Gjest Madeline Skrevet 5. juli 2005 #21 Skrevet 5. juli 2005 For all del ikke skriv under på noen fullmakt. Ta kontakt med advokat snarest og la advokaten stå for all kontakt med dine foreldre i denne saken.
Gjest Madeline Skrevet 5. juli 2005 #22 Skrevet 5. juli 2005 En annen ting. En advokat kan gi deg bedre råd enn noen av oss her inne. Lykke til.
Gjest Jeg som lurer mer... Skrevet 5. juli 2005 #23 Skrevet 5. juli 2005 Takk for råd alle sammen Nå har jeg skrevet mail til to advokatfirmaer i håp om at en av dem skal hjelpe meg. Jeg som trodde jeg var ferdig med disse menneskene for godt, men så feil kan jeg ta :-? Det er jo svinedyre priser disse advokatene tar da...så jeg håper jeg kan få fri rettshjelp fra dem. Har jo ikke råd til dette her. Rart at en tråd med utgangspunkt i BSU kan utvikle seg til å bli en helt annen tråd. Men jeg er glad for at jeg tar tak i dette nå, før det er for sent!
Gjest Violetta Skrevet 5. juli 2005 #24 Skrevet 5. juli 2005 Kom på en ting. Det finnes noen som heter Jussbuss i Oslo som jeg har hørt om, jusstudenter som gir råd i jussaker. Du kan jo sjekke det opp. Tror det finnes lignende løsninger andre steder i landet, men siden jeg ikke har hatt behov for det så har jeg ikke sjekket det opp, men det kan jo du gjøre. Kan hende du kan spare noen advokatutgifter på det, selv om jeg nok tror du må ha en advokat til enkelte ting likevel.
Rosenrød Skrevet 5. juli 2005 #25 Skrevet 5. juli 2005 Håper ting går i din favør. Lykke til og la oss vite hvordan det går!
gaja Skrevet 5. juli 2005 #26 Skrevet 5. juli 2005 Det er også noe som heter JURK, juridisk et eller annet for kvinner. jeg tror de også kan gi gratis råd. lykke til!
gaja Skrevet 5. juli 2005 #27 Skrevet 5. juli 2005 http://www.jurk.no/ jussbuss er stengt om sommeren: http://www.jus.uio.no/jussbuss/ dette er tilsvarende fra studenter i bergen: http://www.jussformidlingen.no/ de har stengt i uke 26-30, og åpner igjen 1. august.
Gjest Madeline Skrevet 6. juli 2005 #28 Skrevet 6. juli 2005 Har du innboforsikring så kan det hende at den dekker kostnadene dine til advokat. Jeg håper du kan komme innom å fortelle hvordan det går når du har fått råd fra en advokat. (Ble veldig nysgjerrig nå og håper virkelig det ordner seg for deg.)
Gjest Jeg som lurer... Skrevet 6. juli 2005 #29 Skrevet 6. juli 2005 Heihei Idag fikk jeg svar på mailen jeg sendte fra et advokatfirma i Bergen Hun ba meg ringe henne og fortelle om situasjonen, og om problemet mitt var dekket av fri rettshjelpsordningen. Det viste seg at det ikke dekket det...men hun kom med noen råd likevel. Hun sa det samme som dere andre har sagt her; at jeg ikke bør skrive under på noen fullmakt før jeg kan klaregjøre skatteposisjonen min. Videre bør jeg kontakte skattejuristen på likningskontoret for å høre hva jeg kunne gjøre. Hva skattemyndighetene vil gjøre i denne saken (om det vil bli økonomiske konsekvenser for foreldrene mine, eller om de vil bli straffet for det), kunne hun ikke si noe om. Det gjorde uansestt godt å snakke med en advokat om dette. Det var beroligende, samtidig som jeg er klar over at bråket med foreldrene mine langt er over ennå. De befinner seg heldigvis på Østlandet, så både avstand og manglende kontakt gjør det vanskelig for dem å foreta seg noe mer drit. Men jeg gruer meg som bare det!! Jeg sjekket ut Jussformidlingen på jobben idag, og fant det samme som deg, Gaja. Litt dumt at de måtte holde stengt nå, men skal se om jeg kontakter dem, hvis denne saken drar lenger ut i tid :-? . Jeg har (som mange andre studenter) ingen innboforsikring :oops:. Har ikke tenkt på det siden jeg ikke eier ting av spesielt stor verdi, men bør vel skaffe meg det rimelig snart! Det jeg konsentrerer meg mest om nå for tiden er å bygge opp mitt eget liv, slik at jeg kan klare meg på egen hånd på alle måter, uten hjelp og støtte fra familien. Tanken skremmer meg, siden jeg har så å si ingenting fra før, men det må nok gå på en eller annen måte, right?
Gjest Madeline Skrevet 6. juli 2005 #30 Skrevet 6. juli 2005 Nå er du godt i gang med å ordne opp. Ta kontakt med skattejuristen på likningskontoret slik som advokaten rådet deg til. Der kan du nok få gode råd om hvordan du skal gå fram videre. Flott at du tar tak i problemet og gjør noe med det. Og hvis du blir nødt til å betale en advokat for å få hjelp så vil jeg tro det blir billigere enn å betale skatt av gevisten som blir fra salget av boligen (en gevinst som du nok ikke vil se noe til). Du har vært kjempeflink som har tatt tak i problemet nå. Stå på. Du klarer å ordne opp i dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå