Gå til innhold

Kan noen oppdatere meg? Har utlendinger lov til å reise inn til Norge nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hørte en bekjent sa det var en amerikaner på besøk. Vet svensker ikke får reise inn. Hva er ståa nå rundt innreise/utreise?

Anonymkode: 078f2...fdc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørte en bekjent sa det var en amerikaner på besøk. Vet svensker ikke får reise inn. Hva er ståa nå rundt innreise/utreise?

Nei.

Anonymkode: fcf2b...74e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Innreise er lov, men må da i 10 dagers karantene.

Anonymkode: cccf6...f2d

AnonymBruker
Skrevet

Det har lov og men kan bli nektet om de ikke har fast oppholdsted under karantene eller åpenlyst kommer til bryte regler. 

Anonymkode: 341e9...977

Skrevet

Det går fly fra USA til Norge og omvendt.... 

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel enkelte unntak. Min datters pappa er svensk, han har lov til å besøke henne og må ikke i karantene. 

Anonymkode: fd31b...b9f

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svensker får reise inn hvis de skal på jobbreise. 

Anonymkode: 17b7c...cc9

AnonymBruker
Skrevet

Denne vennen din må falle under noen av unntakene her: https://www.udi.no/om-koronasituasjonen/er-i-utlandet-sporsmal-og-svar-for-borgere-av-land-utenfor-eueos/ 

Jeg er bosatt i Sverige, og mannen min er amerikansk statsborger. Selv om de har åpnet opp for at man får besøke familie i Norge nå fra andre EU-land, gjelder det bare om man er europeisk statsborger. Så om barna mine skal kunne besøke besteforeldre i Norge i sommer må vi reise uten pappa. Hadde han hatt er annet statsborgerskap kunne han blitt med. Ikke fortell meg et sekund at dette har med smittefare å gjøre, det er ren politikk. 

Anonymkode: 2f6ca...0c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne vennen din må falle under noen av unntakene her: https://www.udi.no/om-koronasituasjonen/er-i-utlandet-sporsmal-og-svar-for-borgere-av-land-utenfor-eueos/ 

Jeg er bosatt i Sverige, og mannen min er amerikansk statsborger. Selv om de har åpnet opp for at man får besøke familie i Norge nå fra andre EU-land, gjelder det bare om man er europeisk statsborger. Så om barna mine skal kunne besøke besteforeldre i Norge i sommer må vi reise uten pappa. Hadde han hatt er annet statsborgerskap kunne han blitt med. Ikke fortell meg et sekund at dette har med smittefare å gjøre, det er ren politikk. 

Anonymkode: 2f6ca...0c3

Tulletiltak. 

Anonymkode: 17b7c...cc9

• Liker 3
  • Opprett ny...