AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #1 Skrevet 20. juni 2020 Har tidligere brukt mye otrivin. Var sikkert litt avhengig. Men har ikke brukt det på noen mnd nå. Gikk greit en stund meN nå er jeg veldig tett (er allergisk og har dårlig effekt av allergispray og annet ) så er ekstremt Fristende å ta otrivin. Men lurer på om det evt er bedre å ta rhinox som har et annet virkestoff? Og ser ut til å ha lavere dose av det? Anonymkode: 851d2...fc8 1
Djungelvrål Skrevet 21. juni 2020 #3 Skrevet 21. juni 2020 Har ikke de samme virkestoff? Bytt til saltvannsnesespray, alt annet tørker ut slimhinnene.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #4 Skrevet 21. juni 2020 1 minutt siden, Apocalypte skrev: Har ikke de samme virkestoff? Bytt til saltvannsnesespray, alt annet tørker ut slimhinnene. Nei otrivin har oxymetaxylin..og rhinox har xylometazylin.. jeg føler meg så tørr i slimhinnene etter jeg slutta med otrivin og bare bruker saltvann.. Anonymkode: 851d2...fc8 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #5 Skrevet 21. juni 2020 20 minutter siden, Apocalypte skrev: Har ikke de samme virkestoff? Bytt til saltvannsnesespray, alt annet tørker ut slimhinnene. ØNH-legen sa til meg at saltvannsspray var bare tull, og at det tørker ut neseslimhinnene det også. Han anbefalte oljespray dersom man er plaget med tett og tørr nese. Men nå er jeg ikke helt sikker på om jeg stoler blindt på denne legen. Jeg er plaget med veldig tett nese men legene finner ikke ut hva som er galt, annet enn at jeg har litt tørr og irritert neseslimhinne. Jeg har prøvd alt, både saltvannsspray, oljespray, allergispray, kortisonspray og når jeg blir riktig desperat; vanlig slimhinneavsvellende nesespray. Ingen av disse gir veldig god effekt. Allergi-nesespray (Lisinopril) funker litt, og dersom jeg bruker saltvannsspray som gir kraftig sprut i nesen (så man nesten føler at man skyller helt opp i hjernen), kan det gi kortvarig lindring. Når jeg av og til kapitulerer og bruker vanlig spray, føler jeg at Zymelin er bedre enn Otrivin. Jeg synes det svir mindre i nesen, og åpner litt mer og litt lengre. Anonymkode: b5536...a94 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #6 Skrevet 21. juni 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: ØNH-legen sa til meg at saltvannsspray var bare tull, og at det tørker ut neseslimhinnene det også. Han anbefalte oljespray dersom man er plaget med tett og tørr nese. Men nå er jeg ikke helt sikker på om jeg stoler blindt på denne legen. Jeg er plaget med veldig tett nese men legene finner ikke ut hva som er galt, annet enn at jeg har litt tørr og irritert neseslimhinne. Jeg har prøvd alt, både saltvannsspray, oljespray, allergispray, kortisonspray og når jeg blir riktig desperat; vanlig slimhinneavsvellende nesespray. Ingen av disse gir veldig god effekt. Allergi-nesespray (Lisinopril) funker litt, og dersom jeg bruker saltvannsspray som gir kraftig sprut i nesen (så man nesten føler at man skyller helt opp i hjernen), kan det gi kortvarig lindring. Når jeg av og til kapitulerer og bruker vanlig spray, føler jeg at Zymelin er bedre enn Otrivin. Jeg synes det svir mindre i nesen, og åpner litt mer og litt lengre. Anonymkode: b5536...a94 Huff så slitsomt. Og håper ikke jeg lider samme skjebne..at ingenting funker:/ jeg syns jo otrivin og sånn fungerer. Men vil ikke bruke det da jeg har vært avhengig og det er jo skadelig Anonymkode: 851d2...fc8
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #7 Skrevet 21. juni 2020 Hei ts. Avhengig av otrivin i manger år, operert for polypper 3 ganger ( vokst ut igjen ) plager med allergi, har også vært lett syk av konstant rennende nese, otrivin bruk..noe som også førte til trykk i hodet/panneområdet. Prøvd det meste, også saltvann og nasonex, det fungerte ikke. Helt tilfeldig var det en i familien som fikk Mometase one Sandoz 50 mikrog, i stedet for nasoneks (tror den er litt rimeligere, og ble tilbudt av legen) prøvde den og fikk virkning fra dag 1, det er en spray mot allergi/polypper ( google it dersom interesse ) og fikk et nytt liv, det er helt utrolig. Ingen rennende nese, har fått lukte og smakssans tilbake og blir ikke lengre småsyk. Otrivin kunne jeg la være å bruke med en gang, har tre fulle flasker liggende ( hamstret tidligere, var så plaget). Verdt et forsøk? Anonymkode: f0b56...5d5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #8 