Gå til innhold

Beste elsykkel! Noen som har noen tips å komme med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For en jungel der ute! Jeg vurderer kjøpe Electra Townie Go, men er usikker på om det er verdt prisen? Syns det er vanskelig å finne noen elsykler som har alt; bra design og god kvalitet. Har bare et barn og vil gjerne ha plass til å laste ting både foran og bak på sykkelen, uten at det er en longtailsykkel. Noen Oslo-boere som er fornøyd med en elsykkel og kan anbefale noe? Blir litt turer på grusvei, littebitt i skogen (på stier) og veldig mye på asfalt.

Anonymkode: 04029...698

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut elsykkel-grupper på Facebook, fx elsykkelens venner. De kommer til å si mye ulikt, men krankmotor og handle lokalt går igjen. Electra’en sier de at har litt liten motoreffekt, den er spurt om der inne. Men jeg er enig i at den er stilig. 

Anonymkode: ccd39...2e1

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal sykle med barn pluss bagasje, så sjekk hva som er maksvekt (deg + passasjer + bagasje). Det er som regel også maksvekt på bagasjebrettet (vanligvis 25 kg), og vekten av barn + sete + eventuelle sykkelvesker som monteres bak må ikke bli mer enn det. Jeg har Haibike Sduro Trekking, og det er en sykkel som egner seg både på asfalt og grus. Den har maksvekt 130 kilo, hvis jeg ikke husker helt feil. Hvis du er heldig kan du fremdeles få tak i en 2019-modell til redusert pris.

Jeg ville uansett ha gått for sykkel med krankmotor og batteriet montert på ramma. Tidligere hadde jeg en sykkel med navmotor og batteri på bagasjebrettet, og den ble veldig baktung med litt bagasje i tillegg (forhjulet hadde nesten ikke kontakt med asfalten).

Pass på å ha riktige dekk hvis du skal sykle andre steder enn på asfalt. Og sjekk om det er lov med elsykkel på stiene i skogen.

Anonymkode: 30f29...555

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 6/19/2020 at 11:05 PM, AnonymBruker said:

For en jungel der ute! Jeg vurderer kjøpe Electra Townie Go, men er usikker på om det er verdt prisen? Syns det er vanskelig å finne noen elsykler som har alt; bra design og god kvalitet. Har bare et barn og vil gjerne ha plass til å laste ting både foran og bak på sykkelen, uten at det er en longtailsykkel. Noen Oslo-boere som er fornøyd med en elsykkel og kan anbefale noe? Blir litt turer på grusvei, littebitt i skogen (på stier) og veldig mye på asfalt.

Anonymkode: 04029...698

Hva med Benno eJoy? Ikke longtail, men med stort bagasjebrett og mulighet for rammemontert frontlaster.

Anonymkode: a69fc...588

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hva med Benno eJoy? Ikke longtail, men med stort bagasjebrett og mulighet for rammemontert frontlaster.

Denne har forøvrig samme motor som 2020-modellen av townie go 8i. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...