Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har fått vurdering av psykiater ansatt ved NAV?
Jeg er godt voksen, og det er ett år siden jeg fikk diagnose f 90.0, forstyrrelse av oppmerksomhet og aktivitet.
Rundt regna ADHD, men litt høyere krav til symptomer i alle tre symptomgrupper. Utredet av DPS over en periode på et halvt år.
Ble henvist dit pga depresjon, men utredningen gikk raskt over til å handle om ADHD. Tester viste evnenivå godt over gjennomsnittet,
50/50 bruk av hjernehalvdelene, noe jeg forøvrig syns var toppers å få vite, så jeg kunne stole mer på egne beslutninger og tenkemåte.
Avsluttet behandling hos DPS i februar. Behandlingsmål for meg er å forstå hva diagnosen er, altså hvordan dette påvirker meg,
se meg selv i et mer positivt lys, komme kjappest mulig i jobb og prøve å vinne den evige kampen om rolig søvn...
Jeg har høy utdannelse med påfølgende relevant og lang yrkeskarriere. For å få en stilling med mer ansvar, tok jeg videreutdannelse.
Har alltid fungert veldig bra i jobb, ytt etter kapasitet og det sier seg kanskje selv at den er voldsom, sett i lys av diagnosen. Så denne har aldri vært noe aber for meg i jobbsammenheng, heller tvert imot. 
Jeg er allikevel på AAP, og har vært det lenge. Jeg har mast om å få komme i aktivitet hele AAP tiden, i jobb, men blir bare stoppet og sendt i tiltak for å kartlegges. Får jaggu meg nei til aktivitet der også, man skulle ikke tro det var sant, og jeg føler jeg lever i en alternativ virkelighet. Hvor i verden nekter man en hyperaktiv å være i aktivitet, og heller sitte i en-til-en samtaler med en helgekursutdannet coach?!
Veileder har bestemt seg for at jeg trenger psykiatrisk vurdering for å utrede kognitiv svikt som vil hemme meg i jobb.
Jeg er pokker meg livredd, siden jeg ikke blir tatt seriøst av veileder, det er aldri rapportert slik hemmende svikt i jobbsammenheng, hverken fra meg, arbeidsgivere eller DPS.
Så, kan noen si meg hva denne vurderingen faktisk innebærer?
Jeg fikk beskjed om dette i går, så har ikke fått kontaktet DPS ennå, men har jo et håp om at behandler derfra vil uttale seg greit kraftig om veileders overprøving av dennes faglige vurderinger.
Men allikevel, noen som har hatt en slik vurdering?

Anonymkode: 7a273...f7a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du lest alle rapportene? Så det ikke står noe der som du ikke har fått med deg.

Hvorfor tenker du selv at du ikke klarer å komme tilbake i jobb på egenhånd? Hva hindrer deg?

Anonymkode: 8838e...ebe

AnonymBruker
Skrevet
På 20.6.2020 den 10.58, AnonymBruker skrev:

Har du lest alle rapportene? Så det ikke står noe der som du ikke har fått med deg.

Hvorfor tenker du selv at du ikke klarer å komme tilbake i jobb på egenhånd? Hva hindrer deg?

Anonymkode: 8838e...ebe

Jeg er ute etter svar på spørsmålet mitt, om hva en slik vurdering består i.

Anonymkode: 7a273...f7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...