje? Finnes jo alternativ...

Jeg jobber ikke i Sbanken. Det er så vidt jeg vet ingen andre enn Sbanken som tilbyr redusert avgift på fond, men vil man betale full pris er det selvsagt mange alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 hours ago, AnonymBruker said:

Jobber du i Nordnet siden du synes det var nødvendig å poste lenken til dem om på nytt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber du i Nordnet siden du synes det var nødvendig å poste lenken til dem om på nytt?

Nei, oppdaget bare ikke den var postet tidligere. Om man leser denne er det nettopp Sbanken Nordnet refererer til som grunn for å gjøre endringen.

Har ikke mine indexfond i Nordnet, de har jeg i DNB Markets som tillater automatisk handel på ukesbasis istedenfor pr måned. Aksjer har jeg i Både i DnB Markets og Nordnet.

Jeg les innlegget ditt som en reklame for Sbanken. Jeg har langt lavere priser i DnB Markets en Sbanken viste til som opprinnelige priser, så det finnes alternativ - men du har nok rett i at Sbanken per dato er billigst for endel fond. (Men ikke nødvendigvis best på andre viktige faktorer, som eksempelvis handelsfrekvens)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg les innlegget ditt som en reklame for Sbanken. Jeg har langt lavere priser i DnB Markets en Sbanken viste til som opprinnelige priser, så det finnes alternativ - men du har nok rett i at Sbanken per dato er billigst for endel fond. (Men ikke nødvendigvis best på andre viktige faktorer, som eksempelvis handelsfrekvens)

Det har for de fleste ingen hensikt å spare oftere enn ei gang i måneden, når man har fått lønn. Å spre sparebeløpet ut over flere innskudd i måneden vil statistisk sett være et tapsprosjekt. Det betyr at man venter unødvendig lenge med å sette inn penger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er ting jeg ikke forstår, men gjerne vil lære.

Anonymkode: 697a1...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 20.6.2020 den 8.57, AnonymBruker skrev:

Betyr dette at også (de tidligere Nordnet Superfond Norge og Nordnet Superfond Sverige) Nordnet Indeksfond Norge og Nordnet Indeksfond Sverige (som før ikke hadde gebyrer) får dette ekstra gebyret?

Anonymkode: accd9...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Betyr dette at også (de tidligere Nordnet Superfond Norge og Nordnet Superfond Sverige) Nordnet Indeksfond Norge og Nordnet Indeksfond Sverige (som før ikke hadde gebyrer) får dette ekstra gebyret?

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har for de fleste ingen hensikt å spare oftere enn ei gang i måneden, når man har fått lønn. Å spre sparebeløpet ut over flere innskudd i måneden vil statistisk sett være et tapsprosjekt. Det betyr at man venter unødvendig lenge med å sette inn penger.

Det har du nok rett i, men for min del så investeres 9000kr pr uke fast, dvs jeg investerte også 13 mars og fekk med oppgang. Om man hadde investert 30 februar og 30 mars så ville man gått glipp av denne dippen i kjøpssystemet. Jeg har ikke regnet på hva det utgjør over tid, men det føles iallefall mye bedre en å se man kjøpte på en månedstopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.

Takk for svar! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...