Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min lille snusk er 3,5 mnd nå.

Han ble født 2 mnd for tidlig.

Vi har for tiden ingen rutiner når der gjelder soving, kvelder og netter. Når er det naturlig å etablere rutiner, og hvilke har dere?

Hilsen førstegangsmamma som er usikker og «redd» for å gjøre feil.

Anonymkode: baae0...2ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min er snart 3mnd, og eneste rutiner vi har til nå er leggetid rundt 22 og en trilletur/hvil rundt 11 -12 tiden 😊 prøver også å få til en hvil på ettermiddagen, men det er ikke alltid like lett og vertfall ikke i denne varmenb😪ellers vet jeg ikke når det er vanlig å etablere rutiner. 

Førstegangs mamma her også 😊

Anonymkode: c7571...e9e

AnonymBruker
Skrevet

Leggerutine på kvelden er greit å få inn. 

Anonymkode: 9fd7f...f3f

AnonymBruker
Skrevet

Førstegangs her selv, mini er 7 mnd.

Jeg stressa sjukt med å etablere rutiner rundt 3mnd, fordi alle sa det var så viktig, og jeg ville ikke ødelegge ungen. 

Min erfaring: det går seg til. Ungen justerte leggetid selv, fra 23 til 22 til 20 til 19. Rutinene hadde vi tidlig på plass, da (skifte, pysj, synge, sove). Og sovinga på dagen, jeg må bare tilrettelegge for soving på ca samme tid hver dag. 

Anonymkode: 2a969...481

AnonymBruker
Skrevet

Vi har innført en del rutiner nå ved 3 mnd, men det var egentlig litt tydelig at mini trengte det, har vært mye overtrøtt og vanskelig å legge. Nå har vi relativt faste tidspunkt for å stå opp og legge seg, prøver også å få styr på dagsoving men det er ikke like lett. Natta er stort sett kl 7 og da går legging veldig raskt, sover da til 6.30-7 med varierende antall amming om natten. Leggerutiner med bad, mat, pysj og sang har vi hatt en stund men føler de har mer effekt nå som tidspunktet på dagen er mer eller mindre det samme. Funker for oss foreløpig i alle fall!

Anonymkode: 6dfab...ba1

AnonymBruker
Skrevet

Rutinene har kommet litt av seg selv etter hvert med begge her, og det finnes nok ingen fasit. 

Babyen nå er 4 mnd., vi tar kveldsstell rundt 19 og legger henne etterpå. Det er den eneste rutinen på soving, på dagtid legger vi henne når hun virker trøtt og det varierer når og hvor lenge hun sover (vi har gode sovedager hvor hun sover godt og lenge og dårlige sovedager hvor det bare blir masse korte dupper) Storesøteren hadde ikke så tidlig leggetid på samme alder, og var generelt vanskelig å legge for kvelden lenge. Men hun sovnet tidligere og tidligere hun også. Med lillesøster oppdaget vi plutselig at hun var begynt å sovne rundt 19.30 hver dag, og at vi like gjerne kunne legge henne da. 

Anonymkode: fffae...d45

AnonymBruker
Skrevet

Ingen rutiner. Små babyer skal være selvregulerte på mat og søvn. 

Anonymkode: 77ac3...8b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...