Skrevet 21. juni 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: ØNH-legen sa til meg at saltvannsspray var bare tull, og at det tørker ut neseslimhinnene det også. Han anbefalte oljespray dersom man er plaget med tett og tørr nese. Men nå er jeg ikke helt sikker på om jeg stoler blindt på denne legen. Jeg er plaget med veldig tett nese men legene finner ikke ut hva som er galt, annet enn at jeg har litt tørr og irritert neseslimhinne. Jeg har prøvd alt, både saltvannsspray, oljespray, allergispray, kortisonspray og når jeg blir riktig desperat; vanlig slimhinneavsvellende nesespray. Ingen av disse gir veldig god effekt. Allergi-nesespray (Lisinopril) funker litt, og dersom jeg bruker saltvannsspray som gir kraftig sprut i nesen (så man nesten føler at man skyller helt opp i hjernen), kan det gi kortvarig lindring. Når jeg av og til kapitulerer og bruker vanlig spray, føler jeg at Zymelin er bedre enn Otrivin. Jeg synes det svir mindre i nesen, og åpner litt mer og litt lengre. Anonymkode: b5536...a94 Mometasone Sandoz Anonymkode: f0b56...5d5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #9 Skrevet 21. juni 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei ts. Avhengig av otrivin i manger år, operert for polypper 3 ganger ( vokst ut igjen ) plager med allergi, har også vært lett syk av konstant rennende nese, otrivin bruk..noe som også førte til trykk i hodet/panneområdet. Prøvd det meste, også saltvann og nasonex, det fungerte ikke. Helt tilfeldig var det en i familien som fikk Mometase one Sandoz 50 mikrog, i stedet for nasoneks (tror den er litt rimeligere, og ble tilbudt av legen) prøvde den og fikk virkning fra dag 1, det er en spray mot allergi/polypper ( google it dersom interesse ) og fikk et nytt liv, det er helt utrolig. Ingen rennende nese, har fått lukte og smakssans tilbake og blir ikke lengre småsyk. Otrivin kunne jeg la være å bruke med en gang, har tre fulle flasker liggende ( hamstret tidligere, var så plaget). Verdt et forsøk? Anonymkode: f0b56...5d5 Mometasone og Nasonex er akkurat det samme, bare det er et synonympreparat. Så rart du ikke hadde effekt av Nasonex, men av Mometasone. Men bra du har effekt da, det er jo det viktigste. Anonymkode: 5f704...976
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #10 Skrevet 21. juni 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mometasone og Nasonex er akkurat det samme, bare det er et synonympreparat. Så rart du ikke hadde effekt av Nasonex, men av Mometasone. Men bra du har effekt da, det er jo det viktigste. Anonymkode: 5f704...976 Derfor slektningen min fikk mometasone, får tilbud om et rimeligere tilbud som skal være likt, men det MÅ være noe andre virkestoffer, hele livet mitt er forandret til det bedre etter jeg startet på den, har også prøvd nasoneks som hadde 0 virkning. Er på saken, skal studere dette nøye, anbefaler alle som er plaget å prøve i hverfall, brukte en del 1000lapper i året på otrivin, den utgiften er også borte. Bare det å smake og lukte igjen, føles helt fantastisk. Anonymkode: f0b56...5d5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #11 Skrevet 21. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei ts. Avhengig av otrivin i manger år, operert for polypper 3 ganger ( vokst ut igjen ) plager med allergi, har også vært lett syk av konstant rennende nese, otrivin bruk..noe som også førte til trykk i hodet/panneområdet. Prøvd det meste, også saltvann og nasonex, det fungerte ikke. Helt tilfeldig var det en i familien som fikk Mometase one Sandoz 50 mikrog, i stedet for nasoneks (tror den er litt rimeligere, og ble tilbudt av legen) prøvde den og fikk virkning fra dag 1, det er en spray mot allergi/polypper ( google it dersom interesse ) og fikk et nytt liv, det er helt utrolig. Ingen rennende nese, har fått lukte og smakssans tilbake og blir ikke lengre småsyk. Otrivin kunne jeg la være å bruke med en gang, har tre fulle flasker liggende ( hamstret tidligere, var så plaget). Verdt et forsøk? Anonymkode: f0b56...5d5 Ja. Jeg bruker allerede en kortisonspray, men burde kanskje få prøve en annen type. Leste om den mometase og ser ikke ut som jeg kan bruke den pga jeg bruker astmamedisin med kortison. Men står ikke noe sånt på nasonex så kan jo evt forsøke den. Godt å høre at der kanskje er håp Anonymkode: 851d2...fc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå