AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #1 Skrevet 19. juni 2020 Babyen vår er inne i en periode hvor han sliter med å sovne på kvelden. Vi legger han når han begynner å bli trett i 19-20 tiden, og han kan gjerne sovne for en liten stund (10-30 min) etter dette skulle man tro han hadde sovet 8 timer, og ligger å klager og styrer i sengen til kl 22-23 noen ganger kan han sovne før. Noen ganger virker han overtrøtt og noen ganger virker han bare våken. Vi har vel egentlig prøvd det meste.. lagt han tidligere, lagt han senere.. Sittet inne sammen med han, etc. Det virker også som det skjer uavhengig av hvor mye han sover på dagtid, for han sover heller ikke så veldig mye da. Han har mellom 3-4 dupper på alt mellom 30-60 min. Noen ganger litt mer og noen dager litt mindre. Han har begynt å få noen skjeer grøt på kvelden. Er vel egentlig bare å vente og se? Savner å ha litt tid på kvelden sammen med samboer. Men tips mottas hvis noen har vært i samme situasjon. Han har forresten vist mye tegn til tannkløe de siste ukene, og har gitt Paracet noen kvelder uten noe veldig stor effekt, men akkurat nå virker han ikke spesielt plaget. Har ikke kommet opp noen tenner enda. Anonymkode: 572a1...a8d
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #2 Skrevet 20. juni 2020 Hvor lenge er han våken mellom dupper og før du legger? Merket stor forskjell på hvor lett det ble å legge når vi strakk våkentiden lenger, ville kanskje prøvd opp mot 2,5 time på dagen og 2 timer før leggetid. Og så ha skikkelig rutine først sånn at han skjønner at det er natta. Vi gikk fra å bruke opp til to timer på legging (samme greie med en «dupp» på 30 minutter og så lys våken igjen) til at det tar 5-10 minutter. Anonymkode: a63c9...f3a
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #3 Skrevet 20. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge er han våken mellom dupper og før du legger? Merket stor forskjell på hvor lett det ble å legge når vi strakk våkentiden lenger, ville kanskje prøvd opp mot 2,5 time på dagen og 2 timer før leggetid. Og så ha skikkelig rutine først sånn at han skjønner at det er natta. Vi gikk fra å bruke opp til to timer på legging (samme greie med en «dupp» på 30 minutter og så lys våken igjen) til at det tar 5-10 minutter. Anonymkode: a63c9...f3a Prøver å strekke våkentiden, spesielt på kvelden, til minst 2 timer, men det er ikke så lett bestandig 😂 han kan bli skikkelig grinete. På dagen varierer det alt mellom 1-2,5 time Tenker alltid at jeg skal prøve å være mer standhaftig men gir ofte etter når han blir skikkelig trett/sur. Anonymkode: 572a1...a8d
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #4 Skrevet 20. juni 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Prøver å strekke våkentiden, spesielt på kvelden, til minst 2 timer, men det er ikke så lett bestandig 😂 han kan bli skikkelig grinete. På dagen varierer det alt mellom 1-2,5 time Tenker alltid at jeg skal prøve å være mer standhaftig men gir ofte etter når han blir skikkelig trett/sur. Anonymkode: 572a1...a8d Ofte har de en liten slump i energien rundt 1-1,5 time men når du ser han begynner å gjespe/gni seg i øynene eller andre tretthets tegn, bytt aktivitet og se om det hjelper. Hvis ikke kan du dytte våkenvinduet med 5-10 minutter hver tredje dag. Noen ganger kan en liten 10 minutters power nap gjøre susen også, selv om det er ganske kjipt å vekke en sovende baby. Anonymkode: a63c9...f3a
Regnbuefisk Skrevet 20. juni 2020 #5 Skrevet 20. juni 2020 Hadde det ganske likt på den tiden. Baby sovnet rundt kl 19, men våknet i ett sett frem til kl 22. Mange oppvåkninger pr time.. Rundt 7 mnd gikk det over av seg selv 😊 Så mitt råd er egentlig å stresse minst mulig. Ikke slit dere ut med å legge planer og prøve hundre ulike "strategier". Finn en løsning dere kan leve med, og prøv å se det an en måned eller to.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #6 Skrevet 20. juni 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge er han våken mellom dupper og før du legger? Merket stor forskjell på hvor lett det ble å legge når vi strakk våkentiden lenger, ville kanskje prøvd opp mot 2,5 time på dagen og 2 timer før leggetid. Og så ha skikkelig rutine først sånn at han skjønner at det er natta. Vi gikk fra å bruke opp til to timer på legging (samme greie med en «dupp» på 30 minutter og så lys våken igjen) til at det tar 5-10 minutter. Anonymkode: a63c9...f3a Samme her. Det var en sånn «overgangsfase» der hvor hun klarte å være våken lengre uten at jeg hang helt med i svingene, og prøvde derfor å legge for tidlig etter siste dupp. Jeg mente hun var trøtt, men tror egentlig hun var klar for lengre våkentid da. Begynte å ha henne våken lengre, da ble legging ekstremt mye enklere😊 Anonymkode: 0346c...675 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå